Gå til innhold

Amobil.no: Favorisering av Nokia.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skriver dere ikke om mobilbatteriet til Nokia som eksploderte og skadet en gravid kvinne?

9431615[/snapback]

Flott at dere tar dere tid å svare på et enkelt spørsmål.

Igjen kan jeg nevne en test av et annet mobilmerke, der dere ikke en gang klarer å finne funksjonene på den. Ganske innlysende at forfatteren ikke har erfaring med nevnte mobil, og det begynner å bli mer en regel enn unntaket.

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver dere ikke om mobilbatteriet til Nokia som eksploderte og skadet en gravid kvinne?

9431615[/snapback]

Flott at dere tar dere tid å svare på et enkelt spørsmål.

Igjen kan jeg nevne en test av et annet mobilmerke, der dere ikke en gang klarer å finne funksjonene på den. Ganske innlysende at forfatteren ikke har erfaring med nevnte mobil, og det begynner å bli mer en regel enn unntaket.

9436855[/snapback]

Du må da for F**n gi dem tid til å svare !!

Lenke til kommentar

9431615[/snapback]

Dette skjedde for en uke siden, og ble ikke prioritert fremfor viktigere stoff. Vi er et begrenset antall journalister på jobb, og når mye annet skjer, som for eksempel at mange er opptatt med å skrive mobiltester, en produsent lanserer nye telefoner, noen er syke, eller gjerne alt dette på en gang, så må man rett og slett prioritere.

Som regel skriver vi om slike episoder som dette, men ikke nå som det er en uke siden.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar

Heisann

Takk for tilbakemeldingen.

Som nevnt tidligere i tråden, har vi skrevet flere artikler om Nokias batteriproblemer, senest for tre uker siden :

http://www.amobil.no/search.php?stringQuer...ia%20eksplosjon

Amobil er veldig lite opptatt av merker. I den grad vi favoriserer noen, er det at vi har alltid vært påpasselige med å gi god dekning og slippe frem nye aktører. Vi var for eksempel blant de første i landet til å skrive om Qtek, I-mate, LG, RIM, m.fl. Dette i motsetning til større medier, som for det meste kun omtaler de to store, Nokia og Sony Ericsson.

Vi har heller ikke noe problem med å slakte en Nokia-telefon nedenom og hjem, senest med Nokia N91 8 GB:

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...a_n91_8gb/37797

Men en god telefon får naturligvis et godt terningkast. At noen produsenter jevnt over lager bedre telefoner enn andre, er det heller ingen tvil om.

Vi kunne selvsagt gitt alle produsentene like mange 6-ere, for å være sikre på at ingen beskyldte oss for å være partiske. Men jeg vet ikke om det hadde vært særlig givende for verken oss eller leserne :)

Ellers anbefaler jeg deg å kikke på testprosedyren vår, der det står mer om kriteriene vi bruker når vi tester.

http://www.amobil.no/artikler/amobil_no/sl...i_mobiler/27629

Lenke til kommentar

Jeg gjerne på vegne av hele communitiet takke Amobil.no for at de ikke skrev om mobilbatteriet som skadet en gravid kvinne. Ønsket som trådstarter kommer med er så langt ute på jordet at jeg tror vi alle har klart oss bedre uten denne fillesaken. Slike nyheter passer seg bedre i aviser som VG eller ITAvisen og Amobil bør holde seg til en høyere standard IMHO.

Lenke til kommentar
Heisann

Som nevnt tidligere i tråden, har vi skrevet flere artikler om Nokias batteriproblemer, senest for tre uker siden :

9437418[/snapback]

Ja, men det som var skummelt denne gangen, var at dette var et av batteriene Nokia har sagt var trygge. Det var liksom det som var nyheten.

Når det gjelder testene deres, skjønner jeg at jeg prater til døve ører, så jeg skal herved slutte å klage på dette. Dere har jo nettstedet fullt av Nokia-fan-boys som backer dere opp, så at jeg skulle nå frem til dere finner jeg lite sannsynlig. Jeg kan være med på at dere ikke gjør dette bevisst, men dere har en klar favorisering av Nokia, i forhold til andre nettsteder. Det kan det ikke være mye tvil om, etter at jeg har gitt dere utallige eksempler.

At dere av og til slakter en Nokia, er vel heller unntaket som bekrefter regelen. Jeg har vært aktiv på flere forum, men har aldri før møtt en redaksjon som utad virker så til de grader immun mot kritikk som dere. Amobil er på vei til å utvikle seg til et rent Nokia fan site.

Lenke til kommentar
Jeg gjerne på vegne av hele communitiet takke Amobil.no for at de ikke skrev om mobilbatteriet som skadet en gravid kvinne. Ønsket som trådstarter kommer med er så langt ute på jordet at jeg tror vi alle har klart oss bedre uten denne fillesaken. Slike nyheter passer seg bedre i aviser som VG eller ITAvisen og Amobil bør holde seg til en høyere standard IMHO.

9437444[/snapback]

Denne kan jeg dessverre ikke la passere, men amobil er jo VG... :D

Lenke til kommentar

9437444[/snapback]

9437539[/snapback]

Oi! Amobil har blitt landets største avis? Wow, gratulerer Amobil! :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann

9437418[/snapback]

Ja, men det som var skummelt denne gangen, var at dette var et av batteriene Nokia har sagt var trygge. Det var liksom det som var nyheten.

Når det gjelder testene deres, skjønner jeg at jeg prater til døve ører, så jeg skal herved slutte å klage på dette. Dere har jo nettstedet fullt av Nokia-fan-boys som backer dere opp, så at jeg skulle nå frem til dere finner jeg lite sannsynlig. Jeg kan være med på at dere ikke gjør dette bevisst, men dere har en klar favorisering av Nokia, i forhold til andre nettsteder. Det kan det ikke være mye tvil om, etter at jeg har gitt dere utallige eksempler.

At dere av og til slakter en Nokia, er vel heller unntaket som bekrefter regelen. Jeg har vært aktiv på flere forum, men har aldri før møtt en redaksjon som utad virker så til de grader immun mot kritikk som dere. Amobil er på vei til å utvikle seg til et rent Nokia fan site.

9437534[/snapback]

Skriver du noen gang et innlegg som har en annen agenda enn å provosere?? Det er ikke mye konstruktivt du kommer med i en del av innleggene dine..

Og hvis amobil.no provoserer deg sånn kan du vel benytte deg av andre nettsteder?

Takk for idag :cool:

Lenke til kommentar

Åhh jeg husker tiden med Sonyericsson K700i, K750i, og walkman generasjonen osv, da var det bare et merke for Amobil; Sonyericsson, alle skulle ha, eller måtte forstå at dette var det store.

Sannheten er jo siden den tid, at Sonyericsson fremdeles er på samme nivå som K750i :ermm: , ikke veldig mye er forandret til K810i som skulle forsvare Sonyericsson et varig favorittstempel.

Siden K750i tiden har Nokia gjort kvantesprang i forhold til andre mobiltelefonprodusenter :dribble: .

Når nå K850i en gang kommer for vi sannsynligvis se en oppgradert K810i uten noen store revolusjoner, noe som tilsvarer en telefon langt under det f.eks Nokia N95 presterte for lenge siden.

De sliter desverre med etterslep hele tiden :no: , og kommer liksom aldri foran konkurrentene igjen.

Trist er det, en to år gammel Sonyericsson K750i ligger fremdeles i lomma mi, etter å prøvd diverse nye SE modeller. Denne gir jeg aldri fra meg. :D:D

Ta forresten en liten titt på mobil.se, der har de fremdeles favorittstempel på alle nye SE modeller uten unntak, skulle tro de var sponset.

Nei, jeg setter min lit til amobil som faktisk klarer å snu trenden og sin egen oppfatning og smak, kanskje de rett og slett er ganske nøytrale after all. Det tok litt tid før de forstod hvor lenge Sonyericsson har stått stille i utviklingen, og nå slår de tilbake på dette, det kaller jeg en riktig handling :thumbup:

Dersom SE nå skulle komme med noe riktig spennende og innholdsrikt er jeg sikker på at det blir en sekser dersom den faktisk fortjener det. :) Vi har tilgode å se noe fra SE som kan matche Nokia nå!

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Skriver du noen gang et innlegg som har en annen agenda enn å provosere??  Det er ikke mye konstruktivt du kommer med i en del av innleggene dine..

Og hvis amobil.no provoserer deg sånn kan du vel benytte deg av andre nettsteder?

Takk for idag  :cool:

9437702[/snapback]

Jeg skjønner jo at min kritikk av amobils favorisering av Nokia kan virke støtede på de største Nokia fansen. Så i stedet for å fortelle meg hva jeg skal gjøre, kan du jo heller prøve å overse mine innlegg? Eller blir det for vanskelig?

Lenke til kommentar

9437444[/snapback]

9437539[/snapback]

Oi! Amobil har blitt landets største avis? Wow, gratulerer Amobil! :thumbup:

9437561[/snapback]

Ironi er en morsom mann som bor i Afrika...

Lenke til kommentar

Tåpelig diskusjon dette, og at Nokia er de beste for øyeblikket og har vært det en stund ser jo alle. Mest for pengene, først eller tidlig ute med det aller meste, fine brukervennlige telefoner i alle klasser og priser uten at man må velge bort 3G eller Edge f.eks. Ikke rart Nokia blir favorisert om de blir det. :)

Lenke til kommentar
Tåpelig diskusjon dette, og at Nokia er de beste for øyeblikket og har vært det en stund ser jo alle. Mest for pengene, først eller tidlig ute med det aller meste, fine brukervennlige telefoner i alle klasser og priser uten at man må velge bort 3G  eller Edge f.eks. Ikke rart Nokia blir favorisert om de blir det.  :)

9437766[/snapback]

Slik snakker en ekte fan-boy. Ikke gå rundt grøten, men si det rett ut. :yes:

Lenke til kommentar

Skriver du noen gang et innlegg som har en annen agenda enn å provosere??  Det er ikke mye konstruktivt du kommer med i en del av innleggene dine..

Takk for idag  :cool:

9437702[/snapback]

Jeg skjønner jo at min kritikk av amobils favorisering av Nokia kan virke støtede på de største Nokia fansen. Så i stedet for å fortelle meg hva jeg skal gjøre, kan du jo heller prøve å overse mine innlegg? Eller blir det for vanskelig?

9437758[/snapback]

Så hver gang noen reagerer på dine utspill så er de nokia fanboys altså??

Og hvis noen skulle være så uheldig å foretrekke Nokia fremfor andre merker, hva er i så tilfelle galt med det?

Det må da være greit at det finnes flere store produsenter slik at vi forbrukere har litt å velge i?

:cool:

Og hvis du lurte, for øyeblikket har jeg en SE T650i..

Lenke til kommentar

Jeg har nokia og syns amobil ikke er så favoriserer for nokia sin del. Syns det genrelt virker sløve uansett merke jeg. Noe er plutselig negativt på et merke og positivt på et anna. Tester selv og gidder ikke lenger lese testene på sia der, syns ikke mye virker gjennomtenkt eller utprøvd veldig hardt før de lager testene der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...