Bootch Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Hei Jeg har en Pioneer DEH-P9800BT spiller, gammel Pioneer forsterker 4ch med ca 480w, pioneer høytalere fremme og bake og autobahn sub.. Dette er koblet skikkelig, bortsett fra kablene i forsterkeren.. Suben er bridga imellom a'ch og b'ch og bakhøytalerne går også på forsterkeren, fronthøytalerne er på spilleren.. Det er egen utgang for sub og jeg har lagt 2 signal kabler, en lilla til suben og den vanlige svarte til resten.. Oppå forsterkeren er det output, ch a og ch b, hvilke signalkabler skal inn hvor? I tillegg er det jo en liten ledning på begge signal kablene som da skal ned på systemcontrol, her er kun den svarte koblet til, den lilla er løs, er dette rett?? Kan vel ikke ha begge på systemcontrol? I tillegg det jo noen switcher oppå forsterkeren, der kan du velge mellom 2ch eller 4ch (går utifra at den ska være på 4ch ) og så er det en switch tilknyttet Ach og en på Bch der du kan stille på HPF, off eller LPF.. Hva burde disse stå på? Problemet er at suben slår ikke i det hele tatt når lilla signal er på ch b og svart signal på ch a, bakhøytelerne er fin lyd i da, kobler jeg det omvendt slår suben som bare det, men bakhøytalerne slår kun i bass de også.. Frustrert Noen som har noen forslag?? Spilleren er stillt inn riktig også Endret 5. september 2007 av Bootch Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har du et bilde av forsterkeren? Jeg klarer ikke helt se for meg hvordan du har koblet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 I tillegg er det jo en liten ledning på begge signal kablene som da skal ned på systemcontrol Dette er bare visst du skal bruke 2 forsterkere og så er det en switch tilknyttet Ach og en på Bch der du kan stille på HPF, off eller LPF.. Hva burde disse stå på? HPF er høyfrekvens som du bruker på høytalerne LPF er lavfrekvens som du bruker til subben visst du har LPF på høytalerne så spiller de omtrent bare bass. tipper det er dette som er problemet når du kobler om. er du sikker på at du har koblet signal kablene riktig fra spiller til forsterker? du skulle lagt ved et bilde, lettere å se hva som er feil da Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Den lille ledningen på signalkablene kan brukes til remote. Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Ok, fikk hjelp nå, så nå er iallefall alt koblet helt riktig Men nå er det en dunk basslyd i høytalerene, ikke noe fint På forsterkeren står høytalerene med HPF og suben med LPF.. Da er det vel innstillingene med spilleren? Kan jo stille frekvens og HPF og LPF.. Her går det jo imellom 80-200f og -6,-12 og pass.. ? HELP!! Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 mulig du kan justere hpf på forsterkeren) er det en justerbar bryter i nærheten av HPF bryteren? mulig du har stillt den litt lavt. ville tro at høytalerene får for lave frekvenser, noe som fører til ufin lyd. ville tro subben din skal ha mellom 20/30/40hz og opp til ca 100-200hz med en ganske krapp avrulling. har du delefilter på høytalerene dine? kanskje en justering på disse vil hjelpe? ville prøvd først å skru av alt av bassboost, sette EQ på flat og sørge for å at spilleren leverer signalet til forsterkerene uten noe tull.. så kan du justere forsterkere, delefilter og til slutt spilleren.. spilleren skal egetlig bare brukes til å kamuflere svakhetene i systemet ditt, i hvertfall nå du har ett slikt oppsett som du beskriver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå