Gå til innhold

Nye iPod-er på veg?:D

CyL8R

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
svart wifi antenne :ermm:  det ødelegger jo nettopp det stilrene designet til ipoden da...skuffet over disse nye modellene ass....

9434010[/snapback]

Dette var herlig altså! Rett og slett nydelig!

Men kvifor vente til jul?! Eg kjøpe den så fort det lar seg gjere! Ipod Touch!<3

Lenke til kommentar
Priser i USA for de nye iPodene:

Nano 4GB: $149

Nano 8GB: $199

iPod 80GB: $249

iPod 160GB: $349

iPod Touch 8GB: $299

iPod Touch 16GB: $399

Tipper vi må gange med 10 for å få norsk pris:

Nano 4GB: 1490

Nano 8GB: 1990

iPod 80GB: 2490

iPod 160GB: 3490

iPod Touch 8GB: 2990

iPod Touch 16GB: 3990

9433911[/snapback]

Tok heldigvis litt feil når jeg tippet norske priser. Offisielle og lavere priser er:

Nano 4GB: 1190

Nano 8GB: 1590

iPod 80GB: 1990

iPod 160GB: 2790

iPod Touch 8GB: 2490

iPod Touch 16GB: 3290

Lenke til kommentar

16gb.... Hvis vi går ut fra at 700mb er std. størrelse på en 1.5-2t film i h.264, noe som vil føre til forholdsvis lav kvalitet, men mer enn bra nok for 3.5" skjerm, får vi jo plass til et hav av film på den.

Nå må vi selvsagt sette av litt plass til musikk og podcasts også, men likevel! Jeg ser ingen grunn til å vente på større plass.

Lenke til kommentar

Da jeg så de ytre målene på den nye iPod Classic måtte jeg lese to ganger og jammen ta frem linjalen også. 103,5 x 61,8 x 13,5 mm er jammen lite for en 160GB-spiller. Jeg sitter riktignok med en svær kladeis av en gammel 30GB iPod, men dette var litt av en forbedring.

Men radio gidder de ikke å putte inn i dem.

Lenke til kommentar

9436692[/snapback]

Gidder ikke og gidder ikke. Etter det jeg har hørt, er mp3spillere med radiosendere ganske fyfy på fly i bombelandet, så jeg tror de så verdien i å lage en spiller som kunne brukes overalt kontra å legge inn en svært middelmådig radio.

Lenke til kommentar

9436692[/snapback]

Gidder ikke og gidder ikke. Etter det jeg har hørt, er mp3spillere med radiosendere ganske fyfy på fly i bombelandet, så jeg tror de så verdien i å lage en spiller som kunne brukes overalt kontra å legge inn en svært middelmådig radio.

9438238[/snapback]

Nå var det snakk om radio-mottaker og ikke sender da...

En mottaker er vel ikke fyfy på fly?

Lenke til kommentar

Som antagelig den eneste som ikke kommer til å kaste seg over de nye modellene, vil jeg gjerne leke litt kritiker:

Blir spennede og lese tester og se om de har fått noe bedre lyd, selv om jeg tviler...

9434939[/snapback]

Tror nok du har rett i din tvil. Målgruppen til Apple er generelt folk som gir blaffen i lyden, så fra Apples synspunkt er det lite vits i å gi spillerne dyre komponenter, når de kan bruke billige komponenter, selge til samme pris, og tjene mer. ;)

16gb.... Hvis vi går ut fra at 700mb er std. størrelse på en 1.5-2t film i h.264, noe som vil føre til forholdsvis lav kvalitet, men mer enn bra nok for 3.5" skjerm, får vi jo plass til et hav av film på den.

(...)

9434743[/snapback]

Er det virkelig slik at man er låst til h.264, selv på en iPod T? Jeg synes det er litt merkelig om Apple ignorerer de mest brukte videoformatene på markedet, spesielt siden en viss konkurrent støtter langt flere formater. Hadde antagelig vært null problem å sørge for at den kunne spilt av så godt som alt som blir overført til den av DivX, WMV etc.

Noen som vet noe sikkert om det, forresten?

Om Apple bare kunne sørge for radio, skikkelig videostøtte (filformater) og egendefinert EQ, ville de ha gjort noe lurt, som kanskje ikke har noe å si for Ola Applesau Nordmann, men heller for de forbrukerne som verdsetter funksjonsrikhet i en dyr PMP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...