herzeleid Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Her om dagen var det skoledebatt på skolen min og som enhver skoledebatt foregikk den ikke uten ett mininum av kaos. Det som intereserte meg mest kom da SV trakk frem rasismekortet og ambulansesaken ble nevnt til stor jubel blandt den lille andelen innvandrere på skolen min. Det endte naturlighvis opp med at FRP fikk hele satsen i fjeset og måtte forklare hvorfor de ville ha innvandringsstopp i Groruddalen. Reinspikka rasisme altså, ble det falstslått. Etter noen spørsmål/pstander fra salen så det ikke bra ut intill en jente, av norsk opprinnelse, fikk ordet. Jeg kunne klart høre på stemmen hennes at hun var kraftig provosert over politikernes manglende forståelse for hennes situasjon: Hun hadde opplevd å bli slått ned to ganger fordi hun var hvit og fortalte om sjokkerende forhold der hun bodde (ved Stovner skole) der man rett og slett rissikerte å få bank dersom man var hvit. Slik fortsatte hun å utdype forholdene der hun bodde og gjorde den stakkars SV damen svarskyldig, som igjen viste til at det alikevell var innvandrere som opplevde rasisme, men ja, det gikk begge veier var hun enig i. Jenta fra Stovner syntes en innvandrerstopp hørtes fint ut og mente det trengtes i ett ommråde med 94% innvandrere (hennes tall). Så hva synes dere? Innvandrerstopp eller blir det ett brudd på friheten i landet vårt. Og hvordan skal det i såfall gjennomføres? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Den voldforherligende og demokratihatende venstremobben står tydeligvis sterkt i området. Jeg kjenner selv folk som har fått føle venstrefascismen på kroppen i form av slag og spark, også kalt "kulturberikelse". Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Den voldforherligende og demokratihatende venstremobben står tydeligvis sterkt i området. Jeg kjenner selv folk som har fått føle venstrefascismen på kroppen i form av slag og spark, også kalt "kulturberikelse". 9433166[/snapback] Samme her, utrolig provoserende. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Nå er vel spørsmålet i tråden strengt tatt ikke hva dere synes om "venstremobben", men hva dere mener om innvandringsstopp, såvidt jeg forstår trådstarter i form av en kvotering på lokalt plan basert på at et område er "mettet". (Rett meg hvis jeg tar feil, trådstarter.) Jenta fra Stovner syntes en innvandrerstopp hørtes fint ut og mente det trengtes i ett ommråde med 94% innvandrere (hennes tall). Så hva synes dere? Innvandrerstopp eller blir det ett brudd på friheten i landet vårt. Og hvordan skal det i såfall gjennomføres? Jeg foreslår vi holder oss til det. Det er nemlig en interessant og ny vinkling på et tema og fortjener debatt, i motsetning til de evige stereotypene om folk på høyre- og venstresiden fra folk på motsatt side her på forumet. Vi vet alle hvordan den debatten forløper, fordi vi har hatt den så mange ganger før. Ikke at jeg skal nekte dere å ta den en gang til, men kanskje dere kan starte en egen tråd om det emnet slik at denne holder seg på sporet. Geir Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Vel, det er "venstremobben" (eller lederne) som vil importere så mye stemmekveg som mulig så de kan sikre seg makt. Over 80% av innvandrerne stemmer visstnok rødt. Da er det enkelt å skjønne at venstresidepampene ønsker seg flere innvandrere. Paradoksalt nok er det nettopp denne politikken som går på bekosntning av partiets egne velgere. Ved å importere folk som snylter på velferdsstaten blir det vanskeligere og vanskeligere å få ting til å gå rundt. Venstresidepampene berøres selvsagt ikke av dette, men de som stemmer på disse gjør det i aller høyeste grad. Vi bør begrense innvandring så langt det går. Kvalifiserte innvandrere skal selvsagt få jobbe i landet og etter hvert opparbeide seg samme rettigheter som "innfødte", men vi har ikke råd til å ta imot alle verdens "vanskeligstilte" som vet hvor naive vi er her i landet. Hvordan skal innvandringsstopp innføres? Vi har det vel i teorien i dag. Men det strømmer på med ressurssterke asylsøkere som jukser seg inn og så henter hele familien. En måte å sette en stopper for galskapen ville jo være å legge ned velferdsstaten, for da ville man måttet klare seg selv. Dette er ganske urealistisk, og ikke heller ønskelig fra min side. Derimot bør vi stramme kraftig inn på midlene som deles ut til våre nye landsmenn. Hvis de ikke klarer å vise seg produktive så bør de heller ikke få alt på et fat. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Vel, det er "venstremobben" (eller lederne) som vil importere så mye stemmekveg som mulig så de kan sikre seg makt. Over 80% av innvandrerne stemmer visstnok rødt. Da er det enkelt å skjønne at venstresidepampene ønsker seg flere innvandrere. Jeg er en "innvandrer" som stemmer på FRP! Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Hvorfor er de så mange? Nå ble en høyrepolitiker avslørt som såkalt rasist av P3 med skjult mic. Interessant at programmet ledes av den feite r****** Are Sende Osen. I Norge er det forbudt å være mot innvandring. Særlig hvis du jobber i offentlig sektor der lederne våker over potensielle avvikere i systemet. Norge går til helvete! Endret 5. september 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Og så snakker vi rundt innvandringsstopp i groruddalen, og om det er en fin ting. For videre innlegg rundt venstremobb vs høyrerass SLETTES. TWFA sier det godt begrunnet, jeg sier det rett fram - men følg det nå uansett . Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jpettersen, når "solidaritet" fører til så mye ødeleggelse, og så mange problemer, som man f.eks. ser i Groruddalen, så er det ikke solidaritet, men kynisk manipulering fra visse kanter. Problemet oppstår når man enten bevisst importerer stemmekveg, eller ikke skjønner konsekvensene av det man driver med. En bydel som blir fylt til randen av folk som ikke blir fulgt opp blir det selvsagt problemer i! Endret 6. september 2007 av Alastor Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg har fjernet en del av et innlegg som ikke har noe med diskusjonstema å gjøre. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg mener vi trenger innvandringsstopp i hele Oslo, og ikke bare Groruddalen, men man må jo begynne et sted, så dette forslaget har min støtte . PS: Og nei jeg mener ikke arbeidsinnvandring fra EU når jeg sier dette, denne innvadringen trenger vi for å få nok arbeidere i blant annet byggebransjen . Lenke til kommentar
staljin Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Jeg mener vi trenger innvandringsstopp i hele Oslo, og ikke bare Groruddalen, men man må jo begynne et sted, så dette forslaget har min støtte . PS: Og nei jeg mener ikke arbeidsinnvandring fra EU når jeg sier dette, denne innvadringen trenger vi for å få nok arbeidere i blant annet byggebransjen . 9442876[/snapback] Og det var ikke noe "selektiv" samfunn du vila ha, nei. Er nok enig at noe bør gjøres, men hva vet jeg ikke. Det får politkere finne ut av, det får de betalt for. Jeg skjønner godt at mange føler at Oslo er "heavily overbooked" med invandrere. Er invandrer selv, og skjønner fortsatt ikke hvorfor en god del av invandrere vil til Oslo? Kan det hende at de flytter til Oslo fordi det finnes mange av deres landsmen der fra før av og de håper å få det bedre både økonomisk og sosialt. Når det gjelder det å snyt av felleskapet, skjønner vel et normal menske at det altid vil finnes noen som gjør det, og JA DET ER EN DEL AV INVANDRERE SOM IKKE VIL JOBBE!! Men så er det også en del nordmen som suger blod ut av den norske felleskapet, men jeg hører ikke om mange som klager på det her. Så et program på NRK om danske invandrere og der sa de at det var 35 000 invandrer som mottar sosial hjelp i Danmark og mange klaget over det, men 250 000 danske som er alkoholiker og også lever av sosial hjelp blir ikke nevnt i det hele tatt. Jeg selv (som dere ser) både snakker og skriver norsk godt, men det hjelper lite i min sosialomgang med nordmen. Har faktisk INGEN norske venner, og det er bare et par stykker mine landsmen. Nekter å tro at det er bare meg det er noe gale med. Hadde jeg flyttet til Oslo så hadde jeg kommet i kontakt med mange av mine landsmen og fått det lettere i hverdagen. Bryta ut av den daglige rutine Jobb>Hjem>Jobb>Hjem.... Staljin Endret 10. september 2007 av staljin Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Staljin: det kan jo tenkes at du hadde blitt bedre likt i norskfødte miljøer hvis innvandrere hadde blitt bedre integrert? Innfør oblikatorisk norsk prøver/undervisning for alle (ikke arbeids) innvandrere som kommer til Norge. Består de ikke må vi finne et system slik at de lærer norsk evt. at vi sender dem hjem. Endret 9. september 2007 av Majestixx Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Jeg mener vi trenger innvandringsstopp i hele Oslo, og ikke bare Groruddalen, men man må jo begynne et sted, så dette forslaget har min støtte . PS: Og nei jeg mener ikke arbeidsinnvandring fra EU når jeg sier dette, denne innvadringen trenger vi for å få nok arbeidere i blant annet byggebransjen . 