bonzai Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg kjørte i fra jobb idag, og da jeg komm til rundkjøringa å stoppet opp, så skjedde noe rart med turtallet. når den går på tommgang så pleier den å ligge på 1000 omdreininger, men nå så ligger den mellom 800 og 2000 på tomgang, den går opp og ned, noe jeg synes er veldig rart, og når jeg skal gasse får å kjøre på 1gir, så slår motoren seg av. er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet? eller har noen gode forslag på hva den kan være ? Det gjelder en audi A3 1997mod. Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 kan noen please hjelpe meg, må kjøre til jobb imorgen tidlig Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hva slags motor er det? Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 1.6 bensin hjelper det å dra av polene på batteriet? gjorde det på en peugot jeg hadde og det funket, men er litt usikker på audi. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Da min Astra var slik, var det tomgangsluftmengderegulatoren som var litt sliten. Etter å ha byttet denne ble alt OK. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Var en tid da jeg ikke brukte bilen på 2 uker da når jeg begynte å kjøre var tomgangen på 100omdreininger (ja du leste riktig) men det ble bra av seg selv etter jeg hadde fått kjørt ca 10 mil. Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 er det noen noen som har andre forslag ? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Letteste er å få lest av feilkode hos Audi. Da burde du ha svaret med en gang på hva som må byttes. Sikkert bare en sensor. Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 merkelig, idag funker den helt normalt. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 merkelig, idag funker den helt normalt. 9439972[/snapback] Ja sånn er det, kan være en dyr fornøyelse og spurte til verksed og bytte alt som ikke er galt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kanskje den bare har hatt litt dårlig blanding :-) Men, kan kanskje være greit å sjekke om den har noen feilkoder liggende. Lenke til kommentar
Xneon88 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Luftmassemåler! Ta av "pluggen" som sitter fast på luftmassemåler , hvis motoren bakker bedre er det garantert at den er gåen Har hadd det samme problemet på min A4 1.8Turbo. Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 Luftmassemåler! Ta av "pluggen" som sitter fast på luftmassemåler , hvis motoren bakker bedre er det garantert at den er gåen Har hadd det samme problemet på min A4 1.8Turbo. 9454551[/snapback] hvordan ser luftmassemåleren ut ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg hadde en 98 A3 1.6 med samme problem. Bilen var da gått ca 70' harde km. Leverte inn på verksted. Der tømte de på injection cleaner på tanken. Vet ikke hvilke type. Men ring Kv Bilservice AS. 56 32 14 17. Det var der jeg hadde den inne. Noe grønn væske. Dette fikk motoren til å gå normalt igjen. Var akkurat sånn som du beskriver. At den jaget litt på tomgang. Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 9. september 2007 Forfatter Del Skrevet 9. september 2007 jeg skal prøve med injektion cleaner imorgen å se om det hjelper noe. er det noen som har hayenes verkstedhåndbok til audi a3 1.6 1997mod ? Lenke til kommentar
Jonas-Martin Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Enten så er throttle-body'n din full av møkk, eller så er den gåen. Bare for å sjekke at det ikke er luftmengdemåleren, tar du og kobler den ut. det er en liten kladd på røret mellom filterboksen og spjeldhuset. oppfører motoren seg likedan, kjøper du throttlebody cleaner. ta bort hele røret som går fra filterboksen og inn på spjeldhuset, og dusj godt inni spjeldhuset. så venter du en liten stund før du starter du opp motoren. Motoren bør være varm, for nå må du ruse den litt samtidig som du spyler godt inn i huset med rensemiddelet. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 tok ut luftmengdemåleren, men det hjalp ikke, har også brukt injection cleaner og ingen resultat der heller. noen ganger så funker den helt fint, mens andre ganger så slår den seg vrang. kan det være gass vaieren tro ? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Kan høres ut som om det er en vakum slange eller en slange til åndinga som har ryki. Du hører ikke noe susing?? Gå over alle slanger du ser og klem og riv litt i dem mens motoren går. De til åndinga pleier og bli helt myke og det er som og ta på tyggis. Vanligvis er turtallet ustabilt hele tiden hvis det er ånde-slange som har råttna, men de er som tyggis så det kan være mulig at de klistrer litt eller at det er en pvc,pcv eller hva det het igjen som åpner og lukker innimellom. Siden det er periodisk. Gasswire pleier og bli treg eller ryke. Hvis den henger seg opp vil motoren dra hele tiden og ligge stabilt på et visst turtall. Napper det i gass pedalen? Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 (endret) nei jeg hører ikke noe susing. ja det napper noen ganger. også kommer det veldig mye bensinlukt fra eksosen når jeg starter bilen. kan det være tennpluggene som ikke tenner godt nok på tomgang ? Endret 10. september 2007 av bonzai Lenke til kommentar
bonzai Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 jeg har nå byttet luftemengde måler, tennplugger, luftfilter. men jeg har fremdeles det samme problemet med ugjevn turtall, høyre drivstof forbruk en vanlig pr mil. noen som har noe andre forslag, på hva som kan være problemet ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå