Gå til innhold

HDD, CD-RW, DVD & Floppy

kaaasen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg et nytt hovedkort for ikke så veeeldig lenge siden (MSI 845PE Max2), men når jeg skulle koble til harddisken, cd-rwen, dvden og floppyen så ble det trøbbel. Manualen forklarer dårlig hvordan det hele best skal kobles til, så jeg lurte på hvordan det beste oppsettet for dette var med tanke på master/slave-innstillinger og hva som burde være koblet på på IDE1 eller IDE2.

For øyeblikket er det bare harddisken og CD-RWen som blir funnet, fordi jeg ikke gidder å tukle noe mer med det før jeg vet at jeg får det riktig.

Håper noe gidder å gi meg et tips eller to.

Mvh

Kim André

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir unødvendi stort men men

ide2

master cdrw

slave dvd

ide1

master hd

Floppy

floppy

Husk kabler skal settes riktig vei, på hd skal rød strek vende mot der du stapper i strøm på hd og på hk mot der det står ide1

på floppy er det det samme, hvis noe ikke funker sjekk at kabler og allt er satt riktig vei Enhetene på ide2 kan du velge, på master burde det du bruker oftest være prøv deg fram.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Litt sent å følge opp på denne her igjen, men problemet består. IDE-kablene er satt i AKKURAT som du sier, så jeg regner med at det er innstillingene som master/slave bak på enhetene som er galt satt opp, selv om jeg er rimelig sikker på at de er satt riktig opp :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...