Gå til innhold

Hjelp til bærbar student pc (6-8000kr)

TommyFM

Anbefalte innlegg

Prøver å finne en bærbar pc som er best mulig til billigst mulig pris (6-8000kr).

Men mangler alltid et eller annet på de jeg finner.

PC-en skal brukes hovedsaklig til følgende:

- Surfing

- Film avspilling (både på skjerm, og koblet til TV/Prosjektor via S-Video)

- Photoshop

- Musikk avspilling

- Skolearbeid

Jeg spiller ikke noe av betydning, så trenger ikke noe supergodt skjermkort, men den kan godt klare å spille noen greie bilspill (Need for speed, gta osv ikke nødvendigvis de nyeste spillene) om jeg en gang i blandt vil føle for det.

Har ikke peil på prosessorer (Intel vs AMD osv) så om noen vil si noen få ord om hovedforskjellene der, så hadde det vært topp.

Ting jeg vil ha på pcen:

- min 2GB RAM

- min 160GB HD

- Bluetooth

- Wlan

- DVD-brenner

- Innebygget webcam

- Kortleser

- S-Video

og selvfølgelig, best mulig batterikapasitet.

Ang str, så hadde jo 17" vært flott, og en vekt på 3-4kg kan jeg nok leve med.

Sitter på en gammel ACER Aspire 3002LC som jeg fant ut at veier 3,5kg, og tror ikke det skal by på noen problemer når det gjelder å ha med på skolen.

Acer har jo mange billige pcer for tiden, som forsåvidt dekker behovet mitt, men de Acer maskinene jeg har prøvd synes jeg har dårlig kvalitet på tastaturene (maskinen jeg sitter på nå, Acer Aspire 3002LC og samme med min mors 5613 ZWLMi) Bruker Acer billige tastatur, eller er det tilfeldig at begge Acer maskinene jeg har prøvd har dårlige tastatur?

Så finnes det en slik PC jeg er på jakt etter, og i såfall hvilken er det som har de tingene jeg har listet opp som et minimum, og som jeg ikke betaler masse ekstra for et supert skjermkort jeg ikke trenger.

Endret av TommyFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noe tips?

9438720[/snapback]

jeg kan anbefale deg acer aspire 5720zg hvertfall :)

eneste den mangler er BT.

Ta en titt i 5720zg tråden ^^

9439185[/snapback]

Hvordan er tastaturet på denne da? Har lagt merke til at acer sine tastaturer har lav kvalitet, som du ser jeg har skrevet. Feks at om man trykker i en av hjørnene på tastene, så er det ikke alltid trykket blir registrert. Og det kan jo skje om man skriver raskt, hvertfall hendte det flere ganger på den nyeste min mor har..

Lenke til kommentar

Ingen som har noen formeninger om denne??

Var en i klassen som sa noe om at det var en av disse HP Pavilion laptopene som hadde problemer med det trådløse kortet.. Han snakket noe om at kortet og hk ikke støttet hverandre eller noe.. Noen av dere som veit noe om det?

Lenke til kommentar
Fujitsu-Siemens Amilo Xa1526,er en bra maskin som Netshop kjører kampanje på.

Som du ser tar andre nettbutikker opptil 4000 kr mer enn Netshop for akkurat samme maskinen.

Har nettopp kjøpt den selv og er veldig fornøyd.

Edit: Jeg bestillte forresten 2 slike i tillegg. De setter du inn selv. Det tar 5 minutter.

9474643[/snapback]

Billig pc, men manglet et par av kriteriene mine.. Vanskelig dette.. Funnet ut at jeg er ganske kresen når det gjelder pcer og mobiler.. Vil ha alt.. :p

Men takk for tipset, vurderer den sterkt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...