Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte girolje på baleno

Inc

Anbefalte innlegg

Hehe. Har havnet i en liten lei knipe. Hadde planer om å skifte girolje men får ikke løsbolten som du fyller oljen i, tappepluggen gikk greit.

Det jeg lurer på nå. Hvis jeg tapper oljen ut, jekker bilen opp bak slik at tappe hulet kommer nesten likehøyt som påfyllingshulet og så fyller på med oppgitt antall dl olje som det står i manualen? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering. Nå fikk jeg løs bolten. Må ha bilen opp på bukk får å få makt på verktøyet :)

Nå står det 4.1liter i boken, betyr det at når bilen står flatt at det skal fylles gir olje opp til påfyllingshullet?

Nå er oljen blank og fin, godt tegn sant?

Lenke til kommentar

Jeg så på pluggen og der lurten den meg litt, så blank ut der.

Tok oljepumpen og sugde ut litt, den oljen så litt mer brun med en liten tøtsj av grå farge. Har ikke fylt på ny enda nei.

skal se om jeg ikke kan få tatt ett bilde av oljen, får jeg ble litt usikker p åom den burde skiftes.

Lenke til kommentar
Jeg så på pluggen og der lurten den meg litt, så blank ut der.

Tok oljepumpen og sugde ut litt, den oljen så litt mer brun med en liten tøtsj av grå farge.  Har ikke fylt på ny enda nei.

skal se om jeg ikke kan få tatt ett bilde av oljen, får jeg ble litt usikker p åom den burde skiftes.

9433886[/snapback]

Når du først er i gang så kan det vel ikke noen grunn til ikke å skifte oljen?

Eller er det teorien om at gammel olje er med på å skape nødvendig friksjon du er bekymret for?

Lenke til kommentar

Bilen er gått 100k og jeg synes den er noe eh.. vanskelig å få i gir. Ikke det at jeg har problemer å få den i gir men det føles av og til ut som om det ikke er noe olje i den kassa ...

Det er 4wd, men er det samme olje i gir som i diff?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...