Gå til innhold

Samfunnets syn på avhengighet


Anbefalte innlegg

Da bør jo helst begge deler dokumenteres da eller?

Vel.. vi har jo folk i tråden her som sier at de bruker 5-8 (6.5) timer i snitt hver dag på WoW. Vi har vel ikke noe tilsvarende for TV...

 

Når det gjelder TV-titting så ligger gjennomsnittet for Norge visstnok på ca. 18 timer pr uke (ca 2.5 timer pr dag) - kilde.

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da bør jo helst begge deler dokumenteres da eller?

Vel.. vi har jo folk i tråden her som sier at de bruker 5-8 (6.5) timer i snitt hver dag på WoW. Vi har vel ikke noe tilsvarende for TV...

 

Når det gjelder TV-titting så ligger gjennomsnittet for Norge visstnok på ca. 18 timer pr uke (ca 2.5 timer pr dag) - kilde.

9446376[/snapback]

Er ikke folk som sier det, er kun 1 hittill.

Jeg kjenner mange som ser på tv/serier på pcen ganske mye.

fullt hus til simpsons ca 3 timer. så en film senere eller en serie på dataen å du er oppe i 5-6 timer.

 

Og det jeg tviler neppe på at noen kommer in å skal argumentere imot wow å åpent inrømmer at de titter 4-5+ timer med tv om dagen.

Lenke til kommentar
Jaytee, av fotball får man ihvertfall litt mosjon og bedre helse, i wow gjelder dette bare for figuren :p

9446437[/snapback]

Ja.... og som jeg skrev.... om man ser bort fra den fysiske biten, går det ut på det samme :)

Wow er også på mange måter et lagspill, man treffer vennene sine, skaffer seg nye venner o.s.v

 

Edit: Om en fotballspiller/supporter mister jobb, kjærring og hus p.g.a fotballen, er det noen som roper ut om at det må forbys og greier da? Neppe...

Endret av Jaytee71
Lenke til kommentar

ikke glem bli drept av polti hvis de er hooligans :p

eller drept av motstandernes supportere for den saks skyld :D

 

og wow er billigere enn å spille i året hvis du ser på det økonomisk sett, og hvem sitter hjemme 16 timer å spiller om de ikke har et lvling race :p eller eventuelt lan ^^ fleste går på skolen , jobb..

 

å som sagt tidligere, tror sjansen for at kjerringa går fra deg når du er fotball suporter enn wow spiller :)

Lenke til kommentar
Da bør jo helst begge deler dokumenteres da eller?

Vel.. vi har jo folk i tråden her som sier at de bruker 5-8 (6.5) timer i snitt hver dag på WoW. Vi har vel ikke noe tilsvarende for TV...

 

Når det gjelder TV-titting så ligger gjennomsnittet for Norge visstnok på ca. 18 timer pr uke (ca 2.5 timer pr dag) - kilde.

9446376[/snapback]

Er ikke folk som sier det, er kun 1 hittill.

9446499[/snapback]

Og 0 hittil for TV.... :hrm:

Lenke til kommentar
Snittet for befolkningen i Norge er visstnok 18 timer pr. uke..

Blir ca. 2.5 timer pr. dag...

 

5-6 timer TV hver dag er kanskje noen men tror ikke det er mange...

9440329[/snapback]

Ta den undersøkelsen for folk under 20 år og du har et litt bedre bilde av saken.

9450804[/snapback]

 

Har du en lenke til noen slik undersøkelse? Ville vært veldig interessant å se hva som gjalt for den gruppen... Jeg har ikke klart å finne noen slike tall.

Lenke til kommentar
Da bør jo helst begge deler dokumenteres da eller?

Vel.. vi har jo folk i tråden her som sier at de bruker 5-8 (6.5) timer i snitt hver dag på WoW. Vi har vel ikke noe tilsvarende for TV...

 

Når det gjelder TV-titting så ligger gjennomsnittet for Norge visstnok på ca. 18 timer pr uke (ca 2.5 timer pr dag) - kilde.

