kaaasen Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Hei! Jeg kjøpte meg et nytt hovedkort for ikke så veeeldig lenge siden (MSI 845PE Max2), men når jeg skulle koble til harddisken, cd-rwen, dvden og floppyen så ble det trøbbel. Manualen forklarer dårlig hvordan det hele best skal kobles til, så jeg lurte på hvordan det beste oppsettet for dette var med tanke på master/slave-innstillinger og hva som burde være koblet på på IDE1 eller IDE2. For øyeblikket er det bare harddisken og CD-RWen som blir funnet, fordi jeg ikke gidder å tukle noe mer med det før jeg vet at jeg får det riktig. Håper noe gidder å gi meg et tips eller to. Mvh Kim André Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 spiller ingen rolle sålenge du passer på master/slave jumperene på enhetene. kjenner ikke msi kort, du må kanskje i bios og sette opp hdd'ene. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Dette blir unødvendi stort men men ide2 master cdrw slave dvd ide1 master hd Floppy floppy Husk kabler skal settes riktig vei, på hd skal rød strek vende mot der du stapper i strøm på hd og på hk mot der det står ide1 på floppy er det det samme, hvis noe ikke funker sjekk at kabler og allt er satt riktig vei Enhetene på ide2 kan du velge, på master burde det du bruker oftest være prøv deg fram. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Litt sent å følge opp på denne her igjen, men problemet består. IDE-kablene er satt i AKKURAT som du sier, så jeg regner med at det er innstillingene som master/slave bak på enhetene som er galt satt opp, selv om jeg er rimelig sikker på at de er satt riktig opp :-? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Er problemet at du ikke finner floppy og DVD? Floppy: kanskje kabelen er snudd feil vei? Lyser det i LEDen hele tiden, bare når du booter, eller ikke i det hele tatt? DVD: Virder den hvis du kobler fra CDRW? Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Floppyen virker faktisk nå. Skal prøve å få fiksa dette greiene etterpå, i den lille tiden jeg har mellom skole og jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå