Lolla Palooza Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Jeg er litt usikker på hvordan man skal lade for å bevare batteriet lengst mulig... I denne artikkelen, som for så vidt handler om mobillading, står det at man ikke bør lade batteriet helt ut, men holde det så fullt som mulig. Men i informasjonen med min nye PC står det derimot at man bør lade batteriet helt ut hvis man først har begynt å bruke av det. Og apropos, jeg lader den opp for første gang nå, og ladelampa har nettopp slukket. Noen sier at jeg da fint kan begynne å bruke den siden batteriet ikke tar mer strøm uansett, mens andre sier at man bør lade en ny PC i timesvis for å ikke ødelegge batteriet. Noen som vet litt om dette? Er utålmodig og vil gjerne slå på PC-en min. Edit: Skrivefeil. Endret 5. september 2007 av marekatta Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Wikipedia gir etter min mening beste og mest riktige informasjonen om dette i denne artikkelen: Litium-ion batterier Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Wikipedia gir etter min mening beste og mest riktige informasjonen om dette i denne artikkelen: Litium-ion batterier 9431264[/snapback] Takk skal du ha! Vet ikke om jeg ble sånn kjempemye klokere, men... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Vel, det hele går ut på at av alle faktorer som har betydning for holdbarheten til et batteri i en vanlig bærbar datamaskin er de viktigste: - at batteriet stadig blir brukt - at det ikke blir utsatt for høye temperaturer (gjelder særlig over lengre tid) - at det er omtrent halv-veis utladet om det ikke skal brukes over en lengre periode Utenom disse enkle reglene er det egentlig ingenting man trenger å bekymre seg for. Elektronikken vil selv sørge for å ikke lade og utlade batteriet verken for mye eller for lite. Håper det var enklere Endret 5. september 2007 av Øyst Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Huff, sorry at jeg er slik en treig tenker. Takk, jeg får prøve å stelle pent med den nye leksaken min altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå