BIG1 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Heihei! Må bare si at partisjonsprogrammet som følger med vista SUGER !! Hvor kan jeg få tak i et skikkelig partisjonsprogram som lar meg dele opp min 400gb disk i 5 deler ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Prøv GParted. Det er en Linux bootCD. http://gparted.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Heihei!Må bare si at partisjonsprogrammet som følger med vista SUGER !! Hvor kan jeg få tak i et skikkelig partisjonsprogram som lar meg dele opp min 400gb disk i 5 deler ? 9432376[/snapback] Du kan selvfølgelig bruke det som hårek hjelper deg med. Men du må være klar over: Du kan partitionere 4 primære partitioner eller 3 primære og en extended på en disk. Uansett om du bruker magig---tragig eller GParted. Så hvis du skal ha 5 så blir det 3 primære og en extended. I den extended må du da lage 2 logiske. Siden Vista ønsker å helst at du ikke kommer i problemer, så velger hu å kaste seg over til en extended etter 1 eller 2 primære. Hvis så du ønsker å partitionerere 3 som primære eller 4, så må du bruke Diskpart i Vista. Det betyr at du åpner CMD....skriver...diskpart--og help. Da forstår du litt mer. Det er kraftig verktøy--så vær forsiktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå