TheNarsissist Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei jeg er 13 år og i går tok jeg tida på hvor lenge jeg klarte og holde pusten med stoppeklokke, å jeg klarte å holde pusten i 2 minuter og 20 s. Er det bra eller dårlig for en 13 åring? Lenke til kommentar
Mykla Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Høres bra ut, hakke prøvd selv.. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Tror det er ganske bra. Jeg er 17 og klarer såvidt 1 minutt, en stund siden jeg har testa nå da. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg er 15 og klarer så vidt 1 1/2 min Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Det virket veldig bra, jeg er 16 og klarer 50sek :S Lenke til kommentar
JUL Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Greier 2 minutter ganske greit er 17 år har hørt at det ikke beste og gjøre siden du får lite oksygen i kroppen/hjernen og dermed mister du/skader hjerneceller, eller bare tull ? 15 min og 2 sek verdensrekorden Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Greier 2 minutter ganske greit er 17 år har hørt at det ikke beste og gjøre siden du får lite oksygen i kroppen/hjernen og dermed mister du/skader hjerneceller, eller bare tull ? 15 min og 2 sek verdensrekorden 9432137[/snapback] Jeg sier ikke dette ofte, men jeg sier det nå; W00t? Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Omg, det skal jo ikke gå an ? Skal man ikke besvime eller daue da a ? Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 2min er ganske bra da. Min ligger på 1min og 21 sek.. Testet under vann ;p Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 (endret) Høres bra ut det Jeg er 17år og klarer +- 3 min, har holdt pusten i hver tunnel og over bruer så lenge jeg kan huske Holder faktisk pusten mye lenger nå enn jeg gjorde for noen år siden. Men om det er fordi jeg har holdt mye pusten vet jeg ikke, kan like godt være fordi at jeg er så sta så jeg ikke gir meg før jeg har nådd åpningen av tunnelen. Tror ikke det er helt bra men, har opplevd å bli veldig svimmel og få vondt i hodet til tide Hehe Endret 7. september 2007 av Girlygirl Lenke til kommentar
Joey1 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Høres bra ut det Jeg er 17år og klarer +- 3 min, har holdt pusten i hver tunnel og over bruer så lenge jeg kan huske Holder faktisk pusten mye lenger nå enn jeg gjorde for noen år siden. Men om det er fordi jeg har holdt mye pusten vet jeg ikke, kan like godt være fordi at jeg er så sta så jeg ikke gir meg før jeg har nådd åpningen av tunnelen. Tror ikke det er helt bra men, har opplevd å bli veldig svimmel og få vondt i hodet til tide Hehe 9447493[/snapback] Morsom vane/uvane .. Lenke til kommentar
Bettibell Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Greier kanskje 30 sec nå. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Høres bra ut det Jeg er 17år og klarer +- 3 min, har holdt pusten i hver tunnel og over bruer så lenge jeg kan huske Holder faktisk pusten mye lenger nå enn jeg gjorde for noen år siden. Men om det er fordi jeg har holdt mye pusten vet jeg ikke, kan like godt være fordi at jeg er så sta så jeg ikke gir meg før jeg har nådd åpningen av tunnelen. Tror ikke det er helt bra men, har opplevd å bli veldig svimmel og få vondt i hodet til tide Hehe 9447493[/snapback] lærdals tunellen? Lenke til kommentar
Maren-mor Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Neh, det hadde nok heller funka dårlig gitt Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 det hadde nok det, kjørte den en gang det tok nesten en halv time Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 før man tar tiden og prøver selv, burde man puste mye i forveien, eller trappe ned? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 (endret) Det viktigste er å være rolig, men alikevell ta noen dype drag før du starter. (puste godt inn/ut, slik at du får ut all karbondioksiden som er i lungene fra før av) Endret 10. september 2007 av andrull Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Greier 2 minutter ganske greit er 17 år har hørt at det ikke beste og gjøre siden du får lite oksygen i kroppen/hjernen og dermed mister du/skader hjerneceller, eller bare tull ? 15 min og 2 sek verdensrekorden 9432137[/snapback] Han som har rekorder der på 15 min og 2 sekund er jeg ganske sikker på at han pustet inn rent oksygen fra tank før han startet å holde pusten. Dette gjør at en klarer å holde pusten mye lenger enn om han skulle bare puste inn vanlig luft. Dette er ikke lov i fridykker konkuranser. (AIDA International) Samme person i denne videoen har også rekorden for å holde pusten uten bruk av rent oksygen. Da klarte han 9 min og 5 sec. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg greier ca. 45-50 sek når jeg svømmer (50 meter), og kanskje 2,5 min (har ikke målt tid) når jeg ligger "død" i vannet. Så det er helt klart en fordel å holde seg helt i ro. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Det viktigste er å være rolig, men alikevell ta noen dype drag før du starter. (puste godt inn/ut, slik at du får ut all karbondioksiden som er i lungene fra før av) 9465818[/snapback] Det handler om å få pulsen ned slik at oksygenbehovet synker ned til det minimale. Endret 11. september 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå