Gå til innhold

Hvor kjøpe dvd cover innlegg?

anderslien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skriver du dem ut på ren A4 så vil dem ikke passe.

Men dersom du har Nero Burning Rom innstalert på maskinen, er det slikt etikettprogram med.

Hvis ikke, søk etter et på Download.com .. Somsagt, personlig bruker jeg Nero sitt.

9441850[/snapback]

Ja, jeg har Nero Coverdesigner, hvis det var det du prata om. Men der får jeg ikke åpnet opp de bilde filene...

Lenke til kommentar
Ikke? Hva står det da? Du må liksom trykke på det bildet i venstre marg. Det er er et fotografi på en måte. Du kan ikke trykke File>Open.

9442447[/snapback]

Ja, nå fikk jeg til bildet, men når jeg skriver ut, blir cover bildet enten alt for digert for arket, fordi det går rett over, eller så blir det for lite. Hvordan får jeg rotert bildet?

Lenke til kommentar
Du går inn på skriverinnstillingene. Der inne hvor du kan velge printer o.l.. Her skal det være en mulighet for å endre det, eventuelt på egenskaper for printeren. Der skal du kunne velge.

9443937[/snapback]

Fikk ikke til å rotere den der, men høyre klikka på bildet, og da fikk jeg rotert det i programmet, men jeg roterer bare bildet, ikke kolonnen hvor du skal ha bildet innenfor for å få det riktig størrelse. Så når jeg skriver ut, så blir det helt feil...

Lenke til kommentar

Når du bruker Nero coverdesigner så bruk dvd orginal cover.

Når dette kommer frem på skiven kan du lage cover til selve plata ( rundt ), cover til dvd, og innleggscover.

Det vil si at du her har 3 muligheter, mitt problem er at jeg ikke får avskilt disse under utskrift, jeg må legge inn 3 ark, og får da kjørt 2 ark ubrukt gjennom skriveren.

Du kan velge selv om du vil lage cover som ser ut som ett cd cover i gjenomsiktig plast eller ett større dvd cover som brettes sammen, og disse er stort sett sorte av farge.

Du kan da velge om du vil legge inn ett bilde som dekker både front/bakside eller om du vil legge inn seperate bilder for front/bakside, disse bilder skal få rett størrelse bare du strekker dem ut til opptegningens marger.

Men du må også som det sies gå inn på innstillinger på skriver, der må du forandre fra stående til liggende utskrift, du får også beste bilder på photoark og der justerer du under papirkvalitet.

Hvis du skriver ut under innstillingen stående så får du bare deler av bildet utskrevet.

Lenke til kommentar
Når du bruker Nero coverdesigner så bruk dvd orginal cover.

Når dette kommer frem på skiven kan du lage cover til selve plata ( rundt ), cover til dvd, og innleggscover.

Det vil si at du her har 3 muligheter, mitt problem er at jeg ikke får avskilt disse under utskrift, jeg må legge inn 3 ark, og får da kjørt 2 ark ubrukt gjennom skriveren.

Du kan velge selv om du vil lage cover som ser ut som ett cd cover i gjenomsiktig plast eller ett større dvd cover som brettes sammen, og disse er stort sett sorte av farge.

Du kan da velge om du vil legge inn ett bilde som dekker både front/bakside eller om du vil legge inn seperate bilder for front/bakside, disse bilder skal få rett størrelse bare du strekker dem ut til opptegningens marger.

Men du må også som det sies gå inn på innstillinger på skriver, der må du forandre fra stående til liggende utskrift, du får også beste bilder på photoark og der justerer du under papirkvalitet.

Hvis du skriver ut under innstillingen stående så får du bare deler av bildet utskrevet.

9460906[/snapback]

Tusen takk. Fikk endra det i skriverinnstillinger nå :) Tror nok jeg får det til fra nå av.

Takk for all hjelp alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...