RamGuy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei, Vi fikk ny bærbar-PC på skolen i år. Og som ifjor, hadde jeg da tenkt å boote opp Acronis Disk Director Suite for å dele harddisken i to, så jeg kan ha min egen Windows på den ene delen, og benytte den andre til skole. Jeg klarer ikke å boote opp den vanlige versjonen av Acronis Disk Director, den sier at den ikke finner noen harddisk på PC-en. Men det funket helt fint med Acronis Disk Director Safe Mode. Da finner jeg ut at harddisken alt er delt i to. Partisjon C: på 14GB, og Partisjon D: på ca 65GB. Men når jeg putter inn XP CD-en min, så klarer den ikke å stare noen installasjon fordi den ikke finner noen harddisk koblet til systemet. Jeg prøver å formatere partisjon D: og litt av hvert med Acronis. Uten at det hjalp noe. Jeg får muligheten til å reparere den alt installerte versjonen av XP, når jeg prøver å få installert en ny XP på partisjon D:. Så nekter PC-en plent, fordi det visstnok ikke er noen harddisk koblet til. Det er jo bare tull, har jo formatert partisjon D: osv med Acronis, da må det jo være en harddisk der. Og hvordan ellers han jeg med Acronis gå inn å se på hva som ligger i partisjon C:, hvis det ikke er noen harddisk? Men hvorfor i allverden klarer ikke XP-installasjonen å se noen harddisk? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 du har vel en XP-cd uten SATA-drivere. Da må du enten få lastet inn SATA-drivere før installasjonen starter, få tak i en XP-cd med SATA-drivere (XP SP2 skal ha dette) eller deaktivere ACHI i BIOS (hvis dette er mulig på denne maskinen) Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Det er en SP2 XP-CD jeg har Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 har du prøvd å gå inn i BIOS slik jeg sa? Ellers er dette ett problem som er knyttet til Windows XP, og ikke bærbare pc'er generelt, så du hadde fått mye bedre respons om du hadde prøvd i Windows-kategorien i forumet... Det hjelper også å lete/søke litt før man starter en ny tråd. blant annet ligger denne tråden på første side i windows-forumet, der bør du finne løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå