Gå til innhold

4 Skjermer i Fsx

minimee

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vurdert å lage meg et 4 skjermers oppsett til å spille fsx på, men jeg lurer litt på hva jeg trenger av utstyr, hvor mye det koster og hvordan dette vil påvirke grafikken.

Håper dere kan gi noen gode linker eventuelt forklare hvordan ting skal gjøres?

Grafikk er meget viktig, og jeg vil gjerne ha skjermene slik at jeg får høyre vindu til høyre og venstre vindu til venstre osv. hvis mulig vil jeg gjerne ha flere skjermer for å vise kontrollpanel å. Men det viktigste er 4 skjermer.

Takker på forhånd! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke spill skal du spille på er et viktig spørsmål siden det er nok få spill som støtter det her. Hvordan du skal sette opp skjermene er jo også viktig om det er 2x2 eller 4 ved siden av hverandre. Problemmet som jeg ser er med 4 skjermer får du ansett en liten åpning mellom skjermene midt på der du ser. Jeg tror det da ville vært lurere å enten bruke 3 skjermer eller en stor f.eks 30" på full 2560x1600 som er gedigent.

Widescreen gaming har lister med hvordan forskjellige spill takler surround gaming med 3 skjermer og wide screen gaming.

For bruke 4 skjermer må du ha skjermkort som totalt takler 4 skjermer, enten du bruker 2 skjermkort i PCI-e eller et skjermkort.

Lenke til kommentar
Hvordan det fungere vet jeg ikke, men en ting kan jeg si sikkert og det er at du trenger ekstremt heftig skjermkort. Vis vi tar utganspunkt i en 20" som har 1680*1050 i oppløsning og skal ha fire av disse så blir oppløsningen på hele 6720*4200.

9430809[/snapback]

Hvordan finner man ut hva skjermkortet klarer?

har geforce 8800 gts

vil det klare en slik oppg? eller må man da kjøre sli ?

Lenke til kommentar
Hvilke spill skal du spille på er et viktig spørsmål siden det er nok få spill som støtter det her. Hvordan du skal sette opp skjermene er jo også viktig om det er 2x2 eller 4 ved siden av hverandre. Problemmet som jeg ser er med 4 skjermer får du ansett en liten åpning mellom skjermene midt på der du ser. Jeg tror det da ville vært lurere å enten bruke 3 skjermer eller en stor f.eks 30" på full 2560x1600 som er gedigent.

Widescreen gaming har lister med hvordan forskjellige spill takler surround gaming med 3 skjermer og wide screen gaming.

For bruke 4 skjermer må du ha skjermkort som totalt takler 4 skjermer, enten du bruker 2 skjermkort i PCI-e eller et skjermkort.

9430861[/snapback]

Planen er å kjøre fsx( Flight simulator)

Går bra med 3 skjermer ja, men vil gjerne ha en skjerm på hver side av meg. Dvs. at jeg vil ha et oppsett med 4 skjermer på rekke.

Lenke til kommentar
Hvordan det fungere vet jeg ikke, men en ting kan jeg si sikkert og det er at du trenger ekstremt heftig skjermkort. Vis vi tar utganspunkt i en 20" som har 1680*1050 i oppløsning og skal ha fire av disse så blir oppløsningen på hele 6720*4200.

9430809[/snapback]

Nåja, så dramatisk er det ikke. Oppløsning blir 6720*1050 med fire skjermer ved siden av hverandre og 3360*2100 med to ganger to.

Lenke til kommentar

Er det meg du svarer nå 2mmy91? Det du sa, som jeg rettet på, var at om han har fire skjermer ved siden får han en oppløsning på 6720*4200. Jeg sa at det er feil, da han vil få en oppløsning på 6720*1050. Det du sa ville vært rett for 16 skjermer med fire i bredden og fire i høyden. Om du vil ha det inn med teskje kan jeg godt tegne det og poste et bilde her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...