Gå til innhold

Samfunnets syn på avhengighet

Anbefalte innlegg

Dette er tull.... media fremstiller det sånn at wow-spillere generelt er noen a-sosiale nerder....

http://www.ung.no/art/?id=1643

http://www.ung.no/art/?id=1607

http://www.p4.no/story.aspx?id=237739

Nei, det er ikke tull..

Den første artikkelen snakker om spillavhengighet, og hvordan det for mange kan bli et problem når du blir "hekta" på det... når det begynner å gå foran alle andre aktiviteter og gå ut over skolearbeid.

Den andre artikkelen refererer til et konkret tilfelle hvor det gikk helt over styr for en bestemt person.

Og den tredje refererer til penge-spill automatene og hvordan fjerningen av disse fra butikkene har hatt en positiv effekt, og hvordan online-spill vil kunne gi tilsvarende utfordringer fremover.

Men du eksemplifiserer det jeg sier om unyanserthert fantastisk. Du leser disse og sier "media fremstiller alle som spiller WoW som a-sosiale nerder". :roll:

Var det noe med "så overdrevet at det kan karakterisiseres som løgn" ?... :hrm:

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva handler livet om? Å ha det gøy(slikt ser iallefall jeg det)

Pax1 synes vel det er gøy å plage folk som spiller Wow, Jeg synes det er gøy å spille WoW. For meg har WoW blitt en hobby, noe jeg gjør på fritiden når jeg vil ha det gøy, og ikke fordi jeg må spille hele tiden.

Jeg forstår heller ikke hvofor folk henger seg opp i oss "No-lifers", siden vi har det faktisk morro og sosialt(Spør du meg, vil jeg si at wow er det mest sosiale spillet der ute). Men dere som henger på et Wow-forum, har vel ikke noe bedre å gjøre enn å være en pest for oss som har det morro med Wow, Det er dere som er avhengi. Avhengi av å plage folk.

Det er like dumt som om noen skal si at Fotball er et idiotisk spill, bare stopp med det, idioter :mad:

Lenke til kommentar
Dette er tull.... media fremstiller det sånn at wow-spillere generelt er noen a-sosiale nerder....

http://www.ung.no/art/?id=1643

http://www.ung.no/art/?id=1607

http://www.p4.no/story.aspx?id=237739

Nei, det er ikke tull..

Den første artikkelen snakker om spillavhengighet, og hvordan det for mange kan bli et problem når du blir "hekta" på det... når det begynner å gå foran alle andre aktiviteter og gå ut over skolearbeid.

Den andre artikkelen refererer til et konkret tilfelle hvor det gikk helt over styr for en bestemt person.

Og den tredje refererer til penge-spill automatene og hvordan fjerningen av disse fra butikkene har hatt en positiv effekt, og hvordan online-spill vil kunne gi tilsvarende utfordringer fremover.

Men du eksemplifiserer det jeg sier om unyanserthert fantastisk. Du leser disse og sier "media fremstiller alle som spiller WoW som a-sosiale nerder". :roll:

Var det noe med "så overdrevet at det kan karakterisiseres som løgn" ?... :hrm:

9456974[/snapback]

"På det høyeste nivået i spillet begynner alvoret. Du er blitt med på et lag som har "raids" nesten daglig. Her skaffer du mer utstyr, og med det målet sitter du fra kveld til morgenstund. Spillet har en evighetseffekt. Du spiller ikke lenger for å vinne, men for å forbedre karakteren din mer og mer ved å bruke maks antall timer i spillet."

"WoW kommer foran alt. Familie, venner, skole, trening osv. . . Du tenker ikke på annet, klarer ikke å konsentrere deg noe sted og blir fort hissig. Du vil bare spille WoW."

Dette er f.eks ganske nært inntil løgn....

Edit: Artikkelen refererer til EN person ja, men er skrevet som om det er sånn det er for alle.... Med vitende og vilje vil jeg tro

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar
Hva handler livet om? Å ha det gøy(slikt ser iallefall jeg det)

Pax1 synes vel det er gøy å plage folk som spiller Wow, Jeg synes det er gøy å spille WoW.  For meg har WoW blitt en hobby, noe jeg gjør på fritiden når jeg vil ha det gøy, og ikke fordi jeg må spille hele tiden.

9460825[/snapback]

Takk igjen for en god illustrasjon av poenget mitt... "Pax1 syns det er gøy å plage folk som spiller WoW."

Jeg spiller selv WoW og syns det er veldig morsomt. Jeg ser ikke ned på folk som spiller WoW, jeg ønsker ikke å frata noen å spille WoW. Men det betyr ikke at jeg ikke er i stand til å se problemene for de som blir helt oppslukt og prioriterer WoW foran alle andre aktiviteter.. spiller fra hjem fra jobb/skole til natt hver dag, kutter ut familieliv, venner etc..

Tenk før du poster neste gang. :roll:

Lenke til kommentar
"På det høyeste nivået i spillet begynner alvoret. Du er blitt med på et lag som har "raids" nesten daglig. Her skaffer du mer utstyr, og med det målet sitter du fra kveld til morgenstund. Spillet har en evighetseffekt. Du spiller ikke lenger for å vinne, men for å forbedre karakteren din mer og mer ved å bruke maks antall timer i spillet."

"WoW kommer foran alt. Familie, venner, skole, trening osv. . . Du tenker ikke på annet, klarer ikke å konsentrere deg noe sted og blir fort hissig. Du vil bare spille WoW."

9462477[/snapback]

Hmm.. du har lest det du lenker, ikke sant? Du er klar over at det er kommentarer fra "Per's" venn, ikke sant? Et innlegg i Aftenposten.

For hvis du tror at et innlegg i Aftenposten tilsvarer massemedienes syn på dette, at et innlegg tilsvarer en artikkel, og at dette i ditt hode blir "media fremstiller det sånn at wow-spillere generelt er noen a-sosiale nerder", så innser jeg selvfølgelig at jeg har gjort en feilvurdering...

Så derfor sier jeg heller: Du har selvfølgelig helt rett. Mediene fremstiller alle som spiller WoW som asosiale nerder, de er mot WoW og ser ned på oss. Godt du fikk meg til å få øynene opp.

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Å lese om WoW-avhengighet i en avis eller en nettavis er som å lese tegneseriene i slutten av avisa. Det er bare bullshit alt sammen som er funnet på av en eller annen gluping/tulling. Jeg kjenner ikke igjen spillet i det hele tatt når jeg leser sånt. Jeg er ikke avhengig. Hadde pause et halvt år og har spilt kanskje 10-15 timer de siste to ukene. Men fortsatt beskytter jeg spillet :ohmy:

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke igjen spillet i det hele tatt når jeg leser sånt. Jeg er ikke avhengig.

9463129[/snapback]

Nettop. ;)

Men det betyr ikke at det er slik for alle. På samme måte.. hvis du leser om en alkoholiker eller som sto og spilte bort trygda si hver måned på pengeautomat så kjenner de fleste seg ikke igjen heller.. men det betyr ikke at de tragiske historiene er "bullshit".

Men fortsatt beskytter jeg spillet.
.

Mot hva?

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke igjen spillet i det hele tatt når jeg leser sånt. Jeg er ikke avhengig.

9463129[/snapback]

Nettop. ;)

Men det betyr ikke at det er slik for alle. På samme måte.. hvis du leser om en alkoholiker eller som sto og spilte bort trygda si hver måned på pengeautomat så kjenner de fleste seg ikke igjen heller.. men det betyr ikke at de tragiske historiene er "bullshit".

Men fortsatt beskytter jeg spillet.
.

Mot hva?

9463149[/snapback]

Til den første: Jeg sier ikke at det ikke finnes tragiske tilfeller. Det jeg har sagt hele tiden/grunnen til at jeg starta topicen er at JEG SYNS at media fremhever WoW på en måte slik at de som ikke spiller spillet tror det er et farlig spill.

Til den andre: Mot anklagene om at det er et farlig spill som kan ødelegge moralen til alle som ser på coveret.

Lenke til kommentar
Mot anklagene om at det er et farlig spill som kan ødelegge moralen til alle som ser på coveret.

9463286[/snapback]

Hvordan gjør du det? Hvem sier at "det er et farlig spill som kan ødelegge moralen til alle som ser på coveret"? Kan du lenke til disse? Hvem sier at det ødelegger moralen?

Lenke til kommentar
Mot anklagene om at det er et farlig spill som kan ødelegge moralen til alle som ser på coveret.

9463286[/snapback]

Hvordan gjør du det? Hvem sier at "det er et farlig spill som kan ødelegge moralen til alle som ser på coveret"? Kan du lenke til disse? Hvem sier at det ødelegger moralen?

9463349[/snapback]

omfg... Se videoene i FØRSTE POST :ohmy: Jeg vet det er skummelt, men prøv å lese den første posten og følg linkene som er grunnen til at posten ble laget. Thnx

Lenke til kommentar
omfg... Se videoene i FØRSTE POST :ohmy:  Jeg vet det er skummelt, men prøv å lese den første posten og følg linkene som er grunnen til at posten ble laget. Thnx

9463365[/snapback]

Jeg så den første videoen i posten din og leste det du skrev. Der er det ingen som sier at "det er et farlig spill som kan ødelegge moralen til alle som ser på coveret". Video nummer 2 er jo en som argumenterer mot tanken om spillavhengighet, men den har jeg ikke sett i helhet... (er en drøy time). Men hvis det er der noen hevder dette så kan du sikkert bare si meg hvor i videoen det er så skal jeg se på det.

Takk.

Lenke til kommentar

Ser at dere til stadighet snakker om de "problemene" som oppstår ved at jeg spiller 5-6 timer wow pr dag, men jeg har ikke sett et konkret tilfelle nevnt ennå. Hvem er det disse "problemene" går ut over forresten?

Man kan si at man blir litt asosial av å spille mye hvis man ser fullstendig bort ifra den kontakten man har med andre over internet, men er det et problem at enkelte er asosial? Hvem er det et problem for?

Bidrar jeg ikke nok til samfunnet kanskje? Jeg jobber jo fulltid f.eks, men det er kanskje ikke nok?

Jeg er nok i en heldigere situasjon enn de fleste i forhold til fritid. Jeg har ikke barn f.eks, kan trene i arbeidstiden (trener vanligvis 3-4 ganger i uka), har god økonomi, avslappet forhold til rusmidler, ser svært lite på TV osv. Jeg mistenker at "problemet" er at jeg rett og slett har det for godt...?

Lenke til kommentar
Ser at dere til stadighet snakker om de "problemene" som oppstår ved at jeg spiller 5-6 timer wow pr dag, men jeg har ikke sett et konkret tilfelle nevnt ennå. Hvem er det disse "problemene" går ut over forresten?

Man kan si at man blir litt asosial av å spille mye hvis man ser fullstendig bort ifra den kontakten man har med andre over internet, men er det et problem at enkelte er asosial? Hvem er det et problem for?

Bidrar jeg ikke nok til samfunnet kanskje? Jeg jobber jo fulltid f.eks, men det er kanskje ikke nok?

Jeg er nok i en heldigere situasjon enn de fleste i forhold til fritid. Jeg har ikke barn f.eks, kan trene i arbeidstiden (trener vanligvis 3-4 ganger i uka), har god økonomi, avslappet forhold til rusmidler, ser svært lite på TV osv. Jeg mistenker at "problemet" er at jeg rett og slett har det for godt...?

9470964[/snapback]

Applauderer den høylytt :thumbup:

Lenke til kommentar

9462477[/snapback]

Hmm.. du har lest det du lenker, ikke sant? Du er klar over at det er kommentarer fra "Per's" venn, ikke sant? Et innlegg i Aftenposten.

For hvis du tror at et innlegg i Aftenposten tilsvarer massemedienes syn på dette, at et innlegg tilsvarer en artikkel, og at dette i ditt hode blir "media fremstiller det sånn at wow-spillere generelt er noen a-sosiale nerder", så innser jeg selvfølgelig at jeg har gjort en feilvurdering...

Så derfor sier jeg heller: Du har selvfølgelig helt rett. Mediene fremstiller alle som spiller WoW som asosiale nerder, de er mot WoW og ser ned på oss. Godt du fikk meg til å få øynene opp.

9463023[/snapback]

Greit, jeg ble litt desperat etter å finne noe håndfast å vise til, da det viste seg veldig vanskelig å finne artiklene jeg har lest i papirutgavene av avisene og jeg hadde dårlig tid...... beklager at det ble dårlige eksempler.... men de sier omtrent det samme som artiklene jeg har lest... selv om jeg nå innser at dette var som leserinnlegg å regne :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...