Gjest Bruker-95147 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Ja, spørsmålet er ganske enkelt det, med tillegg av hva du selv mener om tidsfordrivet? Hvor lang tid de bruker varierer - men størstedelen (84 prosent) spiller i snitt mellom et kvarter og en time hver dag. De fleste mener også at spillpausene gjør dem mer positive fokuserte og effektive i arbeidet. Flere av de spurte har selv administrative jobber, og er enige i denne effekten. Men på jobbmarkedet i USA er det mest sannsynlig nok av sjefer med et annet syn på saken - hvor mange av de i undersøkelsen som spiller i smug sies det pent lite om. Smugspiller du på jobben? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Kan ikke huske at jeg sittet å spilt på jobb. Men sitter en del på forumet, og leser div nettaviser. Men det er i rolige stunder, da jeg ikke orker å begynne med noe nytt, og heller venter på at noen trenger hjelp. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Spiller Wolfenstein med de andre i klassen i enkelte friminutt. Ikke i timen, da kan man formumhore mens man skriver notater. Lenke til kommentar
Kundalini Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Spiller, sover, ser film, og surfer. Bruker ca. 80% av arbeidstiden min på ting som ikke er jobbrelatert. Eget kontor, 450k i året, og møkklei jobben. (skal slutte) Hadde jeg jobbet i åpent landskap ville jeg sluttet på dagen, eller skutt meg selv. Endret 5. september 2007 av Kundalini Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg tror jeg er for kresen innenfor spill til å kunne spille falshspill og lignende i arbeidstiden. Om jeg gjør noe utenfor arbeidsoppgavene er det vel forum som kommer inn i bildet. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Måtte vel blitt ett eller annet flashspill som jeg gjør på skolen en gang i blandt. Tror det er flashspillene som utgjør mesteparten av de 84 prosentene, ser ikke for meg at 8/10 sitter deg og spiller en first person shooter el. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kommer an på hva jeg jobber med og hvor jeg jobber hen. Har hatt jobber hvor spilling ikke har falt meg inn. Har ikke hatt tid eller lyst. Og jeg har hatt jobber hvor jeg har vært nødt. Som regel på grunn av kjedsomhet. Og da spiller jeg kabal. Finnes det noe annet? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Spiller litt på jobb, men det er enten mens jeg jobber eller når det er lite/ikke noe å gjøre. I sommerferien ble det litt spilling. Men sitter i landskap så blir ikke "smugspilling" da Endret 6. september 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kan ikke huske jeg spiller på jobb, da jeg heller ikke syntes flashspill er særlig moro (utenom et par få, men de er jeg lei / tør ikke spille nå). Sitter mye å surfer (forum, nettaviser), msn (ssh-tunnel er fine saker ) og svarer på privat mail, men føler ikke jeg jobber mindre effektivt av den grunn. Klarer fint å både lese nettaviser og gjøre arbeid på en gang. Mååå ikke sitte hele dagen og surfe uansett Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Vil legge til... Det er jo litt interessant det er "akseptert" halve kontoret forsvinner ut en 10-15 minutter hver time for å røyke, men å spille noen minutter hver time er plutserlig et tabuområde... Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Var en periode det ble mye Frets on Fire her på skolen men etter at en ble ferska droppet vi det. De nye reglene nå er 5 anmerkninger hvis du blir tatt for å spille. EDIT: Vet det er jobb du sikter til men jeg syntes skole burde bli representert også. Endret 6. september 2007 av TomJ Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg spiller på mobilen Men så har jeg en såpass kjedelig jobb at jeg liksom "må" spille noe, for å holde meg mentalt frisk. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Vil legge til... Det er jo litt interessant det er "akseptert" halve kontoret forsvinner ut en 10-15 minutter hver time for å røyke, men å spille noen minutter hver time er plutserlig et tabuområde... 9436970[/snapback] Nå tar det ikke 10-15 min å røyke en sigg. Men merker her at folk sitter på personalrommet når vi går ut for å røyke, og når vi er tilbake, sitter de der enda. Og etter det jeg har sett, er det flere kaffepauser enn røykepauser her. Lenke til kommentar
Rartnamn Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Spiller nå litt på jobben, småspill som; frets on fire, cs, fm2007. Ser film. Det er som oftes bare i noen minutt. Men kan ikke akkurat si at jeg har dårlig samvittighet. Da jeg har et driftansvar så er det mye dødtid. Når det er det så betyr det jo bare at jeg gjør jobben min. Kunne godt ha lagt opp jobben slik at jeg alltid hadde noe og gjøre på, men da ville det ha gått utover brukerene og det er jo ikke akseptabelt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Var en periode det ble mye Frets on Fire her på skolen men etter at en ble ferska droppet vi det. De nye reglene nå er 5 anmerkninger hvis du blir tatt for å spille. EDIT: Vet det er jobb du sikter til men jeg syntes skole burde bli representert også. 9437324[/snapback] Jeg ser ingen forskjell mellom jobb og skole. I begge arenaene er man sponset/betalt av andre for å produsere "noe". Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Vi spiller faktisk utrolig mye på skolen Vi spiller alt fra flash-spill til AOE2, WC3, CS, C&C, Soldat osv. Det er moro det! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Vi spiller faktisk utrolig mye på skolen Vi spiller alt fra flash-spill til AOE2, WC3, CS, C&C, Soldat osv. Det er moro det! 9440172[/snapback] Går spillingen ut over jobben din? Lenke til kommentar
jemartinsen81 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Nei, aldri... ikke lurt dersom det er en jobb du har noen som helst ambisjoner om å lykkes innenfor, iallfall. Før eller siden blir det lagt merke til, og det gir et sinnsykt uprofesjonellt inntrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå