Gå til innhold

Holder denne strømforsyningen til 8800GTS 320Mb?

Colamann

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har en Alienware PC som er et par år gammel med en 4000+ AMD Prossessor og et 6800 Ultra i. Jeg skal nå oppgradere delene inni til en Core 2 Duo E6750, 2gig RAM og en xfx 8800GTS 320Mb.

Det jeg lurer på er om strømforsyningen som fulgte med pc'en vil holde?

På den står det peak load 480W (Alienware merke)

Vil dette funke eller må jeg kjøpe ny samtidig med delene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke at jeg er noe ekspert på strømforsyninger, men jeg tipper at kravet om 26A gjelder "combined"-verdi. Og de fleste strømforsyninger har flere 12V-rails.

Tipper også at strømforsyningen din vil holde til 8800GTS.

9437032[/snapback]

I følgje tala Colamann skreiv, så har straumforsyninga berre ein 12v rail på 18A. Det held ikkje.

Lenke til kommentar

8800GTS drar i underkant av 9A fra 12V under full last, så det er jo ikke allverdens igjen etterpå. (overkant av 100W på 12V). Om den klarer det eller ikke, kan vel også komme an på hva ellers man har i maskinen, eller i så fall hvor -lite- man ellers har i maskinen pluss kvalitet på strømforsyningen. Kan sikkert klare jobben en stund, og så slites ut etterhvert som tiden går p.g.a overbelastning. Vits i å ta sjansen? Ellers er det jo også greit å sikre seg litt for framtiden.

Kan jo anbefale Corsair HX520W. Leverer 40A på 12V, er stillegående og produsenten spanderer høy kvalitet på elektronikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...