orjansen Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei, Har søkt i forumet, men finner ikke svar på følgende: Fikk i dag linje fra Telenor med medfølgende SpeedTouch 546/T2. Har så en Linksys WRT54G trådløs router. Problemet er at jeg ikke kommer på nett gjennom Linksysen. Det er koblet opp som følger: Modem: PPPOE Router: Automatisk DHCP (Jeg flyttet nettopp routeren fra et annet modem (annen leverandør), og da fungerte det utmerket). Eneste måten jeg kommer på nett, er kabel fra modem til pc. Prøvde også å sette modemet i bridge og samme dhcp på routeren. Fortsatt ingen nett-tilgang. Noen kloke hoder med kloke tips der ute? EDIT: "status" i routeren viser at den får ipadresse, subnet etc. MEN gateway står som 0.0.0.0. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Antar du har resatt linksysen slik at ingen 'gamle' innstillinger henger igjen. Antar koblingen mellom 'modem' og linksys er LAN-WAN Ta strømmen fra begge boksene i noen minutter og start de opp igjen. Lenke til kommentar
orjansen Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Antar du har resatt linksysen slik at ingen 'gamle' innstillinger henger igjen.Antar koblingen mellom 'modem' og linksys er LAN-WAN Ta strømmen fra begge boksene i noen minutter og start de opp igjen. 9435437[/snapback] Ja, alt er koblet riktig, og begge boksene er både vært gjennom "reset" og "reboot". Problemet er at den ikke finner default gateway, den står som "0.0.0.0". Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ok, Hvis du slår av DHCP i linksysen og setter pluggen inn i en av LAN-portene på linksysen, funker det da? Lenke til kommentar
orjansen Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Hei, Da løste det seg. Satte modem i bridge og router med pppoe. Til slutt fant den default gateway. Takk for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå