SSSø Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Når du sier nødrett antar jeg du tenker på å f.eks kjøre noen til sykehuset, når de trenger det akutt? Men, har man faktisk lov å bryte loven i slike tilfeller? Kan man kjøre for fort, eller alkoholpåvirket, dersom det står om liv? I praksis kan man nok, men hva sier loven pr. def? Husker jeg fikk dispenasjon av politiet til å sitte bakpå kameratens moped til legevakta da jeg brakk armen.. dvs de sa "vi kommer ikke til å stoppe deg..." 9444009[/snapback] Faren til en venn av meg måtte sitte inne en måned og gå noen år uten lappen pga han reddet livet til vennen sin. De var på fest langt til helvete ute i skogen (de bor der), vennen hans fikk en glassdør over seg (ja, de har glassdører i skogen også) og holdt på å blø ihjel (noe som ble bekreftet hos legevakten), faren til vennen av meg kjørte selvfølgelig fyren til legevakten. Alt gikk helt fint, han ble ikke stoppet eller noe, men under noe etterforskningsting av saken seinere sa han i avhør/vitneforklaring (eller hva det kalles) at han kjørte i beruset tilstand... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Høres ut som at faren hadde en ekstremt dårlig advokat, og politiet ignorerte nødrett til noen kom til å nevne det. Endret 8. september 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå