Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Utstyr for oljefyring - hvordan fjerne?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en bolig der de har en innedel og utedel for oljefyring. Oljebrenner inne med pipe og så er det vel en tank nedgravd på tomten. Bør/må man fjerne tanken også? Kan man gjøre det selv?

Hva med innedelen, kan den fjernes på egenhånd? Hva koster det evt. å få noen til å fjerne dette, hvem gjør sånt?

Den pipa, kan den brukes til vedfyring?

Hørte noe greier fra den rød-grønne regjeringa om at man skulle få noe tilskudd eller panteordning for fjerning av oljefyring. Er dette blitt noe av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja si det. Den jeg har på tomta tar vel 1000L, uten at jeg skal si det sikkert. Det var hvertfall det jeg fikk bekskjed om av brannvesenet når de hadde kontroll, da hadde jeg fjernet en parafinovn, denne var koblet rett inn på samme pipe som vedovnen var.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så det er ikke noe sjans for å løfte den ut med håndkraft, selv med flere personer? Aner ikke dimensjonen på noe sånt, men om det er snakk om 1000 liter + så kan vel ikke det være særlig realistisk for vanlige folk?

Svar fra kommunen, han sa jeg kunne grave den opp selv og kjøre den til et returpunkt..

Lenke til kommentar
Så det er ikke noe sjans for å løfte den ut med håndkraft, selv med flere personer? Aner ikke dimensjonen på noe sånt, men om det er snakk om 1000 liter + så kan vel ikke det være særlig realistisk for vanlige folk?

Svar fra kommunen, han sa jeg kunne grave den opp selv og kjøre den til et returpunkt..

9492655[/snapback]

om du får sugd tom tanken så får du den opp på egenhånd om den er av glassfiber, gjorde dette selv nå i år, veier ikke så mye men litt uhånterlig da, kjekt å være to. om du ikke har det travelt med å fjerne den så kan du jo la ovnen brenne til tanken er tom, om den er full nå så brenner den til våren,hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...