Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Oppkobling av Adsl uten montør

Anbefalte innlegg

Heisann!

jeg har bestilt en 20mbit linje fra Next gen tell, og har mottatt modemet.. Har router og alt som trengs, men hva er det en montør egentlig gjør? Har prøvd å koble meg opp, men mangler det grønne lyse som skal lyse på DSL lampen på modemet..

Lurer på hva han montøren egentlig skal gjøre, for han skulle vært hos meg idag.. men møtte ikke oppe, så fikk jeg ny time 20 sept.. Har selvfølgelig klagd:P

Trenger noen kjappe råd..

mvh Fredrik kråkøy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den ADSL lampa er indikasjon på ADSL :). hvis den ikke blinker, så er sentralen ikke klargjort enda..... først skal den blinke, så kommer å lyse konstant..... da har du bredbånd....

9431318[/snapback]

Det vet jeg .. men lurer på hva han montøren skal gjøre da, er det sånn at de fra next gen klargjører linja så fort han har vært hos oss? eller begynner han å tukle m utgangen på veggen, siden vi ikke har fast tlf?

Lenke til kommentar

Det avhenger vell av hvor man bor. Da jeg bodde i hus, koblet montøren en liten dings i kontakten, og dro deretter avgårde i bilen og var borte i 20 minutter. Regner med han dro til sentralen, og fant igjen linjen der og koblet den til.

Jeg bor nå i leilighet i Oslo sentrum, og her gikk han ned i kjelleren og koblet.

Det som er litt morsomt er da jeg bodde i kollektiv i det huset så fikk vi mail fra ISP (catch) to dager senere om at vi ville miste tilkoblingen et par minutter dagen etter, da montøren som var hos oss ikke kunne telle til 3. Han hadde nemlig koblet oss til kobling 4 og ikke 3. :!: Særdeles morsomt at catch faktisk skrev at montøren ikke kunne telle til 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...