MyBigMouth Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei! Sitter her på jobb og diskuterer skatt. For å ta mitt tilfelle. I år har jeg regnet å tjene ca 45 000,-.. Tidligere i år gikk jeg på frikort, men sa raskt at jeg kome til tjene over det pga nye arbeidstider. Jeg har brukt skatteberegningen, og funnet ut at jeg skal betale 15% i skatt. Har også snakket med økonomisjefen på huset, og vi ble enige om å øke den til 20%, slik at jeg var på den sikre siden. Men siden jeg ikke har betalt skatt tidligere i år, så vil det si at jeg har ca 35 000 som må skattes. På mitt prosentkortet mitt står det 20% og "Sum beregnet for 2007: 1350,-" Hvor mye skal jeg egentlig betale? 1350,-, 20% av hele beløpet? Jeg har veldig lyst at dette skal bli trukket denne måneden, siden jeg har nok på konto, og ikke vil bli sittende med restskatt. Noen som kan gi et intelligent svar? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Skal og skal. Hvis du vil være sikker på å ikke måtte betale restskatt skal sørge for at trekkprosenten blir minst så høy at det totale beløpet du betaler i skatt i år er høyere enn det skatteberegningsprogrammet sier du må betale. Siden du sier du har brukt skatteberegningsprogrammet regner jeg med du vet hva det er. Det som står på skattekortet er bare en vill gjetting. Lenke til kommentar
KS Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) 45.000 i inntekt for et helt år? Ingenting annet? Okay, det blir ikke mye i skatt i allefall. Skatten blir da ikke mer enn 1.350 kr i alt (i flg skatteetaten.no: lønnen minus standard fradrag kr 39.600 ganger 25%). Hvis du allerede har tjent 35.000 som du ikke har betalt skatt av og skal tjene 10.000 til i løpet av året, så må du for å unngå restskatt; sørge for å betale inn 1350 kr fordelt de 4 månedene som er igjen av året. Det betyr et skatttrekk på 13,5%. Din skatteprosent for hele året vil være 3% (!). Får du restskatt så betyr bare det at du betale resten skatten neste år. Betaler du inn restskatten før selvangivelsen skal levers slipper du renter på restskatten. Har man under 100 kr i restskatt, forfaller Staten kravet. Endret 6. september 2007 av KS Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Skattebergening 2007 Siden er i java så kan ta litt tid å laste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå