Gå til innhold

Joystick i BF1942

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontrollpanel -> Skrivere og annen maskinvare -> Spillkontrollere er stedet å kalibrere div utstyr, men denne joysticken skal "auto-kalibreres". Har du trøbbel kan du laste ned et program fra Logitechs sider som nullstiller alle spillkontrollere, da skal den være kalibrert og god som gull igjen. :)

Lenke til kommentar

med joysticken bruker du armen når du styrer, med musa bruker du fingrene når du finsikter. Det gir mye bedre presisjon. Dessuten er musa lettere å bevege, derfor er den kjappere. Det er også problematisk å bruke haleroret på flyet med joystick (noe som er kritisk i dogfights eller maskingevær vs. bakke), ialelfall hvis du trenger knapper til å skifte posisjon i flyet også. Med mus-styring blir du fortere god i BF, da trenger du ikke skifte kontroller når du hopper ut av flyet heller. Tar kanskje et par timers spilling for å bli vant med det, men etter litt trening så klarer du å fly mellom fabrikkpipene på el alamein :)

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe microsoft sidewinder,ikke force feedback.
Nå har ikke jeg sjekka prisen på Sidewinder stikka til Microsoft, men om den ligger i samme prisklasse som Logitech's Freedom Cordless anbefaler jeg at du seriøst burde vurdere sistnevnte.

Har den selv og jeg må si at den overgikk mine forventninger. Trodde ikke at en trådløs stikke kunne være presis.

Test hos Gamezone. Her har du en link til et High-res bilde.

Lekker, ikke sant?

"Bakdelen" er at den bruker batterier (3stk), har hatt den i 2-3 måneder nå, har byttet batteri 1 gang.

Lenke til kommentar
Det er også problematisk å bruke haleroret på flyet med joystick (noe som er kritisk i dogfights eller maskingevær vs. bakke), ialelfall hvis du trenger knapper til å skifte posisjon i flyet også.

Nei. På mange joysticks kan håndtaket vris mot høyre/venstre for å styre haleroret. Det dreier seg jo ikke rent lite om spillfølelse heller. Det _føles_ utvilsomt mye bedre å fly med en joystick enn med ei mus!

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg sjekka prisen på Sidewinder stikka til Microsoft, men om den ligger i samme prisklasse som Logitech's Freedom Cordless anbefaler jeg at du seriøst burde vurdere sistnevnte.

.

Logitech's er hakket dyrere,men tror absolutt det kan være vel verdt :)

Lenke til kommentar
haleror? hva er det for noe? er det når jeg trykker på strafeknappene i luften? hva er det godt for egentlig?

Haleroret er det loddrette roret bak. Det kan brukes til små kursendringer uten at flyet legger seg betydelig over til sidene, og det brukes også i kombinasjon med ordinær sving for optimalt resultat.

Strafing er vel strengt tatt ikke så lett i et fly! ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...