Dankwah Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Sliter litt her altså.. Jeg veldig gjerne ha en HD Ready 50" Samsung (Q97), men den ligger på rundt 22 000,- Kr. Samtidig så vet jeg ikke om det er noe vits i å kjøpe en HD Ready 50" til 22k, når jeg kan få en omtrent lik modell i 42" Full HD, for bare 16 999,- Altså Hva lønner det seg. Heller spare pengene å gå for en 42" Full HD Eller "svi av" 22 000kr på en 50" HD Ready? (Aller helst, så vil jeg ha en Full HD 50" til en rimelig penge. maks 23 000kr, og den skal aller helst være sort og ikke minst stilig!) Veldig dilemma her altså. Takk for svar Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har du sjekket oppløsningen på disse TV'ene som er såkalt "HD-ready" HD-ready betyr jo i utgangspunktet bare at skjermen viser et bilde. Ikke at bildet blir HD-kvalitet! F.eks. vil et ALIS-display(plasma) mangle 256 linjer på å kunne vise 720p.... HD-ready merking burde forbys!! Lenke til kommentar
Dankwah Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Samung PSQ97: Spec's: Generelt Produkttype 50" plasma-TV Digitalfjernsynssertifisering HD ready TV-kanalvelger 1x analog, 1x digital PC-grensesnitt VGA (HD-15), HDMI HDCP-kompatibel Ja Fysiske mål Med stativ Bredde 123 cm Dybde 31.6 cm Høyde 84.9 cm Vekt 44 kg Skjerm Diagonal størrelse 50" - widescreen Teknologi Plasma (PDP) Oppløsning 1365 x 768 Skjermformat 720p Bildets sideforhold 16:9 Dynamisk kontrastforhold 15000:1 Lysstyrke 1300 cd/m2 Progressiv skanning Progressiv skanning (linjefordobling) Widescreen-modi Conventional 4:3, Auto Wide, Wide Zoom, Zoom, 16:9, Just Synsvinkel 175 grader Synsvinkel (loddrett) 175 grader V-Sync-hastighet ved maks resolusjon 60 Hz Maks V-Sync-hastighet 75 Hz Maks H-Sync-hastighet 60 kHz Kamfilter 3D-digital Egenskaper På/av-timer, videostøyreduksjon, foreldrestyring, skjermmeny, DNIe (Digital Natural Image engine), spillemodus DVD Egenskaper Anynet+ TV-kanalvelger Analog-TV-kanalvelger PAL, SECAM Forhåndsvisning av flere kanaler Bilde i bilde (PIP) Mottakssystem SECAM-D, SECAM-B, SECAM-K, PAL-B, SECAM-G, PAL-G, PAL-I, PAL-D, SECAM-L, PAL-K Stereomottakssystem NICAM, A2 Digital TV-kanalvelger Digital-TV-kanalvelger DVB-T Videofunksjoner HD Ready Ja Analogvideoinngangssignaler PAL, SECAM, NTSC4.43 Inngangsvideoformater 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p Støttede datamaskinsoppløsninger 1024 x 768 (XGA), 640 x 480 (VGA), 800 x 600 (SVGA), 640 x 350, 720 x 400, 1360 x 768 Teletekst Ja Teletekstminne 1000 sider Skjermprogramveileder Digital EPG Foreldrekanallås Ja NTSC Playback on PAL TV Ja Fjernkontroll Type Universal fjernkontroll - infrarød Fjernkontrollsmodell Samsung TM87C Støttede enheter Satellitt eller kabel, TV og VCR, DVD Lydsystem Lydmodus Stereo Surround-modus Ja Lydeffekter SRS TruSurround XT Lydkontroller Lydmodus, equalizer, balanse Equalizer Ja (5 bånd) Høyttalere inkludert 2 høyttalere Utgangseffekt 30 watt Andre egenskaper Automatisk lydstyrkejustering, balansekontroll Høyttaler(e) 2 x kanalhøyttaler, høyre/venstre - innebygget - 15 watt Forbindelser Kontakttype 2 x SCART ( 21 pin SCART ) - bak 1 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) - side 2 x HDMI ( 19-pin HDMI type A ) - bak 1 x komponentvideoinngang ( RCA phono x 3 ) - bak 2 x lydinngang ( RCA phono x 2 ) - bak 1 x lydutgang ( RCA phono x 2 ) - bak 1 x digital lydutgang (optisk) ( TOS Link ) - bak 1 x VGA-inndata ( 15 pin HD D-Sub (HD-15) ) - bak 1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm ) - bak 1 x S-Video-inngang ( 4 pin mini-DIN ) - side 1 x kompositt video/lyd-inngang ( RCA phono x 3 ) - side 1 x hodetelefoner ( minijack stereo 3.5 mm ) - side Stativer og monteringer Stativ inkludert Ja Stativdesign Tabletop Stativfunksjoner Svivel Feste for flatpanel (VESA) 600 x 400 mm Strømforsyning Strøminnretning Strømforsyning - intern Strømforbruk ved beredskap / hvile 1 watt Strømforbruk ved drift 460 watt Endret 10. september 2007 av Dankwah Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Jeg får vel komme med standardsvaret: det kommer an på hva du skal bruke den til. Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Superfete spesifikasjoner! Da er bare spørsmålet om du skal bruke tv'en til å se på "vanlige" HD-sendinger i Norge, eller om du har tilgang på "ekte" 1080p materiale ?? Hvis du har tilgang til store mengder 1080p-materiale ville jeg nok kjørt Full-HD! Derimot hvis du stort sett skal bruke de "vanlige" HD-signalene i Norge, vill jeg definitivt gått for plasmaen!! Lenke til kommentar
Dankwah Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Har PS3, Xbox 360 Elite, og en bærbar med HDMI. Skal bruke det til spilling og film/tv titting. Så da anbefaler dere...? Endret 5. september 2007 av Dankwah Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Da ville jeg definitivt gått for full-HD! 1080p Uten tvil! Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 42" = HD-ready 50" = Full-HD 42" er såpass på vippepunktet om du klarer å få en merkbar forskjell mellom 720p og 1080p, så da ville jeg spart penger å kjøpt en rimligere 720p. Hvis jeg skulle invistert i en 50" tv så ville jeg definert spart litt ekstra å gått for en Full-HD tv siden du helt klart vil få en bedre opplevelse. Dette er min mening, andre mener at man ser forskjell på Full-HD/HD-ready med 37", kanskje det er jeg som ikke er så kresen siden jeg ikke ser forskjell? Så hvis jeg hadde vært deg hadde jeg gått for "bare" en 42" 720p, er spart nok til at man hadde fått seg en skikkelig 50" Lenke til kommentar
sageman Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 FullHD på en 42" er bortkastet, sannsynligvis også på en 50"...om ikke du sitter veldig nærme skjermen da(<3m). Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 FullHD på en 42" er bortkastet, sannsynligvis også på en 50"...om ikke du sitter veldig nærme skjermen da(<3m). Jeg synes mer enn 3 meter fra skjermen er nokså mye. Hvis det bare gjaldt film hadde jeg likevel vært tilbøyelig til å være enig, men for spill og data er høy oppløsning fint. Lenke til kommentar
Dankwah Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Jeg som veldig gjerne ville ha en Q97. Så dette blir bortkastet da? Hva hvis jeg sier at jeg kan få den til 18k? Er det da verdt det? Lenke til kommentar
sageman Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 En HD-ready 50" til 22000 gir nok et temmelig mye bedre bilde enn en fullHD 42" til 17000, spesielt til tv/film, selv med HD-kilde. Det er mye hype ute og går rundt fullHD, spesielt på mindre bildeflater(<50")men skal du sitte nær skjermen og bruken for det meste er data(surfing osv) og spill, så kan du nok få nytte av det. Oppløsning kommer et stykke ned på listen over kriterier som avgjør hvorvidt bildet blir bra eller ei. FullHD har som oftest lavere kontrast en HD-ready skjermer og gir også ofte et dårligere bilde på vanlig DVD og tv-sendinger. Lenke til kommentar
Dirk_Pitt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 En HD-ready 50" til 22000 gir nok et temmelig mye bedre bilde enn en fullHD 42" til 17000, spesielt til tv/film, selv med HD-kilde. Det er mye hype ute og går rundt fullHD, spesielt på mindre bildeflater(<50")men skal du sitte nær skjermen og bruken for det meste er data(surfing osv) og spill, så kan du nok få nytte av det.Oppløsning kommer et stykke ned på listen over kriterier som avgjør hvorvidt bildet blir bra eller ei. FullHD har som oftest lavere kontrast en HD-ready skjermer og gir også ofte et dårligere bilde på vanlig DVD og tv-sendinger. 9436696[/snapback] Jeg er helt uenig i at det er en Hype rundt full-HD. Og at det er bortkastet på alt under 50 tommer! Men dette er jo bare meninger; så konklusjonen må bli at du bør gå å se begge skjermene i bruk (helst samtidig) og finne den du synes passer best til ditt behov! Lykke til Lenke til kommentar
sageman Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 FullHD kommer til sin rett på projektorer og denslags, om det har så mye for seg selv på en 50" er tvilsomt....vi har selvfølgelig unntak og det er *det har jeg forresten allerede nevnt*. Lenke til kommentar
Dankwah Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Det må jeg prøve å få til. Hadde vært stilig å sett full HD 50" og en HD ready 50", i bruk samtidig. Takk for tipset folkens Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Kan vi få linkene til disse TV'ene?? Oo Lenke til kommentar
Dankwah Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 50" HD ready Samsung PS-50Q97HDX: http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=66426&site=6 50" HD Full SAMSUNG PS50P96FD: http://www.samsung.com/no/products/tv/plas.../ps_50p96fd.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå