Monna Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er det noen som har peiling på hva sånn omtrent man betaler for oljeskift og bytte av filter for en Skoda Octavia 97-modell? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 olje ca 500 filter ca 120 Jobb ca 2-300 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er det noen som har peiling på hva sånn omtrent man betaler for oljeskift og bytte av filter for en Skoda Octavia 97-modell? 9432115[/snapback] Vi betalte 400 for oljeskift (inkludert olje) og bytte av filter på vår Fiesta 2003 på et Mekonomen verksted. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er det noen som har peiling på hva sånn omtrent man betaler for oljeskift og bytte av filter for en Skoda Octavia 97-modell? 9432115[/snapback] Vi betalte 400 for oljeskift (inkludert olje) og bytte av filter på vår Fiesta 2003 på et Mekonomen verksted. 9433326[/snapback] o billig bare olja jeg bruker koster 700kr for 5 liter. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Er det noen som har peiling på hva sånn omtrent man betaler for oljeskift og bytte av filter for en Skoda Octavia 97-modell? 9432115[/snapback] Vi betalte 400 for oljeskift (inkludert olje) og bytte av filter på vår Fiesta 2003 på et Mekonomen verksted. 9433326[/snapback] o billig bare olja jeg bruker koster 700kr for 5 liter. 9433501[/snapback] Full service på samme sted kosta i underkant av 2000,- (mener jeg å huske). Da ble det bytta til longlife-plugger, samt byttet luftfilter, overgang av hjuloppheng, understellskontroll m.m.. Under halvparten av hva en forhandler eller større verksted skulle ha. Endret 5. september 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Eller gjør det selv hvis du vil spare noen hundrelapper. Jeg bruker olje og filter fra Biltema, og da koster et oljeskift meg 183,- Edit: ADVARSEL: Dette eksempelet gjelder for en Ford Sierra som kjøres på semisyntetisk olje. Det tas forbehold om at din bil bruker en annen type olje, og det anbefales derfor at du sjekker informasjonen i din instruksjonsbok nøye før du går til innkjøp av olje og filter til din bil. Jeg fraskriver meg herved alt ansvar for skader, det være seg personskader eller skader på kjøretøy som følge av at råd som er gitt i denne tråden følges. Endret 6. september 2007 av Dipstick Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Er det noen som har peiling på hva sånn omtrent man betaler for oljeskift og bytte av filter for en Skoda Octavia 97-modell? 9432115[/snapback] Vi betalte 400 for oljeskift (inkludert olje) og bytte av filter på vår Fiesta 2003 på et Mekonomen verksted. 9433326[/snapback] o billig bare olja jeg bruker koster 700kr for 5 liter. 9433501[/snapback] Girkassa på Fiestaen er nok litt mindre. Trur det var 3 liter som gikk på den. Full service på samme sted kosta i underkant av 2000,- (mener jeg å huske). Da ble det bytta til longlife-plugger, samt byttet luftfilter, overgang av hjuloppheng, understellskontroll m.m.. Under halvparten av hva en forhandler eller større verksted skulle ha. 9433524[/snapback] trudde dette gjalt motorolje jeg :!: Uansett veldig billig Endret 5. september 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Er det noen som har peiling på hva sånn omtrent man betaler for oljeskift og bytte av filter for en Skoda Octavia 97-modell? 9432115[/snapback] Vi betalte 400 for oljeskift (inkludert olje) og bytte av filter på vår Fiesta 2003 på et Mekonomen verksted. 9433326[/snapback] o billig bare olja jeg bruker koster 700kr for 5 liter. 9433501[/snapback] Girkassa på Fiestaen er nok litt mindre. Trur det var 3 liter som gikk på den. Full service på samme sted kosta i underkant av 2000,- (mener jeg å huske). Da ble det bytta til longlife-plugger, samt byttet luftfilter, overgang av hjuloppheng, understellskontroll m.m.. Under halvparten av hva en forhandler eller større verksted skulle ha. 9433524[/snapback] 3 liter på girkasse, det var jammen mye. På de girkassene jeg har byttet olje på har det vel vært rundt 1.5 liter olje. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Stikk innom mekonomen, si hvilken bil du har, så finner de olje og oljefilter til deg. På min bil koster dette 600kr. 5 liter olje og filter. Så stikker du hjem i garasjen. Kryp under bilen å skru løs bunnpluggen. Ha et fat klart under som du samler opp olja i. Skru også av oljepåfyllingslokket. Når alt har rent ut, bruker du en oljefiltertang for å skru ut filteret. Smør olje på pakningen til det nye filteret og skru det tilbake. Skru til pakningen bunner og ca en halv omdreining til. (Husker ikke helt, men det står på eska) Sett i bunnpluggen igjen, fyll på olje. Da sitter du igjen med ny kunnskap, og du sparer penger på både dette og fremtidige oljeskift. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 trudde dette gjalt motorolje jeg :!:Uansett veldig billig 9434059[/snapback] :!: Min feil. Var jo selvsagt motorolja det var snakk om, ikke girolja. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Eller gjør det selv hvis du vil spare noen hundrelapper. Jeg bruker olje og filter fra Biltema, og da koster et oljeskift meg 183,- 9433769[/snapback] Det er sikkert bilen din glad for...... Er vel det dummeste stedet og spare penger på når det gjelder sin bil. Trådstarter bør bruke helsyntetisk olje på sin bil og den koster vesentlig mye mer en den billig utvannet matoljen man får på Biltema. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Eller gjør det selv hvis du vil spare noen hundrelapper. Jeg bruker olje og filter fra Biltema, og da koster et oljeskift meg 183,- 9433769[/snapback] Det er sikkert bilen din glad for...... Er vel det dummeste stedet og spare penger på når det gjelder sin bil. Trådstarter bør bruke helsyntetisk olje på sin bil og den koster vesentlig mye mer en den billig utvannet matoljen man får på Biltema. 9436973[/snapback] Biltema har helsyntetisk olje. 5W50 av følgende kvalitet. ACEA A3/B3, API SL/CF Hvis du sammenligner dette med dyre merker, ser du at den er ikke dårlig. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvis jeg ikke husker feil er det vel samme olje på 'tema og Statoil, trodde ikke den skulle være alt for ille. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Eller gjør det selv hvis du vil spare noen hundrelapper. Jeg bruker olje og filter fra Biltema, og da koster et oljeskift meg 183,- 9433769[/snapback] Det er sikkert bilen din glad for...... Er vel det dummeste stedet og spare penger på når det gjelder sin bil. Trådstarter bør bruke helsyntetisk olje på sin bil og den koster vesentlig mye mer en den billig utvannet matoljen man får på Biltema. 9436973[/snapback] Biltema har helsyntetisk olje. 5W50 av følgende kvalitet. ACEA A3/B3, API SL/CF Hvis du sammenligner dette med dyre merker, ser du at den er ikke dårlig. 9439285[/snapback] Med tanke på at det er helsyntetisk er det ikke spes bra spec, men i forhold til pris er det greit. edit, har prøvd biltema olje men oppdaget at den ikke ble svart.. så tyder på at den ikke renser og smører like bra som dyrere oljer. Endret 6. september 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Man får også her hva man betaler for... men alikevel 70,- pr L for matoljen til Biltema pluss filter så lurer jeg jaggu på hvordan bil Dipstick kjører som får et oljeskift med filter til 183,- :!: Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) jada-jada: det har vel ikke slått deg at man kan kjøpe større mengder, som har lavere literpris? Min bil som eksempel: oljefilter, 45kr. 4 liter olje 90kr. Endret 6. september 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) jada-jada: det har vel ikke slått deg at man kan kjøpe større mengder, som har lavere literpris? Min bil som eksempel: oljefilter, 45kr. 4 liter olje 90kr. 9439719[/snapback] Da er jeg spent på hvor mye du kjøper? vi snakker privat personer her og da skjønner jeg faktisk ikke dette nei. Hvordan olje er du får til 90,- for 4 liter? og ikke kom og si Biltema for der for du ikke prisene ned om du så driver et bilverksted. edit-det er ikke spill olje du tenker på da :!: Endret 6. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 tok 10w40 mineralolje som eksempel. Ei kanne med 4 liter koster 89,90kr... Jeg kjøper forresten ikke olje eller filter på biltema, men når du sier at 1 liter biltemaolje koster 70kr så er det riv ruskende galt. Spillolje får jeg gratis og det havner i en gammel toyota. Der skiftes det ikke olje, det bare etterfylles ved behov. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) tok 10w40 mineralolje som eksempel. Ei kanne med 4 liter koster 89,90kr... Jeg kjøper forresten ikke olje eller filter på biltema, men når du sier at 1 liter biltemaolje koster 70kr så er det riv ruskende galt. Spillolje får jeg gratis og det havner i en gammel toyota. Der skiftes det ikke olje, det bare etterfylles ved behov. 9439885[/snapback] Vær grei og sjekk prisen hos biltema.no "helsyntetisk olje" som vi snakker om koster fra 69.90,- for å være korrekt hos Biltema. 10W40 mineraloje til 90,- for 4L ville jeg ikke brukt på gressklipperen min engang hvis jeg hadde kunnet men nok om det "alt kan fås billig med dårlig kvalitet" http://www.biltema.no/ Endret 6. september 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
eab Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jasså, snakker vi om "helsyntetisk"? Hvor har dipstick skrevet at han bruker helsyntetisk? Endret 6. september 2007 av Erik Braseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå