Gå til innhold

Finne windows key?

abbor

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det er noen måte å vise lisenskoden i windows?

Jeg har mange maskiner, etter hvert som de ble kjøpt\bygd havnet cdene i en skuff.

der ligger det nå 5 xp dvder med hver sin lisensklistremerke på dvdene....

Nå er tiden moden for reinstalering på en maskin, problemet er at jeg ikke har klistret klistremerke på maskinene, så jeg hvet ikke hvilken lisens som hører til hvilken maskin.

Er det mulig å finne ut av dette?

Problem 2:

Har en kjøpt pc med windows, denne har klistremerke, men dvden er en sån sak som skal gjennopprette et image på harddisken som ikke virker lengre:)

så jeg får ikke reinstalert... kan jeg bruke hvilkensomhelst windvd med sp2 for instaleringen så lenge jeg bruker lisensen på boxen? eller bruker databutikkene noen rare greier så det blir kluss?

Mvh meg :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problem 2:

Har en kjøpt pc med windows, denne har klistremerke, men dvden er en sån sak som skal gjennopprette et image på harddisken som ikke virker lengre:)

så jeg får ikke reinstalert... kan jeg bruke hvilkensomhelst windvd med sp2 for instaleringen så lenge jeg bruker lisensen på boxen?

9431741[/snapback]

Dette er nok en OEM-utgave. CD-keyen vil bare virke på OEM-fra maskinleverandøren. Se på klistremerket. Der vil det stå klart om det er Home, eller Pro utgave (forskjellige nøkler) og ofte et leverandørnavn (som f.eks Dell, IBM e.l.). Står det et maskinnavn må du ha en CD fra "leverandørnavn".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...