Gå til innhold

Smugspiller du på jobben?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Ja, spørsmålet er ganske enkelt det, med tillegg av hva du selv mener om tidsfordrivet?

Hvor lang tid de bruker varierer - men størstedelen (84 prosent) spiller i snitt mellom et kvarter og en time hver dag. De fleste mener også at spillpausene gjør dem mer positive fokuserte og effektive i arbeidet.

Flere av de spurte har selv administrative jobber, og er enige i denne effekten. Men på jobbmarkedet i USA er det mest sannsynlig nok av sjefer med et annet syn på saken - hvor mange av de i undersøkelsen som spiller i smug sies det pent lite om.

Smugspiller du på jobben?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller, sover, ser film, og surfer. Bruker ca. 80% av arbeidstiden min på ting som ikke er jobbrelatert. Eget kontor, 450k i året, og møkklei jobben. (skal slutte) Hadde jeg jobbet i åpent landskap ville jeg sluttet på dagen, eller skutt meg selv.

Endret av Kundalini
Lenke til kommentar

Kan ikke huske jeg spiller på jobb, da jeg heller ikke syntes flashspill er særlig moro (utenom et par få, men de er jeg lei / tør ikke spille nå:p). Sitter mye å surfer (forum, nettaviser), msn (ssh-tunnel er fine saker :p) og svarer på privat mail, men føler ikke jeg jobber mindre effektivt av den grunn. Klarer fint å både lese nettaviser og gjøre arbeid på en gang. Mååå ikke sitte hele dagen og surfe uansett :)

Lenke til kommentar

Var en periode det ble mye Frets on Fire her på skolen men etter at en ble ferska droppet vi det.

De nye reglene nå er 5 anmerkninger hvis du blir tatt for å spille. :thumbdown:

EDIT: Vet det er jobb du sikter til men jeg syntes skole burde bli representert også.

Endret av TomJ
Lenke til kommentar
Vil legge til... Det er jo litt interessant det er "akseptert" halve kontoret forsvinner ut en 10-15 minutter hver time for å røyke, men å spille noen minutter hver time er plutserlig et tabuområde...

9436970[/snapback]

Nå tar det ikke 10-15 min å røyke en sigg.

Men merker her at folk sitter på personalrommet når vi går ut for å røyke, og når vi er tilbake, sitter de der enda.

Og etter det jeg har sett, er det flere kaffepauser enn røykepauser her.

Lenke til kommentar

Spiller nå litt på jobben, småspill som; frets on fire, cs, fm2007. Ser film. Det er som oftes bare i noen minutt.

Men kan ikke akkurat si at jeg har dårlig samvittighet. Da jeg har et driftansvar så er det mye dødtid. Når det er det så betyr det jo bare at jeg gjør jobben min. Kunne godt ha lagt opp jobben slik at jeg alltid hadde noe og gjøre på, men da ville det ha gått utover brukerene og det er jo ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Var en periode det ble mye Frets on Fire her på skolen men etter at en ble ferska droppet vi det.

De nye reglene nå er 5 anmerkninger hvis du blir tatt for å spille.  :thumbdown:

EDIT: Vet det er jobb du sikter til men jeg syntes skole burde bli representert også.

9437324[/snapback]

Jeg ser ingen forskjell mellom jobb og skole. I begge arenaene er man sponset/betalt av andre for å produsere "noe". :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Vi spiller faktisk utrolig mye på skolen :p Vi spiller alt fra flash-spill til AOE2, WC3, CS, C&C, Soldat osv. Det er moro det! :p

9440172[/snapback]

Går spillingen ut over jobben din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...