Gå til innhold

F&S Amilo XI1546


Ske1eton

Anbefalte innlegg

Da jeg endelig har fått kjøpt meg en slik bærbar jeg hadde lyst på tenkte jeg at jeg fikk lage en tråd slik at vi kan dele erfaringer, og folk kan se hva mine opplevelser med XI er...

 

Kjøpte denne brukt for en fin sum :cool:

 

Specs: Fujitsu-siemens Amilo XI1546

 

T7200 core 2 duo, 2 Ghz.

2 x 1 Gb PC 4200

2 x 120 Fujitsu HD

X1800

Glare 1440 x 990

MCE fjernkontroll

 

(oppdaterer når jeg får sjekket ut :D )

Endret av Ske1eton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første test i 3dmark05 og -06 ga ca 5200 og 3070 (mener å huske de resultatene) de var identiske med andre XI1546 pcer.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

 

Lister x1800 noen plasser under x1900 som står med 3323.

Har hatt opp og blåst rent for støv(kjøpte brukt...) og hatt på noe god kjølepasta.

Det fikk CPU temp til å gå ned en del.

 

Ved bruk av powerstrip og 445,5 (core) og 477 (minne) dro det: 3405....

 

Er ikke så lett å klokke minne da det ikke er ordentlig kjøling på de brikkene, men bare sånn tape (som forøvrig lå halvveis oppå core og gjorde at det umulig kunne være god kontakt fra begynnelsen av...)

 

Tester med litt mer gass så får vi se hva som tåles...

Lenke til kommentar
Er visstnok mulig å oppgradere skjermkortet i denne... kan byttes ut med ett ATI X1900 som selges for 350 euro på MXM-upgrade. Om det er verdt det er en annen sak, ytelsesøkningen ligger mellom 10 og 20 prosent avhengig av hvilket spill/program det dreier seg om.

9431030[/snapback]

 

tror det kan gå med feks 7950gtx også... Mener det så veldig likt ut.

 

Ser med litt økning av core at den dro mer enn 10% økning.

Tror core tåler mye mer og minne også, om det bare hadde fått kjøling.

 

Egentlig er det bare tull å klokke kortet selvfølgelig, fordi jeg synes det drar alt jeg har prøvd av nye spill svært smidig selv på 1440x990.

Lenke til kommentar

3604 3dmark06 med 479,5 og 499,5...

 

Sier meg fornøyd med det foreløpig, er en 20% økning.

 

Testene er kjørt i Vista Ultimate med alle bakgrunnsprogrammer kjørende.

 

Å få tak i oppdaterte drivere til dette ATI kortet er ikke så lett, da jeg foreløpig bare har fått F&S sine til å installere, og noe sier meg at de ikke er noe særlig opimerte akkurat.

 

Tar i mot tips til andre drivere med takk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...