Gå til innhold

Windows update nekter å innstallere ting

Flimzes

Anbefalte innlegg

Jeg har et litt merkelig problem her. Pc'en har oppført seg merkelig i det siste, og krasjet til slutt. Tok en chkdsk og fixboot, men kom fortsatt ikke inn på maskina. Hdd er scvannet for virus og adware i en annen maskin uten resultater. Jeg kjørte en repair windows xp, og den slettet hele xp innstallasjonen og la den inn på nytt (beholdt programmer o.l. Men når jeg prøver å kjøe updates så får jeg bare tilbvake "Could not install update". Ingen feilmelding eller noe. Først la jeg inn service pack 2, og så prøvde jeg update. Den kunne ikke legge inn windows innstaller 3.1, så jeg la den inn manuelt, men jeg får samme problemet med alle oppdateringene, funker manuelt men ikke gjennom windows update. Og jeg er ikke hypp på å laste ned 87 updates manuelt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Som om jeg skulle ha skrevet det selv, søkte etter hjelp før jeg tenkte å spørre om akkurat det samme som deg.

Installerte nylig ny Windows på nytt jeg da, det gjorde muligens du også?

Husker ikke helt grunnen lenger (lite søvn og dårlig hukommelse), men antagelig oppførte maskina seg merkerlig til meg også, så jeg tok sånn reinstallering utenpå den gamle, og nå får ikke jeg heller til å bruke Windows Update.

Prøvde også å installere Windows installer 3.1 manuellt og det gikk, men det løste ikke problemet. Ser heller ikke særlig lyst på de 87 stk. manuelllt gitt. Jeg har en Norsk (bokmål) Windows, men på den der Windows Catalog eller der jeg fant manuell installering, fant jeg alle språk utenom Norsk (bokmål), nynorsk var der faktisk, men da ble det heller Engelsk. Kan det være at det har sjedd noe feil så de gamle oppdateringene ikke er linket riktig på Windows-update-serverne til MS? Høres jævlig søkt ut, men bare så rart at (bokmål) ikke var der.

Mener å huske at det var en måte å få dem til å installere seg selv manuellt da. (Slipper å trykke Next, next, next, vente litt, next osv.)

For å hjelpe hverandre her kan jeg jo nevne at jeg brukte en installasjon med SP2, så det har antagelig ikke noe med det å gjøre.

Jeg prøve foressten å avinstallere Windows-installer også hadde jeg fått installert alle versjonene og oppdateringene til MS Framework, så jeg fjerna absolutt alt for å være sikker på at ikke noe av det skapte konflikter, men fortsatt like langt.

Har foressten også prøvd å installere IE7.

Endret av BakkiZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...