Gå til innhold

To lydkort i en pc? Ett lydkort til hvert bruk?

Anbefalte innlegg

Hei, skal prøve å forklare situasjonen min her best mulig, skal vi se.... Jo jeg bruker nå ett lydkort som er innebygget i hovedkortet med stereo output. Har bestilt nytt lydkort og vil gjerne bruke det nye til 5.1 digital, og det gamle til steroe analogt. Grunnen til dette er at jeg ser på film både i stua (5.1) og på soverommet (stereo). Er dette en grei måte å gjøre det på? Eller må man velge en om gangen? Isåfall kan man jo likesågodt ha kun ett lydkort og velge mellom digital out og analog out på det nye skjermkortet hver gang man skal flytte seg in på soveommet. Håper at de kan sende ut digital og analog samtidig, men har en anelse om at dette kan bli vanskelig :)

Har noen peil på Denon recievere? På min er det optisk in og analog ut, men vet ikke om analog ut kun virker hvis det er analog in på samme port? (På DVD er det f.eks både analog og digital in, og analog ut) Kan jeg koble til digital input på recievern min og analog output fra samme kilde? Det ville og løst problemet mitt :)

Beklager hvis dette høres fjernt ut, men det blir mest praktisk for mitt bruk, særlig når jeg har en madam som ikke klarer å skru på tvn omtrent, og gjerne skal klare å sette på en film på soverommet uten for mye stress :)

Alle svar ta`s imot med takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 lydkort går greit uten større problemer, har gjort det selv når jeg har brukt maskinen som DJ bord, kjørt ene lydkortet på headset og andre til lydutgang (brukte PC-DJ FX).

Noen få lydkort kan krangle med drivere og spesielle IRQ adresser, men det finnes work arounds for det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...