9446376[/snapback]

Er ikke folk som sier det, er kun 1 hittill.

9446499[/snapback]

Og 0 hittil for TV.... :hrm:

9450877[/snapback]

 

Som sagt, Den dagen det kommer noen å åpent inrømmer at de ser på tv

5-6 timer om dagen i en tråd som dette for å argumentere MOT wow blir jeg VELDIG overasket.

Lenke til kommentar
Har du en lenke til noen slik undersøkelse? Ville vært veldig interessant å se hva som gjalt for den gruppen... Jeg har ikke klart å finne noen slike tall.

9450884[/snapback]

Nei... Men de fleste som spiller WoW er under 20 år. Jeg er ganske sikker på at tallene er veldig annerledes for tenåringer enn for befolkningen overall.

Lenke til kommentar
Har du en lenke til noen slik undersøkelse? Ville vært veldig interessant å se hva som gjalt for den gruppen... Jeg har ikke klart å finne noen slike tall.

9450884[/snapback]

Nei... Men de fleste som spiller WoW er under 20 år. Jeg er ganske sikker på at tallene er veldig annerledes for tenåringer enn for befolkningen overall.

9451126[/snapback]

 

Det kan nok hende.. Blizzard er veldig tilbakeholdende med å gi ut slik informasjon, men det kan nok hende at yngre spiller en god del mer enn eldre.

Lenke til kommentar
Som sagt, Den dagen det kommer noen å åpent inrømmer at de ser på tv

5-6 timer om dagen i en tråd som dette for å argumentere MOT wow blir jeg VELDIG overasket.

9450912[/snapback]

 

Hvorfor det? Det henger jo ikke på greip.. det blir jo hevdet her at hvis du sier du spiller WoW 5-6 timer om dagen så blir du sett rart på, mens det er helt greit å bruke det på TV for eksempel. Det er jo et av de viktige poengene som blir dratt frem..... :hmm:

 

Og for øvrig.. dette er jo ikke en tråd MOT wow.... :hrm:

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Vet det, men er veldig mye negative komentarer rettet mot wow inne her.

9451614[/snapback]

 

I denne tråden?.. Syns ikke det. Kanskje kritiske kommentarer og synspunkter til det å bare drive med WoW - "overdreven bruk av det", men ikke negative kommentarer til WoW generelt.

 

Det er det som er problemet i disse debattene.. de blir så utrolig unyanserte.. Det tas opp i media de negative sidene med de som blir helt oppslukt av WoW (for eksempel) slik at det går ut over andre aktiviteter (skole, jobb etc).. og så blir det tolket som "negative komentarer rettet mot wow"......

Lenke til kommentar
Vet det, men er veldig mye negative komentarer rettet mot wow inne her.

9451614[/snapback]

 

I denne tråden?.. Syns ikke det. Kanskje kritiske kommentarer og synspunkter til det å bare drive med WoW - "overdreven bruk av det", men ikke negative kommentarer til WoW generelt.

 

Det er det som er problemet i disse debattene.. de blir så utrolig unyanserte.. Det tas opp i media de negative sidene med de som blir helt oppslukt av WoW (for eksempel) slik at det går ut over andre aktiviteter (skole, jobb etc).. og så blir det tolket som "negative komentarer rettet mot wow"......

9451685[/snapback]

Dette er tull.... media fremstiller det sånn at wow-spillere generelt er noen a-sosiale nerder....

 

http://www.ung.no/art/?id=1643

http://www.ung.no/art/?id=1607

http://www.p4.no/story.aspx?id=237739

 

Dette er bare noe av det jeg fant på et kjappt søk....

Mye av det som står i disse linkene er så overdrevent at det kan karakteriseres som løgn...

Jeg beklager at jeg ikke hadde tid til å lete opp de artiklene jeg har lest i papirutgavene av b.l.a VG og DB...

De ville kastet ett ennå sterkere lys på mitt syn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...