Gå til innhold

Trenger hjelp med magemuskler!


Aksjeleif

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å skaffe magemuskler! Jeg er 160- 165 cm høy og veier ca 47 kg.. Det jeg vil skaffe er sixpack, eller bare fjerne litt fett fra magen.. store deler av magen er helt ok, men nederst på magen er det ikke så bra ;( trenger tips til trening og når / hvor / ofte jeg burde trene.! her jeg bor har vi ikke treningssenter o.l så det er noe jeg ikke kan trene på... Plis hjelp meg! Vil fjerne det raskest mulig :w00t:

Endret av Sindris1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du passer kostholdet, har 1-2 aerobe (da forbrenner du mest fett) løpe-økter i uka og kjører div situps øvelser - 4 sett med max reps et par ganger i uka, da lykkes du. Man trenger faktisk ikke treningsstudio for å trene mageregionen. Jeg trener situps/crunch på gymmet, noe jeg liksegodt kunne gjort hjemme...

 

H

Lenke til kommentar

Hopper litt inn i denne tråden, siden det er noe jeg lurer litt på som ble nevnt her.

Jeg driver med det samme som trådstarter (190 høy, 78kg). Er det fakta at løping hjelper? Merker aldri noe særig påkjenning etter løpeøkter. (Løper 5+ ganger i uken) Sit-ups er en mye større påkjenning for min del.

 

Er forøvrig uerfaren innen styrketrening og slikt, så vet lite, men begynner på studio neste uke.

Endret av Akarno
Lenke til kommentar
Hopper litt inn i denne tråden, siden det er noe jeg lurer litt på som ble nevnt her.

Jeg driver med det samme som trådstarter (190 høy, 78kg). Er det fakta at løping hjelper? Merker aldri noe særig påkjenning etter løpeøkter. (Løper 5+ ganger i uken) Sit-ups er en mye større påkjenning for min del.

9460176[/snapback]

 

Løping ble vel nevnt fordi det er en grei måte å forbrenne fett, ikke fordi det på noen nevneverdig måte trener musklene i magen.

Lenke til kommentar
For menn, er magen det første stedet fettet legger seg. Du kan fint ha en "liten pølse" som skjuler det lille man har av abbs, selv om man veier lite. Men som hagfors skriver, det er nok mangler på muskler som har mye av skylda...

 

Stå på og lykke til sindris1  :w00t:

9455642[/snapback]

 

 

du har rett i den lille pølsa :D

 

Men, det er mulig å få sixpack uansett om jeg ikke er i nærheten av fult utvokst o.l?

Lenke til kommentar
Vel, når jeg sier det nok er for lite muskler så er det ikke for å være frekk eller noe. Mener bare at hvis en person på 165 som veier 47 kg skal begynne å slanke seg i håp om å få sixpack så er man langt inn i spiseforstyrelsenes og anoreksiens verden.

9455910[/snapback]

 

Den store planen var vel ikke å slanke seg, men å prøve å få sixpack.

Lenke til kommentar
Vel, når jeg sier det nok er for lite muskler så er det ikke for å være frekk eller noe. Mener bare at hvis en person på 165 som veier 47 kg skal begynne å slanke seg i håp om å få sixpack så er man langt inn i spiseforstyrelsenes og anoreksiens verden.

9455910[/snapback]

 

Den store planen var vel ikke å slanke seg, men å prøve å få sixpack.

9472602[/snapback]

 

Ja, jeg refererer vel egentlig mest til alle forslagene om jogging osv. Jogging sin funksjon i sammenheng med sixpack er vel stort set kun slanking, men det er neppe det man trenger på 47 kilo. Man kan selvfølgelig jogge "så mye man vil" uten å gå ned et gram så lenge man spiser for å kompensere for energien man bruker, men da har joggingen absolutt ingen ting med sixpack å gjøre.

Endret av hagfors
Lenke til kommentar

Spring og ta situps til fanden tar deg. Da skal du se at du får sixpack. :p

 

Litt mer saklig.

En god økt for å få sixpack: Spring en lang tur 30- 60min. Om du vil kan du legge inn et tar interval drag. Når du er ferdig med løpeturen tar du en såkalt styrke sirkel. F.eks 30 normale situps, 20 armhevinger og 12 rygghev. Repeter dette 3 ganger. Varier øvelsene littegran for hver runde. Sleng inn et par chins eller armhev hvis du vil.

Med denne økta får du økt forbrenningen mye, bedre kondis, og styrke for de viktigste delene av kroppen.

 

Det hjelper ikke å bare ta situps for å få sixpack.

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar
Spring og ta situps til fanden tar deg. Da skal du se at du får sixpack. :p

 

Litt mer saklig.

En god økt for å få sixpack: Spring en lang tur 30- 60min. Om du vil kan du legge inn et tar interval drag. Når du er ferdig med løpeturen tar du en såkalt styrke sirkel. F.eks 30 normale situps, 20 armhevinger og 12 rygghev. Repeter dette 3 ganger. Varier øvelsene littegran for hver runde. Sleng inn et par chins eller armhev hvis du vil.

Med denne økta får du økt forbrenningen mye, bedre kondis, og styrke for de viktigste delene av kroppen.

 

Det hjelper ikke å bare ta situps for å få sixpack.

9481606[/snapback]

 

chins? dvs? rygghev?

 

skal jeg gjøre dette hver dag? eller hvor ofte?

Endret av Sindris1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...