Gå til innhold

To partisjoner, to OS. Et skal bort

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har nå Windows 2000 og Windows XP inne på maskinen (to forskjellige partisjoner). 2k er på C: partisjonen som logical (eller noe i den duren) og XP er på D: (som jeg bare brukte til spill osv før jeg la inn OS'et). Om jeg nå formaterer C:, vil XP bli hovedOS og boote opp av seg selv (Nå får jeg OS choice i bootup sekvensen) når maskinen skur på eller vil det skje noe krøll siden XP ble lagt inn etter 2k? (Den egentlig grunnen til at noe stygt kunne skje var at PartitionM spurte om jeg skulle legge inn OS eller bare bruke den nye partisjonen til storage. Jeg valgte storage siden den ikke ville lage en OS partisjon)

Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå bra. Du vil fortsatt se den gamle partisjonen din som et valg, men du får selvfølgelig ikke gått inn på den siden du har formatert partisjonen.

BTW: Det er noen som allerede har avataren din. Riktig størrelse har han også 50*50

Lenke til kommentar

Formaterer du C: kan du regne med en god jobb med å få bootsector og slikt på plass igjen. IKKE formater C: før du vet hva du må gjøre for å få bootsector til å fungere. Jeg husker ikke hva man må gjøre akkurat nå, men formaterer du uten å gjøre de riktige tingene blir det slit å komme inn i XP...

bertie

Lenke til kommentar
Synes det er mange som begynner å bli Avatar-politi her inne.

Det er rett og slett fordi at hvis ikke det blir orden i rekkene angående avatarene, blir hele føkkings avatarfunksjonaliteten fjernet. Capice?

Baltazar: Det funket slik hos meg, men jeg endte opp med en formatering uansett.

Lenke til kommentar

Back to topic:

Du kan formatere C:, men da må du boote opp med XP cd'en og velge recovery console og skrive fixmbr, eller velge å installere og så velger du reparer når installasjonsprogrammet finner XP installasjonen din

Men jeg ville heller tatt backup og fjerna alt for deretter å legge inn os'et du vil ha på første partisjon på første disk, alt blir så mye greiere da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...