Gå til innhold

Adobe reader og JPEG fil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei.

jeg har scannet inn noen bilder til pc'n min. Disse bildene får jeg kun åpent i adobe reader. Noen som vet hvordan jeg ordner slik at de blir til JPEG- fil?

på forhånd takk for svar :)

9434071[/snapback]

Vel, det hade vært en stor fordel om du visst hvilket format bildene er lagret i.

Se hvilken «ending» filene har. PNG, JPG, BMP, TIF...etc.

Lenke til kommentar
hei.

jeg har scannet inn noen bilder til pc'n min. Disse bildene får jeg kun åpent i adobe reader. Noen som vet hvordan jeg ordner slik at de blir til JPEG- fil?

9434071[/snapback]

Da har du jo lagret de i det formatet da.(PDF) Jeg åpner alltid fotoprogrammet mitt når jeg scanner bilder, og "importerer" scanneren derifra. Da åpnes det i Photoshop, og jeg kan lagre det i det formatet jeg vil.

RandiA

Lenke til kommentar
hei.

9434071[/snapback]

Da har du jo lagret de i det formatet da.(PDF) Jeg åpner alltid fotoprogrammet mitt når jeg scanner bilder, og "importerer" scanneren derifra. Da åpnes det i Photoshop, og jeg kan lagre det i det formatet jeg vil.

RandiA

9435877[/snapback]

PDF? Er ikke det Portable Document Format da?

Trodde PSD eller lignende var Photoshop-filer jeg?

Lenke til kommentar

9436420[/snapback]

Trådstarter sier ingenting om hvordan bildene blir skannet inn eller hvilket format de har. Ettersom trådstarter bare får de opp i Acrobat Reader er det mulig de er i PDF-formatet eller at formatet er asosiert med Acrobat Reader.

Til trådstarter. Har du et grafisk program på PCen? Prøv å start dette og åpn bildefilen via programmet.

Lenke til kommentar

9436420[/snapback]

Trådstarter sier ingenting om hvordan bildene blir skannet inn eller hvilket format de har. Ettersom trådstarter bare får de opp i Acrobat Reader er det mulig de er i PDF-formatet eller at formatet er asosiert med Acrobat Reader.

Til trådstarter. Har du et grafisk program på PCen? Prøv å start dette og åpn bildefilen via programmet.

9436481[/snapback]

Eller rett og slett høyre-klikk på filen, velg egenskaper og se det fulle og hele filnavnet.

Filnavn.xxx -> vi er interessert i å vite hva som står istedenfor xxx.

Lenke til kommentar
hei.

9434071[/snapback]

Hvis du har laget en PDF fil, så kan den åpnes i Photoshop, (i hvert fall i min utgave( PS 7.0). Da kan du lagre den derfra i jpg. (Du bør ikke lagre den i Photoshops PSD, med mindre du skal arbeide videre med den i Photoshop) ).

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...