Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Sliter med Brednett

Anbefalte innlegg

Trodde det hadde løst seg med linja/net'e mitt men endog ei.

Har I flere månder hatt 6000/600 fra Brednett. Dette har fungert fint og har hat så si max hastighet hele tiden. Nå dem siste 2 ukene har hastighenten vært til tider elending.

Jeg sente en mail om dette. Dem satte da ned farten til 4000 og sa dem så bedre verdier på linja da. Men farten forble fortsatt elending, helt ned på grensa til ISDN i ekstreme tilfeller, skjelden over 1Mbps. Det rare er at dette skjer bare fra rundt 15:00 tida til 24:00, etter det så er det full fart igjen.

Jeg maila på nytt, og dem sente noen for å se på linja. Dem la meg over på et annet trådpar med mindre støy og pingen min til Brednett gikk fra nærmest låst til 40ms til under 10ms. Trodde da alt var i orden og ba dem sette opp farten til 6000 igjen. Det varte jo helt til klokka ble rundt tre igjen.

Sentralen ligger under 2km unna. Har alldri hat problemer med farten slik siden jeg oppgraderte til 6000/600 abonomang hos Brednett, da dette ble tilgjengelig.

Dette begynner mer å minne om tilstandene som var før dem opgraderte sentralen her opp og sleit med elendig kapasitet.

Dem sa at hvis det ikke ordna set så skulle dem sette ned farten igjen til 4000, og kanskje enda mere hvis det heller ikke ble stabilt. Men det er jo stabilt, mister så si alldri connect. Det er bare farten nå i det senere som er helt jævelig, og selv om dem setter ned hastigheten så tror jeg at jeg fortsatt vil slite med elending hastighet uansett.

Så da lurer jeg , er dette en lettvin løsning fra dems side og si at lina mi suger sånn plutselig, og slik er det bare. Og hvis jeg klager noe mere så blir resultatet at dem skrur ned hastigheten og jeg ender opp med lavere hastighet på det tidspunktet av døgnet da linja faktisk yter det den skal også. :/

Endret av KeyStroke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er du skikkelig uheldig er det for mange abonnenter på kabelen mellom deg og sentralen, da vil man få støy og hastigheten synker når folk bruker linja.

Svært lite man får gjort for og rette på dette.

9456214[/snapback]

Nå er det ikke så veldig mange å ta av her oppe da. Har intrykk av at dem som ville ha bredbånd her oppe skaffa det da det ble tilgjengelig. En annen ting er at hvis jeg ping'er brednett så ligger den på 6-7ms, selv om hastigheta er dårlig. Burde ikke pingen gå opp en god del hvis det blir masse trafikk på linja?

Endret av KeyStroke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...