Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Innk.epostserver nede, kan ikke sende utgående?

Anbefalte innlegg

Bruker street4you til domene og epostserver, men kobler til internett via Telenor ADSL. Derfor har vi her i alle år brukt smtp.online.no som utgående epostserver. I går gikk street4you sin mailserver ned, og nå får vi av en eller annen merkelig grunn ikke sendt epost, dette skulle da bare påvirke innkommende meldinger.

Har prøvd å velge kun "send alle" i Outlook 2003, slik at ikke noe timer ut mens det venter på innkommende, uten hjelp. Sendingen står bare og kverner i 100 år, uten at noe skjer.

Det var jo litt for tilfeldig at dette problemet oppstod akkurat samtidig som innkommende server gikk ned til at de kan være urelaterte.

Det ser ut til at Outlook fint klarer å sende "testmelding" fra "test kontoinnstillinger", men det virker som om den nå holder på evig med "Forbereder sending/mottak" når noe skal sendes. Har forsøkt å slette alt i utboks uten at det hjalp.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snodige greier, får nå sendt eksakt samme mail til meg selv, men får ikke sendt den til ønsket mottaker (da henger outlook evig, ingen melding om feil, epost om at mottager avviste eller lignende). Mailen listes som 20MB når den sendes, og 40MB når den mottas.. Blir ikke helt klok på dette.

Lenke til kommentar

Ringte med telenor, de sa 25. Med tanke på at jeg får sendt samme mail til andre adresser, burde det ikke være problemet.

Edit: hvis grensa ligger hos mottaker, burde jeg da få "mail rejected" epost som vanlig?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...