Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skifte takshingel - vanskelig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...

Søkte på "takshingel", og dette var den eneste tråden som dukket opp, så jeg er vel ikke veldig optimistisk med tanke på antall svar, men jeg prøver likevel ;)

Hvordan gikk det med taket Franz? Jeg skal nemlig legge ny takshingel i vår/sommer, og lurer på hva jeg skal kjøpe.. Ser Maxbo har tilbud på Icopal takshingel, til 89 kr, mens smart club og byggmakker har et mindre kjent merke til 55-60 kr. Noen som vet om det er veldig store kvalitets forskjeller på takshingel? er vel snakk om maks 100 kvm vi trenger, så gidder liksom ikke spare 3000 kr, da jeg har lyst på et tak som holder tett endel år.. Alle erfaringer og anbefalinger tas i mot med takk :)

Lenke til kommentar
Søkte på "takshingel", og dette var den eneste tråden som dukket opp, så jeg er vel ikke veldig optimistisk med tanke på antall svar, men jeg prøver likevel ;)

Hvordan gikk det med taket Franz? Jeg skal nemlig legge ny takshingel i vår/sommer, og lurer på hva jeg skal kjøpe.. Ser Maxbo har tilbud på Icopal takshingel, til 89 kr, mens smart club og byggmakker har et mindre kjent merke til 55-60 kr. Noen som vet om det er veldig store kvalitets forskjeller på takshingel? er vel snakk om maks 100 kvm vi trenger, så gidder liksom ikke spare 3000 kr, da jeg har lyst på et tak som holder tett endel år.. Alle erfaringer og anbefalinger tas i mot med takk :)

Det er kvalitetsforskjell ja, men om det er store forskjeller det er snakk om det vet jeg ikke.om du holder deg til isola eller icopal så får du en bra shingel:) Husker ikke hva de heter de andre merkene men noen av de er tynnere enn isola/icopal å lettere å rive i stykker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk å ta med deg en brosjyre å lese godt, har taket en lav takvinkel må du antagligvis ha papp under shingelen for å tilfredstille kravene fra leverandør.

Forvørig er shingling en ganske grei sak. Pappspiker, hammer, krittsnor samt en god kniv gjør nok jobben skal du se :) Husk at første raden må være "snorrett" (derav krittsnor), for at arbeidet skal gå bra oppover rastene.

Vær også forberedt på dårlige sutaksbord/undertaks bord, som kanskje må skiftes med det samme du er igang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...