FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hei Jeg har problemer med linja mi og skal da i et forsøk på å få den bra igjen, koble modemet rett i PC'en uten noen mellomledd. Men, jeg får i bestefall "Bare Lokalt" som status i lokal-tilkobling som regel er det "Begrenset tilkobling" som står Hva er feil? Legger ved noen bilder også Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Du mottar ikke adresse fra modem. EDIT: Jeg ser du har Ventelo. De leverer modem med ren IP ut, så da burde du få adresse. Kan du sjekke om du får ipadresse hvis du kobler rett i routeren? Hvilke lamper lyser på modemet? Endret 5. september 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Ok, takker Legger ut noen flere bilder som viser når jeg er koblet til på vanlig måte og to bilder av modemet som viser lamper som lyser osv.: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ser jo ut som du mottar internett trådløst? Skal ikke WAN-lampen lyse? Sjekk i manualen. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Det siste bildet er når jeg er koblet opp mot nett trådløst med routern(D-link DWL-2100AP) som mellomledd. Manualen finner jeg så klart ikke, for den er innelåst på en annen hybel nå sammen med D-linken. Edit: Grunnen til at jeg er på nett nå, er fordi jeg snylter på et usikkret nett som har dukket opp Men det blir bare i mellomtiden da Endret 5. september 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Du får sjekke hvorfor du ikke får lys i WAN-lampen. Sjekk kabel og splitter. Helst bør du prøve å plugge inn modemet før splitteren for å teste om modemet er i orden. Sjekk også at du har riktig strømforsyning plugget i modemet Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Strømmforsyningen er riktig, 15V 1A. Splitteren? Hva er det? Endret 5. september 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Det er ikke sikkert du har splitter? Det er en liten boks som står på linjen fra sentralen. Linjen går inn på splitteren og deles så i telefonutgang og adslutgang. EDIT: Du behøver ikke splitter om du ikke har fasttelefon. Endret 5. september 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Har bare en slik ADSL utgang i veggen jeg Men er ikke sikker på om utgangen som er på rommet mitt er "koblet på" resten om du skjønner? Siden lampen lyser som bare det når den er koblet i utgangen på hybelen ved siden av Men uansett, nå lyser alle lamper. Hva nå? Nytt bilde. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Regner med at du har et eget telefonuttak som kun er koblet til ADSL modemet da. Det er i såfall helt OK. Du mangler standard gateway på ipconfigen din. Prøv å slå av og på modemet og forny ipadressen (ipconfig /release, ipconfig /renew). Se om standard gateway dukker opp da. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Hmm.. Dette kom opp da: Har jeg gjort det riktig? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Skjønner ikke hva *til* betyr... ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Skjønner ikke hva *til* betyr... ipconfig /release ipconfig /renew ipconfig 9434349[/snapback] Dette kommer opp når jeg skriver det du skrev: Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 OK, så da er det trolig problemer med nettverkskort eller noe sånt Har det fungert før? Lagt inn drivere til hovedkortet? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Har nesten aldri brukt det innebygde nettverkskortet på HK mitt (Abit KV8 Pro-3rd Eye), har lastet ned drivere til det nå og skal teste det Endret 5. september 2007 av LockNess Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Vet ikke hva som skjedde, men er på nett nå med modemet Det funka etter PC'en plutselig ble fullstendig rar og måtte re-boote ørten ganger og fikk beskjed om at BIOS ikke var innstalert osv. men funker nå.. i sikkerhetsmodus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå