Jext Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Argumentene mot WoW og onlinespill generelt er jo mange. Et poeng som det ble skrevet på den ung.no siden er jo at for mange går det ut over skolegangen. Vi vet jo alle at alle som går på VGS eller Universitet står i alle fagene sine uansett, og eneste grunnen til at de ikke står kan kjøres over på hobbyaktiviteten, istedenfor personen. Et annet veldig sterkt og kjent argument i media er hele konseptet med internett-venner. Dvs disse falske personene som lurer folk som henger på forum, spiller spill, henger på irc til å tro at de får noesomhelst sosial kontakt av dette. Dette er argumentet jeg blir mest sint av. Ungdommen i dag har en HELT annerledes oppvekst enn ungdom noengang har hatt, pga internett. Jeg kjenner minst 10-15 personer som jeg aldri hadde møtt i virkeligheten om det ikke hadde vært for internett. Sosial kontakt med venner over internett er fullstendig mulig, man må ikke være ansikt til ansikt for å være venner, som sagt av TotalBuiscit i sitt foredrag. Greit nok, man bør helst ikke ha KUN venner igjennom internett, men hvordan lettelse tror du ikke det er for en "outsider" i dag å ha venner igjennom internett, om ingen vil være vennen hans på skolen f.eks? Nei det er sikkert skadelig sosial kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå