Øyvind Skogseide Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei! Skal bestille meg en Core 2 Duo cpu snart og lurer på om det er nødvendig og kjøre burn-in på den, viss jeg skal overklokke den... Er ikke snakk om så mye oc, siden jeg bare har DDR ram... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Burn-in er bare tull ifølge enkelte. Andre mener å ha erfart at deler klokker litt bedre etter en tid en de gjorde når de var nye. Eg er en av dei. Men nødvendig er det ikkje Lenke til kommentar
Goranlol Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Kva er burn-in? Edit: Stabilitetstest ser eg. Endret 5. september 2007 av Crossed Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg opplevde 0,15-0,2 GHz bedre klokkehastighet på samme volt, etter den var innkjørt Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Burn-in gjøres ved at man med vilje presser prosessoren til sitt maksimum, både på spenning og klokkefrekvens, og så lar den stå og arbeide på maks kapasitet en god stund. Teorien bak det er at switchene i CPUen kan switche marginalt fortere etter litt heavy bruk, og dermed kan den potensielle maks stabile klokkefrekvensen økes. Personlig bryr jeg meg aldri med dette, da det er tvilsomt beviselig at det i det hele tatt har noen effekt, og til og med de "troende" er enig i at effekten er marginal selv i beste tilfellet. Ved mindre du skal sette nye verdensrekoder på fasekjøling så er dette ingenting du trenger å tenke på Det sagt så er det ikke noe farlig å gjøre så lenge du ikke går bananas med overvoltingen og vet hva du driver med. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå