Gå til innhold

Her er Barcelona-prisene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får bare håpe at AMD overgår intel nå.. ellers kan man regne med monopol fra intel sin side  :(

9432532[/snapback]

Aksjekursen på AMD aksjer har visstnok gjort et hopp siste dagene. :thumbup:

9432618[/snapback]

Dessverre er det et generelt hopp opp for alle sammenlignbare teknologiaksjer. Så årsaken er nok heller en korreksjonsoppgang generelt.

Lenke til kommentar

Klart ikke prisene er 15 - 20 000. Xeon koster fra drøye 2000...

Ellers vil det jo komme nye steppings og frekvenser opp mot og kanskje over 3 GHz rimelig kjapt.

Den nye Sempron blir vel Athlon64 X2 snart siden desktopmodellene kommer ved julenissetider. Skal bli spennende å se hvor billig man kan få en Athlon64 X2 6000 om et halvt år selv om de har en annen billigmodell.

Lenke til kommentar
68W på firekjerners prosessor er jo heller ikke gale..

9432237[/snapback]

Var egentlig ikke så veldig imponert, hadde håpt på lavere TDP, frekvensen ttt i betraktning.

AtW

9432685[/snapback]

Nå vet vi jo ikke ytelse per klokk enda, så kan jo enda bli greit nok det her.

9434370[/snapback]

Nei, det sant, men det er mye som tyder på at det blir liggende ikke nevneverdig langt unna core 2 på den fronten.

AtW

Lenke til kommentar
Ja, det ryktes nå i alle fall en 10% over, og i samarbeid med nye steppinger ganske kjapt, så får vi håpe det blir bra.

9434461[/snapback]

Tja, inntrykket jeg har fått så langt er at det er ganske likt. En ny stepping vil neppe medføre merkbare endringer i IPC. Så med unntak av de testene som dagens Opteron gjør det bra på så må nok Barcelona opp på samme frekvens som Core uarch prosessorer for å holde følge.

Prisene var egentlig urovekkende lave. Er ikke slik man priser overlegne produkter for å si det slik.

Lenke til kommentar

9434154[/snapback]

dette er toveis da, man må sammenligne prisene for prosessorer ment for likt antall sokler. det er ikke de samme cpu`ene. greit nok, man mener kanskje de er overprisa pga. at det ikke er stor forskjell mellom toveis og vanlige, men både intel og amd har uansett prisa toveis\ fireveis høyere.

edit: man må vite hva man sammenligner med altså.

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar
Ja, det ryktes nå i alle fall en 10% over, og i samarbeid med nye steppinger ganske kjapt, så får vi håpe det blir bra.

9434461[/snapback]

Tja, inntrykket jeg har fått så langt er at det er ganske likt. En ny stepping vil neppe medføre merkbare endringer i IPC. Så med unntak av de testene som dagens Opteron gjør det bra på så må nok Barcelona opp på samme frekvens som Core uarch prosessorer for å holde følge.

Prisene var egentlig urovekkende lave. Er ikke slik man priser overlegne produkter for å si det slik.

9435115[/snapback]

Det har vitterlig ingen sagt heller. Vi snakket om TDP.

Lenke til kommentar
3000kr for toppmodellen kan jo ikke vaere noe anna en billig.

antagelig kommer det raskere versioner snart men 3000 er da langt fra dyrt, intel koster ca. 2500kr for den billigste quad core og naermere 8000 for topmodellen!

De beste modellene har jo alltid kostet 8,000-10,000kr

9432210[/snapback]

Feil. Den dyreste Intel Xeon for systemer med mere enn en prosessorsokkel koster ifølge prisguiden ca 26000kr hos Amentio som er billigste webshop. Hos andre koster den opptil flere tusen mere.

Dere MÅ SLUTTE å sammenligne prisene på de prosessorene AMD skal lansere no med priser på vanlige desktop prosessorer, det er to vidt forskjellige ting vi snakker om :roll:

Lenke til kommentar
Hvordan vil en 2350 yte i forhold til en Q6600/Q6700.

9431985[/snapback]

Det er ikke naturlig å sammenligne serverprosessorer med hjemmeprosessorer så det får du neppe noen god sammenligning på med det første, men Hvordan Opteron 2350 vil yte sammenlignet med firekjerne Xeon 2P får vi forhåpentligvis svar på på mandag 10. september.

Noen som husker hvor mange watt varme den mest energigjerrige firekjernersprosessoren til Intel utvikler? Er det ikke i underkant av 100W?

9432366[/snapback]

50W, og den raskeste av de er på 2,0 GHz.

9434154[/snapback]

Dette blir å sammenligne epler og bananer. Flere i tråden har gitt uttrykk for at de forventer at toppmodellen (Opteron 8-sokkel) vil koste 15-20.000 kr. Å sammenligne det med bunnmodellene av Xeon 2-sokkel blir da ganske feil.

Hva intels toppmodell Xeon X7350 vil koste i Norge vet jeg ikke, men det blir trolig mye mer enn AMDs Opteron 8350. I den andre enden av skalaen estimeres det at Opteron 2320HE (1,7GHz) vil koste ca 1600 kr, litt lavere enn Intels Xeon E5310 (1,6GHz).

Lenke til kommentar
OT:Eg merke at eg har lyst å slå nåken når eg leser kommentarene på itavisen...

Synst da e litt rart at INGEN benchmarks har lekket ennå?? Pleier jo alltid å væra ein eller annen så lekker...

Og release er på mandag? (Er det bekrefta?)

9437481[/snapback]

mer off topic: Må si jeg likte dette inlegget på itavisen :)

"Torsketunge er tydeligvis like godt opplyst om fordelene med konkurranse som Israel er om menneskerettigheter.

Hvis AMD går konkurs har Intel tilnærmet monopol på prosessorer. Hvis du tror det fører til lave priser og rask teknologisk utvikling så er du så dum at jeg håper velferdstaten tar hånd om deg og gir deg et verdig liv. God bedring."

Ha ha!

Fryder meg når jeg leser slike inlegg

Edit: Leif

Endret av -LIKMARK-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Alltid like morsomt og lese innlegg på itavisen, fått meg mang en god latter der... ;)

Men tilbake til topic:

Jeg tror prisene er såpass lave fordi amd planlegger bedre (og dyrere) prosessorer om ikke så lenge, personlig vil jeg tro de muligens lanserer noen nye litt etter barcelona er lansert. For 8000,- for den kraftigste prosessoren er jo direkte billig. Vanligvis vil jo toppmodellen koste ca. 20,000,- (8veis)

Så jeg vil tro de planlegger noen karftigere første kvartal 08. Da venter jeg og se 2.4Ghz+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...