9442876[/snapback] Og det var ikke noe "selektiv" samfunn du vila ha, nei. Er nok enig at noe bør gjøres, men hva vet jeg ikke. Det får politkere finne ut av, det får de betalt for. Jeg skjønner godt at mange føler at Oslo er "heavily overbooked" med invandrere. Er invandrer selv, og skjønner fortsatt ikke hvorfor en god del av invandrere vil til Oslo? Kan det hende at de flytter til Oslo fordi det finnes mange av deres landsmen der fra før av og de håper å få det bedre både økonomisk og sosialt. Når det gjelder det å snyt av felleskapet, skjønner vel et normal menske at det altid vil finnes noen som gjør det, og JA DET ER EN DEL AV INVANDRERE SOM IKKE VIL JOBBE!! Men så er det også en del nordmen som suger blod ut av den norske felleskapet. Så et program på NRK om danske invandrere og der sa de at det var 35 000 invandrer som mottar sosial hjelp i Danmark og mange klaget over det, men 250 000 danske som er alkoholiker og også lever av sosial hjelp blir ikke nevnt i det hele tatt. Jeg selv (som dere ser) både snakker og skriver norsk godt, men det hjelper lite i min sosialomgang med nordmen. Har faktisk INGEN norske venner, og det er bar et par stykker mine landsmen. Nekter å tro at det er bare meg det er noe gale med. Hadde jeg flyttet til Oslo så hadde jeg kommet i kontakt med mange av mine landsmen og fått det lettere i hverdagen. Bryta ut av den daglige rutine Jobb>Hjem>Jobb>Hjem.... Staljin 9456305[/snapback] Poenget mitt er at innvandrere fra øst-europa er enklere å integrere stort sett, så hvorfor skal vi ikke ta inn arbeidsinnvandring derfra? Har du et godt argument mot dette? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Så et program på NRK om danske invandrere og der sa de at det var 35 000 invandrer som mottar sosial hjelp i Danmark og mange klaget over det, men 250 000 danske som er alkoholiker og også lever av sosial hjelp blir ikke nevnt i det hele tatt. 9456305[/snapback] Men hvordan ser dette ut i forhold til det totale antallet innvandrere og det totale antallet innbyggere i Danmark? Er innvandrere overrepresentert som gruppe? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Så et program på NRK om danske invandrere og der sa de at det var 35 000 invandrer som mottar sosial hjelp i Danmark og mange klaget over det, men 250 000 danske som er alkoholiker og også lever av sosial hjelp blir ikke nevnt i det hele tatt. 9456305[/snapback] Men hvordan ser dette ut i forhold til det totale antallet innvandrere og det totale antallet innbyggere i Danmark? Er innvandrere overrepresentert som gruppe? 9461821[/snapback] Jeg har ikke lest statistikk, men mest sannsynlig ja. De som er lavest på rangstigen er gjerne de som benytter seg av trygdesystemet mest. Men det impliserer ikke at gruppen er arbeidssky. @Majestixx: Integrering er ikke en enveisøvelse. Det kan ikke være slik at innvandrere må bli norske før vi rotnorske nordmenn aksepterer dem. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Innvandrere må tilpasse seg norsk kultur og norske regler. Syntes det er helt tragisk det staten har gjort de siste 30 årene for å hjelpe til med integreringen. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Så et program på NRK om danske invandrere og der sa de at det var 35 000 invandrer som mottar sosial hjelp i Danmark og mange klaget over det, men 250 000 danske som er alkoholiker og også lever av sosial hjelp blir ikke nevnt i det hele tatt. 9456305[/snapback] Kan være fordi man ikke kan deportere danskene, men man har derimot virkemidler for å begrense ytterligere innvandring, dersom man ønsker det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Hvis integrering er målet (og det er det vel enten man er venstre eller høyremann) er ghettofisering et enormt hinder. Et problem er at det å begrense bosetting i utvalgte steder er en veldig lite politikeraktig måte å løse det på (i hvert fall en veldig lite norsk måte). Hvordan skulle det reguleres, hvor skulle grensene gå? Norsk makt driter i buksa ved tanken på hvilken presedens noe slikt måtte sette. Kan det være at for mye av vårt lands politikk er tuftet på prinsipper, noe som setter en effektiv stopper for gode, pragmatiske og fornuftige løsninger som måtte gå mot dem? Eller kanskje de er redde for at frihetsillusjonen skal slå sprekker? EDIT: Dette er en situasjon hvor man må ta seg til rette med det beste av to onder, og da å aktivt gå inn og ta et valg har jeg inntrykk av at Norges høye hoder er veldig lite flinke til. Jo mer politisk korrekte vi blir, jo vanskeligere vil det være å fortelle noen at nei, du kan ikke få kjøpe denne rimelige blokkleiligheten, du er jo mørk i huden, snakker ræva norsk og ber til Allah. De har noen fine 1-roms på Frogner, vet jeg. Endret 10. september 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Så et program på NRK om danske invandrere og der sa de at det var 35 000 invandrer som mottar sosial hjelp i Danmark og mange klaget over det, men 250 000 danske som er alkoholiker og også lever av sosial hjelp blir ikke nevnt i det hele tatt. 9456305[/snapback] Men hvordan ser dette ut i forhold til det totale antallet innvandrere og det totale antallet innbyggere i Danmark? Er innvandrere overrepresentert som gruppe? 9461821[/snapback] Antall innvandrere og deres etterkommere, det vil si førstegenerasjons-og andregenerasjons innvandrere i Danmark, er 347 033 personer. kilde Befolkning:Totalt (2007) 5 447 084 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå