Gå til innhold

Samfunnets syn på avhengighet


Anbefalte innlegg

vel media har "makta" over folk, sier de noe så begynner folk også og tenke som de, f.eks spillavhengighet. står det i avisa så er sant, sånn tenker de fleste folk i verden men så er ikke ungdom som i gamle dager, internett og data er en del av livet for oss men men vi er neste generasjonen om alle blir avhengi av spill og data så blir det hvertfall mindre kriger, alle sitter forann pc'en da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel media har "makta" over folk, sier de noe så begynner folk også og tenke som de, f.eks spillavhengighet. står det i avisa så er sant, sånn tenker de fleste folk i verden men  så er ikke ungdom som i gamle dager, internett og data er en del av livet for oss men men vi er neste generasjonen om alle blir avhengi av spill og data så blir det hvertfall mindre kriger, alle sitter forann pc'en da  :p

9438418[/snapback]

Haha, de lager seg en privat server også er ene landet alliance og andre landet horde. This means WAR! :ph34r:

Lenke til kommentar
Jo asso hvem faen sitter å ser på TV 5-6 timer vær jævla dag? INGEN.

Punktum basta finale.

9438959[/snapback]

Jo, det er det. :ermm:

9439030[/snapback]

 

Snittet for befolkningen i Norge er visstnok 18 timer pr. uke..

Blir ca. 2.5 timer pr. dag...

 

5-6 timer TV hver dag er kanskje noen men tror ikke det er mange...

Lenke til kommentar
Jo asso hvem faen sitter å ser på TV 5-6 timer vær jævla dag? INGEN.

Punktum basta finale.

9438959[/snapback]

Jo, det er det. :ermm:

9439030[/snapback]

 

Snittet for befolkningen i Norge er visstnok 18 timer pr. uke..

Blir ca. 2.5 timer pr. dag...

 

5-6 timer TV hver dag er kanskje noen men tror ikke det er mange...

9440329[/snapback]

Så ser du på hvor mange timer wow det spilles gjennomsnittelig, og bruker samme regnestykke. Woah, magics.

Lenke til kommentar

Han der kunne umulig ha spillt 16 timer om daan i gjenomsnitt.

Hadde jo sugent gear..

Anyways.

Sånn jeg ser det er det 3 sider av meninger om wow

 

type 1:

De som spiller. Syns det er et greit spill.

type 2:

De som hater wow. og alle som spiller det. De skal prakke mest mulig ned på folk som spiller wow helst mens andre hører eller ser på

type 3: De som ikke spiller, men syns det er greit å ha en hobby.

 

Jeg hater folk som skal være så tøffe å snakke shit om folk som spiller wow.

Så hører jeg den samme personen si "Åhh jeg fikk joinet Age of conan guilden, gleder meg sånn til det kommer ut" eller noe lignende.

Hva faen? tenker jeg da.

Han står dær å snakker dritt om wow, men gleder seg til et annet spill kommer ut som ligner ganske mye.

Er jo ikke bedre å spille cs, AoC, wc3, Endless list. En å spille wow.

Det virker som Wow har bare blitt et hatsobjekt for noen.

 

 

Og dere som sier "Faen, at dere gidder å spille 5-6 timer om dagen"

Ja jeg har spillt 5 timer og mer om dagen.

Men ikke hver dag over lang periode, Bare dager jeg har lite å gjøre.

Er vell noen ekstreme folk som spiller 5timer ++ om dagen 6 ganger i uken.

Men finnes fler folk som ser tv 5timer ++ om dagen, eller sitter på msn, nettby(O.L),Forum og surfer 5timer++ om dagen.

Er jo like ille som wow det, virker som det bare er folk som spiller wow som er utsatt for hets av sitt dagsfordriv.

 

Når en spiller wow, snakker en engelsk med folk som kanskje har annen kultur en seg, ofte både muntlig og skriftlig, lærer deg å samarbeide med villt fremede personer. Og ikke minst du er underholdt.

Så der har du Chatting og Underholdning i et.

For mer drevne personer kan du lære en drøss mer også.

missforstå meg rett, jeg sier ikke at dette er beste måten å lære engelsk på, heller ei beste måten å lære seg å samarbeide, men et greit pluss er det for et spill du spiller når du underholder deg.

 

Mens folk som sitter hjemme å ser tv og msner gjør jo akkurat det samme som de som wower de underholder seg.

 

Er litt dårlig til å formulere meg, men håper dere forstår det.

Endret av samebob
Lenke til kommentar
Så ser du på hvor mange timer wow det spilles gjennomsnittelig, og bruker samme regnestykke. Woah, magics.

9441113[/snapback]

Finnes det noen slike tall? Og uansett... det er jo litt på siden... det å spille WoW 5-8 timer hver dag, som det ble nevnt her, eller mer for den saks skyld, blir jo ikke noe mindre problematisk av å påpeke at det er folk som sitter 5-8 timer foran TV hver dag (hvis det er tilfelle).. :hmm: .

Lenke til kommentar
Så ser du på hvor mange timer wow det spilles gjennomsnittelig, og bruker samme regnestykke. Woah, magics.

9441113[/snapback]

Finnes det noen slike tall? Og uansett... det er jo litt på siden... det å spille WoW 5-8 timer hver dag, som det ble nevnt her, eller mer for den saks skyld, blir jo ikke noe mindre problematisk av å påpeke at det er folk som sitter 5-8 timer foran TV hver dag (hvis det er tilfelle).. :hmm: .

9443124[/snapback]

Det er tilfelle. Men poenget er ikke at det er like galt som å sitte og se på TV 5-8 timer. Det er jo folk som bruker like lang tid på sine egne hobbyer. Sånn som å skru på en bil. For meg virker det som det fjerneste man kan finne på på en dag. Mens mange andre syns det er en flott aktivitet de timene. Det er opp til enhver og bestemme hva man skal gjøre de timene. Og jeg syns det er urettferdig at WoW er dagens uthenging i media. Når det "sløses" bort like mange timer på andre ting. Bare at de er akseptert av samfunnet.

Lenke til kommentar
Det er tilfelle. Men poenget er ikke at det er like galt som å sitte og se på TV 5-8 timer. Det er jo folk som bruker like lang tid på sine egne hobbyer. Sånn som å skru på en bil. For meg virker det som det fjerneste man kan finne på på en dag. Mens mange andre syns det er en flott aktivitet de timene. Det er opp til enhver og bestemme hva man skal gjøre de timene. Og jeg syns det er urettferdig at WoW er dagens uthenging i media. Når det "sløses" bort like mange timer på andre ting. Bare at de er akseptert av samfunnet.

9444151[/snapback]

 

Du sier det er tilfelle.. jeg er veldig skeptisk til at det skjer i noen særlig grad. Det burde i hvert fall dokumenteres litt bedre.

 

Uansett.. grunnen til at WoW har fått fokus i media er jo fordi det er et nytt fenomen. Og pga den enorme utberedelsen.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg er en mann på 35 år som spiller wow.

Jeg er i full jobb og har snart 4 barn, men klarer likevel å spille wow.....helt uten at livet mitt forøvrig blir berørt i noe særlig stor grad.

Jeg har for øyeblikket 2 lvl 70's og driver en guild.

Min guild består i meget stor grad av spillere mellom 18 og 45 år :) De aller fleste er godt voksne :) Vi har til og med en på over 60....

Denne guilden er IKKE en raidguild eller pvp-guild.... og det er ikke et eneste krav om at du må logge på til den og den tida.

Det er hva vi kaller en "sjitpratguild" :)

Mulig jeg banner litt i kjerka nå, men jeg tror at de som får "problemer", er de som er i guilder hvor det er krav om at du er med på mange raids i uka og krav om at du stiller opp til den og den tida, omtrent annenhver dag....

Men for at det skal være sagt.... jeg tror ikke man blir mere avhengig av wow enn enkelte blir av fotball.

Lenke til kommentar
Det er tilfelle. Men poenget er ikke at det er like galt som å sitte og se på TV 5-8 timer. Det er jo folk som bruker like lang tid på sine egne hobbyer. Sånn som å skru på en bil. For meg virker det som det fjerneste man kan finne på på en dag. Mens mange andre syns det er en flott aktivitet de timene. Det er opp til enhver og bestemme hva man skal gjøre de timene. Og jeg syns det er urettferdig at WoW er dagens uthenging i media. Når det "sløses" bort like mange timer på andre ting. Bare at de er akseptert av samfunnet.

9444151[/snapback]

 

Du sier det er tilfelle.. jeg er veldig skeptisk til at det skjer i noen særlig grad. Det burde i hvert fall dokumenteres litt bedre.

 

Uansett.. grunnen til at WoW har fått fokus i media er jo fordi det er et nytt fenomen. Og pga den enorme utberedelsen.

9444264[/snapback]

Da bør jo helst begge deler dokumenteres da eller?

Hverken tv-titting eller wow-spilling er dokumentert i noen særlig grad her.....

Ser ikke helt at det er noe mindre usannsynlig at noen bruker 5 timer foran tv'n enn at de bruker 5 timer på wow....

Men ta nå for eksempel fanatiske fotballsupportere..... hvor menge timer tror dere de bruker på fotball og fotballrelaterte aktiviteter per dag/uke..... og om de spiller fotball i tillegg, vil de jo bruke omtrent all sin fritid på dette....

Hvorfor er det ingen som sier at DE er hekta/avhengig?

 

Jeg ser ikke den stor forskjellen på det og wow om man ser bort ifra den fysiske treningen med å spille fotball....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...