Gå til innhold

Første(?)generasjon MIST 500W

Anbefalte innlegg

Hei!

De siste gangene jeg har koblet fra strømkabelen fra strømforsyningen, har det kommet noen sekunder med lyder som jeg antar stammer fra overledning..

Og de siste par dagene har pc'en begynt å reboote helt av egen fri vilje!

Kan det være noen forbindelse her?

Og er det noen som har, eller har hatt, en slik strømforsyning som har erfart lignende?

De begynner jo å bli gamle, men jeg trodde da vitterlig at de skulle holde mer enn såpass... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner at du ikke skjønner hva jeg mener med lyder og overledning! ;)

Lyden kommer ETTER at jeg har tatt ledningen HELT ut.. Altså lyder av overledning, men ikke konstant. Vanskelig å forklare! :roll:

Og det er ikke av dårlig kontakt med nettledningen som gjør at pc'en rebooter heller.. :)

Lenke til kommentar
Hei!

De siste gangene jeg har koblet fra strømkabelen fra strømforsyningen, har det kommet noen sekunder med lyder som jeg antar stammer fra overledning..

Og de siste par dagene har pc'en begynt å reboote helt av egen fri vilje!

Kan det være noen forbindelse her?

Og er det noen som har, eller har hatt, en slik strømforsyning som har erfart lignende?

De begynner jo å bli gamle, men jeg trodde da vitterlig at de skulle holde mer enn såpass...  :ermm:

9432698[/snapback]

Ulyder fra PSU og hypige rebooter er ofte et varsel på at det er like før PSUen ryker.

Har lest om flere som har fått defekte Mist PSU etter litt over 2 års bruk.

Det virker også som det er umulig å få rettet feilen mot 5 års reklamasjon.

Hvis din garanti har gått ut, og du ikke vil krangle med nettbutikken om reklamasjon, så kan du åpne PSUen for å se etter om det er noen kondensatorer som lekker eller har antydning til buling.

Det er kondensatorene under kablene øverst på bildet som ofte ryker.

Er det Fuhjyyu kondensatorer i strømforsyningen så kan det regnes som en alvorlig konstruksjonsfeil som vil føre til en alt for tidlig død.

post-49600-1189079804_thumb.jpg

post-49600-1189079840_thumb.jpg

Endret av LAEN
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
To bilder av defekte Fuhjyyu kondensatoer som buler ut litt på toppen.

Kondensatorer som lekker og buler ut fører til hyppige restarter av PC-en.

9438156[/snapback]

Nå har jeg ikke sett etter feil i MIST'n, men "hendelsene" tok slutt etter jeg flyttet PC-en min vekk fra tv-møbelet mitt. Antar at den fikk en god del negativ påvirkning fra tv'n mn! :)

Men om det begynner å skje igjen, så blir det nok til å åpne og se ja! :) Er da ikke store bryderiet å bytte et par kondiser heller. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...