dreadlord531 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg har tenkt til å lage en skrekkfilm sammen med et par kompiser. Jeg har aldri lagd noen skrekkfilm før og jeg har heller ikke noen gang lagd en bra film før. (bare en dårlig teaser/trailer som jeg har lagt ut her på forumet før ) Men denne gangen skal jeg prøve å lage en bra film Men jeg trenger idéer og tips? Burde det være en skrekkfilm med unaturlige ting og sånn eller bare en gal morder som bor i gammelt hus ? Jeg har et gammelt og spøkelseaktig hus i nærheten som jeg kan filme i, så da har jeg en bra location å filme på. Av utstyr så har jeg et JVC kamera /m stativ. Jeg har FXHome til spesialeffekter, så det blir ikke så vanskelig og få til noe unaturlig //Dreadlord531 Lenke til kommentar
Saetre Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Lag det litt mystisk... Ikke lag de dårlige slasher filmene men prøv å lag det litt mystisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Noe realistisk er det beste spør du meg, fordi det faktisk kan skje! Ang location så kan du ikke bare gå ut ifra at du kan gå inn der du vil og begynne å filme. Du må snakke med eieren og få tillatelse først. Og så angående spesialeffekt-greiene dine... Det er ikke bare bare å lage noe overnaturlig og få det til å faktisk se bra ut! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Vel. Det viktigste når du skal lage film er selvfølgelig en veldig god historie. En god bakgrunnshistorie til alle personene (og huset) som er med i filmen. Selv om det ikke blir fortalt, bør skuespillerene vite hvordan livet deres har vært frem til nå. Noe som vil/bør skinne gjennom på skuespillet. Ellers er jeg mer fan av halveis unaturlige ting (ala de fleste x-files-episodene). Ett eksempel er jo noe eldgammelt som har bodd der i flere år og aldri sett dagens lys. Naboer og turgåere har hørt rare lyder fra huset, og sett en skikkelse i vinduene når det nærmer seg natt. Dere er noen "tøffinger" som liksom skal oppklare det hele. Liksom dokumentere at huset er tomt (som dere forventer). Skikkelsen er sinnsykt rask og kan komme seg gjennom låste dører... Kanskje en av skuespillerene til og med blir tatt til fange og gjemt bak en dør som er muret igjen. De andre må løpe hjem å hente slegge og styr. Imens ringer fangen med mobilen og forteller mer detaljert hva skikkelsen gjør og ser ut.. Dæven.. merker jeg ble litt engasjert nå Spør gjerne om mer hvis det er nødvendig. Bare arti å bruke fantasien Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Noe realistisk er det beste spør du meg, fordi det faktisk kan skje! Ang location så kan du ikke bare gå ut ifra at du kan gå inn der du vil og begynne å filme. Du må snakke med eieren og få tillatelse først. Og så angående spesialeffekt-greiene dine... Det er ikke bare bare å lage noe overnaturlig og få det til å faktisk se bra ut! 9433174[/snapback] Ja, jeg har tenkt på det med location, kan bli litt vanskelig det, fordi eierne har ikke vært der på 22 år, jeg aner ikke hvem det er Så jeg får heller filme i en gammel skog nær meg Endret 5. september 2007 av Dreadlord531 Lenke til kommentar
dreadlord531 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Vel. Det viktigste når du skal lage film er selvfølgelig en veldig god historie. En god bakgrunnshistorie til alle personene (og huset) som er med i filmen. Selv om det ikke blir fortalt, bør skuespillerene vite hvordan livet deres har vært frem til nå. Noe som vil/bør skinne gjennom på skuespillet. Ellers er jeg mer fan av halveis unaturlige ting (ala de fleste x-files-episodene). Ett eksempel er jo noe eldgammelt som har bodd der i flere år og aldri sett dagens lys. Naboer og turgåere har hørt rare lyder fra huset, og sett en skikkelse i vinduene når det nærmer seg natt. Dere er noen "tøffinger" som liksom skal oppklare det hele. Liksom dokumentere at huset er tomt (som dere forventer). Skikkelsen er sinnsykt rask og kan komme seg gjennom låste dører... Kanskje en av skuespillerene til og med blir tatt til fange og gjemt bak en dør som er muret igjen. De andre må løpe hjem å hente slegge og styr. Imens ringer fangen med mobilen og forteller mer detaljert hva skikkelsen gjør og ser ut.. Dæven.. merker jeg ble litt engasjert nå Spør gjerne om mer hvis det er nødvendig. Bare arti å bruke fantasien 9433591[/snapback] Høres bra ut det der men det må nok foregå i skog isteden f.eks en gammel skog hvor ingen vil gå i, fordi ryktet sier at man aldri kommer ut, eller noe lignende Lenke til kommentar
Generales Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hadde jeg skulle lagd en skrekkfilm så ville jeg nok tatt noe ala dokumentasjon (som tidligere nevnt`) Synes skrekkfilmer der hovedpersonene får kameraet og skal filme det overnaturlige er litt kult, seff skal de ikke ha kameraet hele tida men noen ganger hadde det vært kult, skog eller hus er jo et fantastisk setting som pleier å funke hvis dere har den rette stemningen.... Lykke til med filmen deres ihvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå