Gå til innhold

Nå nærmer jeg meg målet.

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Fikk nettopp nå en telefon fra en hyggelig kontakt, og beskjeden var at jeg har konkurrert meg til det som jeg tror er en drømmejobb. Arbeidstedet heter Kysthuset AS, og ligger plassert idyllisk til midt mellom gamle/nye Svinesundsbro.

Jeg har i de siste seks månedene jobbet hos ulike aktører som levere tjenester til barnevernet. Erfaringene har vært mange og verdifulle, men personlig har jeg ikke hatt helt tro på at disse systemene var effektive nok til at oppdraget ble løst på beste måte. "Beste måte" er for meg å levere "friskmeldte" ungdommer tilbake til samfunnet. Statistikken er for dårlig til at man kan si seg fornøyd.

Hva årsaken er til det vet jeg ikke sikkert, men personlig føler jeg at større systemer har en tendens til å rette for meget av energien mot å bevare dette, enn å fokusere på individet, og så tilpasse systemet til disses unike behover.

Kysthuset derimot har en litt annen tilnærmingsmåte, og spiller i mye større grad på å bygge ikke bare trengende ungdommer, men like mye hele familien, og dermed utnytte ressurrsene bedre. Ved de institusjonene jeg til nå har jobbet så mener jeg listen har vært lagt alt for lavt, og har da heller ikke evnet å finne/utvikle talentet hos hver og en.

Kysthuset driver derfor egen selskapsvirksomhet, skoleskip, og kurs/konferansesenter. Dette gir ungdommene troverdig utfordringer, og arena for læring/mestring.

Jeg gleder meg som en liten fleskebit som venter ved musehullet, og starter opp rett over helgen.

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...