PeterForsberg Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Her er meldingen jeg får opp på min bærbare maskin, det er svart skjerm met hvit skrift: Vi beklager det intrufne, men Windows startet ikke uten feil. Dette kan være forårsaket av en nylig foretatt maskin- eller programvareendring. Velg siste fungerende konfigurasjon for å gå tilbake til de siste fungerende innstillingene hvis datamaskinen har sluttet å svare, uventet startet på nytt eller ble automatisk avsluttet for å beskytte systemfiler og -mapper. Hvis et tidligere oppstartsforsøk ble avbrutt på grunn av strømbrudd, eller fordi av/på- eller tilbakestilllingsknappen ble trykket på, eller hvis du ikke er sikker på hva som forårsaket problemet, starter du windows på vanlig måte. - Sikkerhetsmodus - sikkerhetsmodus med nettverk - Sikkerhetsmodus med bare kommandolinjen - Siste fungerende konfigurasjon <siste innstillinger som virket> - Start windows på vanlig måte Hvis jeg trykker på de to siste kommer samme meldingen opp etter en liten stund, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med det tre andre alternativene. Noen forslag? På forhånd takk Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har du prøvd sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Prøv å velge Sikkermodus, og se om ikke pc'n da starter opp. Gjør den det, kan du forsøke en systemgjenoppretting til en dato da ting og tang virket ok. Hvis du heller ikke får startet i sikkermodus, må du nok forsøke enten en repair av Windows eller prøve en chkdsk fra gjenopprettingskonsollen. Til dette må du starte pc'n fra XP-cd'n. Hvis du ikke har XP-cd'n fordi det ikke fulgte med noen, ligger det antakelig en gjenopprettings-partisjon på maskinen. Se evt. i manualen for hvordan du kan aktivere den (vanlig er gjerne at man trykker på F10 el. F11). Problemet med dette kan være at du mister det du har lagret av data (dokumenter, bilder etc.) hvis du ikke har tatt backup av dette. Hvis du har en slik gjenopprettingsfunksjon på pc'n så kan det hende at du får valget med å reinstallere Windows uten tap av data. Lenke til kommentar
PeterForsberg Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Takker for hjelp, skal prøve ut dette imorgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå