Gef Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg sitter på et lan der vi skal få til ADSL, vi er 3 stk, og en 10Mbit søkke HUB, men det som er problemet er at det er bare jeg som klarer å koble meg til internet...jeg er koblret til port 1 mens de to andre er koblet til 2 og 3. Det eneste jeg gjorde for å koble meg til internet var å gå på TCP/IP og ta på obtain ip adress eller noe...så var jeg på . De andre to prøver akkurat det samme uten å lykkes . Hva gjør vi galt?? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 NGT eller Telenor? NGT Lenke til kommentar
Raven Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 da er det bare å plugge inn ledningen fra modemet inn i huben! Jeg var på lan en gang der vi hadde ngt linje....da måtte jeg gå inn å aktivere linjen for å få gå på nett..... la maskinen mota ip automatisk.... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Vi har plugga modemet inn i huben...og vi har prøvd motta ip automatisk, men det funker bare hos meg :-? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 har tullet litt med slik før. kabelen fra adsl'n er vel krysset? sett den i 1'ern og prøv. prøv også 8'ern. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Høres jo litt rart ut at man kan dele ADSL via hub... Fungerer altså nettverket hvis alle velger Obtain IP adress auto.?? Har ikke så veldig peiling, men etter hva jeg vet er en HUB ganske uintelligent og hver maskin må vel settes opp med hver sin egen IP...?? For å få delt internett må så den maskinen som er tilkoblet dele tilkoblingen på nettet... Eller har jeg misset noe?? :-? Hvorfor finnes det i såfall bredbåndsrutere? Mitt forslg er en slik en..de finnes jo til under 500 kr.. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 HUB og switch gjør jo det samme forskjellen er jo bare at switchen klarer å gi alle på linja en høy hastighet mens når det er mange maskiner så synker hastigheten på huben, det er iallefall det jeg har fått med meg. Ang deling av ngt så vet jeg ikke har telenor... Stilig avatar forresten, sånne skulle det vært flere av :wink: Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 nextgentel modemet har innebygd router, den deler ut ip'er, ikke hub'en. Ta å skjekk hva slags ip'er de andre får, du får sikkert 10.0.0.xxx, hvis de andre ikke får det får de ikke ip tildelt. Da kan man prøve å skrive inn alt selv, ip gateway osv, bare velg forskjellig ip til alle, feks: 10.0.0.20 og 10.0.0.40 Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Vi har satt ADSL ledningen i UPLINK på huben...det er en helt vanlig HUB kabel som går fra ADSL boksen til hub'en Lenke til kommentar
Raven Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 sett den i en av de vanlige portene .... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg sitter på et lan der vi skal få til ADSL, vi er 3 stk, og en 10Mbit søkke HUB, men det som er problemet er at det er bare jeg som klarer å koble meg til internet...jeg er koblret til port 1 mens de to andre er koblet til 2 og 3. Det eneste jeg gjorde for å koble meg til internet var å gå på TCP/IPog ta på obtain ip adress eller noe...så var jeg på . De andre to prøver akkurat det samme uten å lykkes . Hva gjør vi galt?? Takk for alle svar Er kablene i orden? Hvis du flytter din kabel over i en av de andre portene fungere det da? Hvis ja, hva om du kobler en av de andre til kabelen? Er alt av brannvegger avskrudd på maskinene som ikke fungerer? Hvilket OS? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Ahhh, endelig funker det på alle maskinene, flytta kabelen fra ADSL boksen til port 1...funker som bare f**** THX alle sammen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 For å få delt internett må så den maskinen som er tilkoblet dele tilkoblingen på nettet... Eller har jeg misset noe?? :-? Du har sikkert TN ADSL, de har jo laget det ekstra vrangt med og bruke pålogging med PPPoE, de bytter jo IP i et sett også av en eller annen grunn. På Bluecom får du tre IP pr modem tildelt med DHCP, veldig greit, ikke noe pålogging eller noe søl. Tror Tiscali har det samme. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Stilig avatar forresten, sånne skulle det vært flere av :wink: Det er greit at den er stilig, men den er jo ALT for stor. Max størrelse er 50x50, og denne er 120x120! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå