Gå til innhold

Extreme QX6850 eller Q6600 ?

ChillyWilly

Anbefalte innlegg

Vurderer nå å oppgraderer.

Er ikke ekstremgamer, men spiller noe. Bruker mest maskina til video/bilde redigering og div annen multitasking, så en 4-kjerne er tingen for meg. Men hvilken CPU?

Extreme QX6850 eller Q6600 ? Sistnevnte kan jo klokkes til samme niva som QX6850. Men hvor mye bedre vil QX6850 være om man klokker denne?

Finnes det en sammenlignstest noen sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkle svaret er jo QX6850... Det er jo den beste.

Siden jeg ikke ser noen steder i innlegget ditt at du bryr deg om pris, så lar jeg den kommentaren stå :)

Du vil nok få ubytte av de 600 ekstra Mhzene, men du kan jo også overklokke en Q6600 lett til 3 Ghz, og få samme ytelse som med en QX6850.

Lenke til kommentar

Har ikke Qx6850 også multilpieren unlocked?

Siden jeg ikke ser noen steder i innlegget ditt at du bryr deg om pris, så lar jeg den kommentaren stå :)

Du vil nok få ubytte av de 600 ekstra Mhzene, men du kan jo også overklokke en Q6600 lett til 3 Ghz, og få samme ytelse som med en QX6850.

9433158[/snapback]

Lenke til kommentar
Har ikke Qx6850 også multilpieren unlocked?

9433158[/snapback]

9433243[/snapback]

Jo, og den kan jo selvfølgelig overklokkes. Så du kan jo igjen kjøpe en QX6850 og overklokke den enda lengre, men det spørs om det er verdt det..

Lenke til kommentar
Vurderer nå å oppgraderer.

Er ikke ekstremgamer, men spiller noe. Bruker mest maskina til video/bilde redigering og div annen multitasking, så en 4-kjerne er tingen for meg. Men hvilken CPU?

Extreme QX6850 eller Q6600 ?  Sistnevnte kan jo klokkes til samme niva som QX6850. Men hvor mye bedre vil QX6850 være om man klokker denne?

Finnes det en sammenlignstest noen sted?

9433105[/snapback]

qx6850 er langt i fra maxklokket, du kan sikkert klokke denne oppmot 3,7ghz på luft..

Lenke til kommentar

Har selv en QX6850 - og den kan kjøres høyt såfremt du har et hovedkort som støtter dette. Dvs. prosessoreffekten kan boostes høyt med multiplier da denne er unlocked (slik det nevnes) - men for å få FSB-OC må det rett HK til. Dette har jeg brent meg på, heh (forbanna Striker Extreme...)

Kjører pr i dag QX6850 stabilt på 3,6 ghz med standard FSB (1333mhz) og den Thermalright Ultra120 Extreme... Ligger på 43-44 grader idle... Under 60 på max load.

Et godt produkt. Men noe enig i siste kommentaren. Kjøp en Q6700 til kvarte prisen & kjør opp hastigheten. Du kommer opp i 3ghz. Dersom ikke cash er noe problem tar du selvfølgelig QX6850.

(EDIT: Ikke forvent noe prisdump på denne prosessoren. Psdata selger fortsatt QX6700 for prisen komplett tar for QX6850. Virker som om de vil tømme lageret uten for store tap... QX6850 bør hvertfall kjøpes på komplett fremfor PS)

Krstjn

Endret av kristovs
Lenke til kommentar
tror ikke man får klokket 6850 så mye, den er vel maxxa nå...

men om penger ikke har noe og si gå for QX6850 eller AMD's nye 3.0 Ghz som kommer som virker til og bli noe raskere.

9433130[/snapback]

Hvis du ikke har peiling, vær snill å ikke svare.

En QX6850 klokker veldig bra, du får glatt 4GHz ut av en slik chip hvis du har nogenlunde kjøling (ikke stockvifte...).

Du får desidert mest for pengene hvis du kjøper en Q6600

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...