Grimnar Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Da har jeg fått melding om at disken på serveren holder på å gå til skogen. Og i den forbindelse har jeg lyst til å oppgradere resten av utstyret. Men hva i all verden trenger jeg? Jeg ønsker å holde meg til Intel, Trenger jeg smijernsprosessoren Xeon eller holder det med Core2Duo? Hva slags hovedkort trenger jeg? Holder det med de billige til 4-500,-? Dette er altså en httpd, mail, mysql og ftpserver. Og siden vi ikke har 2-300 brukere, så har vi heller ikke all verden til budsjett. Men vi må altså handle kjapt siden serveren er nede for telling akkurat nå. Tror også det holder med 1gb ram i første omgang, så får vi eventuelt sette inn mere etterhvert som vi får råd. Dagens server er en PIII 933mhz som kjører Debian etch og har fungert supert frem til disken røk. Mvh Andreas. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 hva med i første omgang kjøpe nye disk for å få opp systemet for så å bruke litt tid på å planlegge? jeg tror ikke systemet vil bli det beste hvis det kjøpes inn som hast fordi det gamle systemet gikk ned. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Om serveren fungerte supert er det vel ingen grunn til å skulle oppgradere umiddelbart. Jeg ville kjøpt en ny disk, og så heller planlagt oppgraderingen litt bedre. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Vel, i forbindelse med postgang har jeg jo noen dager på å bestemme meg for deler uansett. Ny sata-disk er allerede bestilt. Men CPU/HK/RAM har jeg ei bestemt meg for. Disken må hjem til meg for instalasjon av Debian, så skal den shippes fra Midt-Norge og ned til Oslo. Resten av utstyret skal shippes rett fra nettbutikk til domeneshop. (CPU/HK/RAM) Lenke til kommentar
headbullen Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 I forhold til hva du har kjørt på tidligere, så tror jeg en Core2Duo er mer enn nok til jobben. Ville kanskje gått for 2 gb minne, så er den delen unnagjort .Mye billig minne ute å går nå... Hovedkort ville jeg gått for noe stabilt/kvalitet. Personlig veldig fornøyd med MSI oppover årene jeg har handlet datautstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå