zdenso Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Hei! Nvidia geforce 6200 turbo cache TM, projektor hitachi pjtx200. Har koblet pc til projektor fra dvi utgang med dvi-hdmi adapter, bruker da hdmi kabel. (Tidligere har jeg brukt vga tilkobling.) Projektoren oppdager pc og automatisk setter oppløsningen til 1280-720 som er projektorens oppløsning. Merker at i forhold til vga-koblingen blir skjermen litt kutta langs hele omkretsen, oppløsningen er satt riktig, det kan jeg se på det jeg også merker at teksten på pc skjermen blir litt grumsette. Det har ikke vart tilfelle med Vga-koblingen. Når jeg spiller av en film fra hardisken, virker alt ok unntatt teksten som er da litt uskarp, grumsette. Vet noen hva dette kan skyldes? Tusen takk for svaret. zdenso Endret 5. september 2007 av zdenso Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Hvilken projektor er det? Det kalles overscan når litt av bildet blir "zoomet bort". Tråden flyttes til projektorkategorien. Lenke til kommentar
zdenso Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Hvilken projektor er det? Det kalles overscan når litt av bildet blir "zoomet bort". Tråden flyttes til projektorkategorien. 9432023[/snapback] takk for svaret, men hva kan jeg gjøre med det og hvorfor blir teksten litt dårligere kvalitetet enn med VGA-koblingen? tusen takk! zdenso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå