Boralis Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Tempraturene på 45-46 grader er næyaktige,de er målt ved et kalibrert tempmåler for bruk i lab, føleren var montert midt under maskinen, altså utvendig på maskinen.Ang fint lite en kan gjøre så selges jo maskinen nettop fordi HP nekter å gjøre noe og hevder dette er normalt om en så skal sende den inn til sjekk så blir vel disse temp fortsatt normale for HP og da må denne sjekken betales av eier, dette betyr fort en tusenlapp eller mere og et enda stærre tap for han. Jeg synest det er betenkelig at det prøves å få dette til å høres ut som at det er eiers skyld, når sannheten er at HP avviste dette som garantisak fra første stund og hårdnakket sier at slike temp,ja til og med langt høyere temp er normalt Sannheten er jo at HP her ikke er intrisert i denne saken, da de sier at det er normalt og at kunden selv får betale for en sjekk selv om maskinen har garanti . Og hvorfor kjører ACER sin 17 " med betydelig lavere temp,ja vi har den her og sammenligner . 9446749[/snapback] Temperatur på 45-46 grader kan nok være normalt. Men det er også her det skurrer. Temperatur på 45-46 grader vil ikke være smertefullt slik du hevder. Enten måler du temperaturen når maskinen står på platen, og ikke når du har den rett i fanget, eller så er temperaturmålingen helt fullstendig spinnvill. Med temperaturen du beskriver er det faktisk fysisk umulig at det blir smertefullt når du bruker den platen du beskriver over. Men når du da ikke ønsker å få maskinen undersøkt, gratis dersom det faktisk er en temperatur som blir ubehagelig, som det også står i svaret du quoter, da er det faktisk ikke noe noen kan gjøre for deg. Jeg håper han blir fornøyd med Acers maskin, og at han ikke taper for mye på salget av HP-maskinen. 9446976[/snapback] Når det gjelder den temp jeg refererer til så er det temp under maskinen uavhengig hvor den står. Altså temp er 45-46 grader midt under maskinen og dette ved vanelig surfing på nettet,og blir selvsagt høyere ved hårdere bruk,hva temp så blir mellom maskinen og låret,altså om temp var målt på det punktet vet jeg ikke,men vil tro det blir en del mere. Dette er forklart til HP og de avfeier det med at det er normalt og at denne maskinen ikke er beregnet for å ha på fanget. Men når du da ikke ønsker å få maskinen undersøkt, gratis dersom det faktisk er en temperatur som blir ubehagelig, som det også står i svaret du quoter, da er det faktisk ikke noe noen kan gjøre for deg. Hvorfor du kommer med dette skjønner jeg ikke,men hvordan kan du si at det er gratis??+ HP sier det motsatte, da de sier at disse temp er normale og ved en eventuell sjekk hos de må brukeren betale denne om det ikke er noe unormalt altså de bekrefter først at dette er normale temp og så at da må brukeren betale en eventuel sjekk hos de, hvordan kan det sies klarere Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Jeg vil personlig si at 45grader er relativt mye! Og jo, det kan være smertefullt å ha dette på fanget. Har selv en Hp Pavilion Dv8***. Vel og merke inneholder denne intel processor osv, men pcen har faktisk klart å nå sinnsyke temperaturer.. Spilte Overlord og den gikk over 100grader (CPUen såklart). Vis jeg bare har pcen på fanget under internettsurfing og msn, så kan det etter ca 15 minutter begynner å svi. Og det er ikke så SMERTEFULLT som om noen skyter deg i låret, men er ikke behagelig å ha rett under 50 grader på låret over litt tid. 9447044[/snapback] Men her er det ikke snakk om at det blir varmt med å ha den rett på låret heller da. Nei,når eieren bruker maskinen har han en plate under denne, noe ala den som lianli selger bare uten vifte, den er av tynn aluminium og blir svært varm. 9440772[/snapback] Om denne platen blir så varm at det blir smertefullt å sitte med den, da er det ikke snakk om 45 grader. 9447095[/snapback] Hvorfor prøve å bagatellisere dette, om en har en tynn aluplate på fanget så vet alle at denne fort trekker til seg varme og er maskinen ubehagelig å ha direkte på fanget så blir den også det med denne platen,forskjellen er bare at det da tar lengre tid. Dessuten er denne platen dær stort sett for i det hele tatt å ha mulighet til å bruke maskinen. Med tidligere nevnte Acermaskin kan han fint sitte med den på fanget uten den platen. Det er derfor ingen tvil om at her er et varmeproblem for vedkommende,at så HP velger å overse dette med å si at det er normalt med slike temp så greit,men da bør de pålegges å legge ved en advarsel om dette i produktbeskrivelsen,da dette er vesentlig for mange brukere . Slik jeg ser det er det HP som her har sviktet kunden, da han har kjøpt et produkt som ikke fungerer etter hensikten og blir avvist momentant av HP service. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Du kan jo prøve å spille noen tunge spill, til den rebooter? Da får du det vel igjen på garantien. "Varmeproblemer" Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Det er derfor ingen tvil om at her er et varmeproblem for vedkommende,at så HP velger å overse dette med å si at det er normalt med slike temp så greit,men da bør de pålegges å legge ved en advarsel om dette i produktbeskrivelsen,da dette er vesentlig for mange brukere .Slik jeg ser det er det HP som her har sviktet kunden, da han har kjøpt et produkt som ikke fungerer etter hensikten og blir avvist momentant av HP service. 9447393[/snapback] Du har blitt anbefalt å ta kontakt, noe du har valgt å ikke gjøre. Jeg har fortalt deg at maskinen ikke skal bli så varm at det blir ubehagelig. Du har blitt tilbudt å få maskinen undersøkt for nettopp dette, noe du ikke ønsker. Du har langt fra blitt avvist momentant av HP service, du har fått en generell forklaring og tilbud om å få maskinen undersøkt. Med det sier jeg ikke noe mer i denne tråden av grunnen jeg postet i en annen tråd: Og et lite obs til slutt. Jeg vil aldri gjøre saksbehandling via HW.no, så om noen som leser dette har fått svar fra meg de ikke liker, svar på e-posten dere har fått eller ring for å få løst problemene dere har. Jeg er som regel ikke så farlig å snakke med når jeg er på jobb 9434090[/snapback] I ditt tilfelle er du ikke fornøyd med svaret du fikk av 1. linje support. Det samme gjelder der. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 Det er derfor ingen tvil om at her er et varmeproblem for vedkommende,at så HP velger å overse dette med å si at det er normalt med slike temp så greit,men da bør de pålegges å legge ved en advarsel om dette i produktbeskrivelsen,da dette er vesentlig for mange brukere .Slik jeg ser det er det HP som her har sviktet kunden, da han har kjøpt et produkt som ikke fungerer etter hensikten og blir avvist momentant av HP service. 9447393[/snapback] Du har blitt anbefalt å ta kontakt, noe du har valgt å ikke gjøre. Jeg har fortalt deg at maskinen ikke skal bli så varm at det blir ubehagelig. Du har blitt tilbudt å få maskinen undersøkt for nettopp dette, noe du ikke ønsker. Du har langt fra blitt avvist momentant av HP service, du har fått en generell forklaring og tilbud om å få maskinen undersøkt. Med det sier jeg ikke noe mer i denne tråden av grunnen jeg postet i en annen tråd: Og et lite obs til slutt. Jeg vil aldri gjøre saksbehandling via HW.no, så om noen som leser dette har fått svar fra meg de ikke liker, svar på e-posten dere har fått eller ring for å få løst problemene dere har. Jeg er som regel ikke så farlig å snakke med når jeg er på jobb 9434090[/snapback] I ditt tilfelle er du ikke fornøyd med svaret du fikk av 1. linje support. Det samme gjelder der. 9447671[/snapback] Hva er det du sier,har vi valgt å ikke ta kontakt? Vi har da vitterligen vært i kontakt med HP flere ganger,både jeg og eieren av maskinen har lagt frem saken med samme avvising fra HP der de sier dette er normalt og ingen garantisak Du har langt fra blitt avvist momentant av HP service, du har fått en generell forklaring og tilbud om å få maskinen undersøkt. jo vi ble avvist ang garantisak og vi kunne sende inn maskinen men vi måtte påregne å betale fullt ut for dette om ikke maskinen ble så varm at den rebootet,noe den altså ikke gjør. Så selv om du jobber der så vær så snill å ikke forvreng de beskjeder vi har fått fra HP. At du sier noe annet her hjelper ingenting,da vi må forholde oss til HP. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) jo vi ble avvist ang garantisak og vi kunne sende inn maskinen men vi måtte påregne å betale fullt ut for dette om ikke maskinen ble så varm at den rebootet,noe den altså ikke gjør.Så selv om du jobber der så vær så snill å ikke forvreng de beskjeder vi har fått fra HP. At du sier noe annet her hjelper ingenting,da vi må forholde oss til HP. 9447955[/snapback] Jeg har fortalt deg at maskinen ikke skal bli så varm at det er ubehagelig. Den biten velger du å overse. Jeg har gitt deg nøyaktig informasjon om hvem du kan kontakte og hvordan. Den biten velger du å overse. Om du skal trekke frem hvor jeg jobber kan du i det minste være ærlig om hva du har fått av informasjon. EOD fra min side da dette ikke fører noe sted. Endret 7. september 2007 av TEE Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 jo vi ble avvist ang garantisak og vi kunne sende inn maskinen men vi måtte påregne å betale fullt ut for dette om ikke maskinen ble så varm at den rebootet,noe den altså ikke gjør.Så selv om du jobber der så vær så snill å ikke forvreng de beskjeder vi har fått fra HP. At du sier noe annet her hjelper ingenting,da vi må forholde oss til HP. 9447955[/snapback] Jeg har fortalt deg at maskinen ikke skal bli så varm at det er ubehagelig. Den biten velger du å overse. Jeg har gitt deg nøyaktig informasjon om hvem du kan kontakte og hvordan. Den biten velger du å overse. Om du skal trekke frem hvor jeg jobber kan du i det minste være ærlig om hva du har fått av informasjon. EOD fra min side da dette ikke fører noe sted. 9448510[/snapback] Vi har bare et tlf nr og forholde oss til og det er til HP, når vi ringer dit blir vi satt over til support uansett hva vi sier, at du prøver å gi intrykk av at alt er så enkelt er en annen sak, da får du muligens få ryddet opp hos HP support først, for de er ikke villige til å etterkomme dine råd her. Ja jeg er vel ærlig for den infoen jeg har fått står vel her + et par PM er fra deg,der du oppgir en epsotadresse og samtidig sier du følgende: Har tatt en kjapp prat på MSN med vår finske hovedtekniker, og han sier at temperaturen du oppgir ikke vil bli sett på som unormal på maskiner i dv9000-serien. Maskinene er ikke laget for å ha på fanget, men som desktoperstatter var beskjeden jeg fikk tilbake. Altså det samme som vi får beskjed om fra HP. Mener du virkelig at servicen til et firma skal basere seg på om man har mulighet til å gå bakveier eller ei Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Altså det samme som vi får beskjed om fra HP.Mener du virkelig at servicen til et firma skal basere seg på om man har mulighet til å gå bakveier eller ei 9449417[/snapback] Nok en gang, sa jeg også følgende til deg: Den skal ikke være så varm at det er ubehagelig. Det å komme i kontakt med en avdeling er ikke noen "bakvei", det holder å fortelle 1. linje at du ikke er fornøyd med svaret du har fått. Dette fikk du også forklart. Ærlig talt mann. At du velger å "overse" det jeg forteller deg, og tydeligvis istedet forsøker å presse frem behandling på HW.no kan jeg ikke hjelpe deg med. Behandling av saker vil ALDRI bli gjort her, men gjøres i arbeidstiden. Grunnen er ganske enkelt at det skal behandles korrekt, noe som ikke gjøres på et forum, men når man har alle nødvendige ressurser tilgjengelig. Ønsker du å få noe gjort, gjør det riktig. Jeg svarer ikke lenger på dette her. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Altså det samme som vi får beskjed om fra HP.Mener du virkelig at servicen til et firma skal basere seg på om man har mulighet til å gå bakveier eller ei 9449417[/snapback] Nok en gang, sa jeg også følgende til deg: Den skal ikke være så varm at det er ubehagelig. Det å komme i kontakt med en avdeling er ikke noen "bakvei", det holder å fortelle 1. linje at du ikke er fornøyd med svaret du har fått. Dette fikk du også forklart. Ærlig talt mann. At du velger å "overse" det jeg forteller deg, og tydeligvis istedet forsøker å presse frem behandling på HW.no kan jeg ikke hjelpe deg med. Behandling av saker vil ALDRI bli gjort her, men gjøres i arbeidstiden. Grunnen er ganske enkelt at det skal behandles korrekt, noe som ikke gjøres på et forum, men når man har alle nødvendige ressurser tilgjengelig. Ønsker du å få noe gjort, gjør det riktig. Jeg svarer ikke lenger på dette her. 9449712[/snapback] Jeg har ikke oversett noe,poenget er at det er HP support en kunde har å forholde seg til og det har kunden gjordt i dette tilfellet. I tillegg har jeg stått på mot HP support for han og nettop sagt at vi ikke er fornøyd med svaret, det var da vi fikk tilbud om å sende inn maskinen,men måtte være forberedt å betale dette selv da HP annså temp for normale, og som du ser så har jo de du har kontaktet også sagt at temp er normale. Hele poenget her er nemmelig at HP avviser saken , at du da har gitt noen tips her siden du jobber der kaller jeg da for en "bakvei" fordi det er tilfeldig at saken omtales her,hva med de som ikke skriver på dette forumet. Jeg er ikke ute etter å drite ut HP,men siden dette er en HP maskin og de avviser saken så må jeg nesten bruke deres navn, hadde dette vært en Acermaskin og det samme hadde skjedd så hadde jeg også klaget på dem. Ja saken skal behandeles korrekt,men HP er ikke villige til å gi noen annen løsning, at slike saker nevnes på forumet må de da tåle akkurat som det kommer kritikk av andre her. Ærlig talt mann. At du velger å "overse" det jeg forteller deg, og tydeligvis istedet forsøker å presse frem behandling på HW.no kan jeg ikke hjelpe deg med. Behandling av saker vil ALDRI bli gjort her, men gjøres i arbeidstiden. Dette er tøvprat jeg prøver ikke å presse frem noe på HW.no men omtaler denne saken på samme måte som hundrevis av andre saker har blitt omtalt her,at du reagerer og forsøker å fremstille det anderledes skjønner jeg. Du velger å vinkle det slik at vi ikke er intrisert i hva du sier,men det er feil,vi har kontaktet HP flere ganger uten å komme vidre. Og mener du virkelig at servisen til et firma skal være så elendig at en må "kjenne" en som jobber der for å få tips om hvordan en skal få ordnet en sak,for det er jo det som skjer her,dog uten hell det også- Jeg synest HP sin service er dårlig her og det får du vitterligen tåle selv om du jobber der,akkurat som andre firmaer må tåle kritikk her på forumet. En vanelig kunde henvender seg nettop til HP slik vi gjorde i første omgang og blir han som oss avvist ja så er det ingen andre alternativer enn å gi opp eller lage en forbrukersak utav det og det skulle ærlig talt ikke være nødvendig. Så istedenfor å blindt forsvare HP og forsøke å vri det til at vi ikke vil (noe som ikke stemmer) så kunne det vel heller vært en ide å forsøke å forbedre servicen hos dem Endret 8. september 2007 av Snekker`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå